Gå til innhold

[Løst] The Last of Us - diskusjon rundt historie og alt mulig annet (OBS! SPoilere)

w0nderCHiN

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte opp en tråd hvor vi som har spilt The Last of Us kan diskutere historien, persongalleriet og alt mulig annet som har noe med spillet å gjøre. Jeg rundet spillet i helgen og det var helt fantastisk bra, muligens blant de tre beste spillene jeg har spilt i løpet av min gaming "karriere";)

Jeg fant ingen tråd som omhandlet dette, og startet derfor opp denne, men hvis det finnes en tråd på dette forumet hvor man allerede har diskutert historien etc., så ville jeg satt stor pris på om det ble lagt en link til det her.

EDIT: Det finnes en tråd om dette (The Last of Us) fra desember 2011, men det var ikke en tråd hvor de analyserte/diskuterte spillet, men dette er ment å være det!

Først av alt, etter at jeg rundet spillet så følte jeg en slags tomhet som jeg svært sjeldent føler etter at jeg har rundet et spill, eller for den saks skyld sett en film, serie osv. Antakelig så er det nok fordi spillet var brilliant, og av denne grunnen at jeg ble så emosjonelt investert i spillet og figurene som også var brilliant gjennomført. En kritiker beskrev spillet som "Gamings Citizen Kane moment - a masterpiece!", og mer enig kunne jeg ikke vært. For øvrig (fun fact) så ble Citizen Kane regissert av Orson Welles, som også er godt kjent for War of the Worlds, og denne filmen ble beskrevet som et vendepunkt for film som medium, nemlig pga sin banebrytende bruk av kameravinkler, samt cinematografien, det narrative aspektet osv. Jeg har virkelig ikke på lenge opplevd noe så gjennomført som The Last of Us og som jeg nevnte innledningsvis så troner det høyt på listen over de beste spillene jeg har spilt.

Etter at jeg rundet det så brukte jeg en del tid på å lese litt rundt på andre forumer om historien etc., for det meste engelske forum, og det er derfor jeg nå har lyst til å ta ballen videre her, for det er mange delte meninger der ute om spillets tematikk, historie, persongalleri og selvfølgelig slutten som har vært et yndet tema for debatt. Så nå har jeg skrevet en lang innledning og har egentlig ikke skrevet så mye om hva jeg synes selv om historien i detalj, men dere kan jo få lov til å fyre av først, så spytt ut hva dere synes/tenker!

Jo flere som svarer jo hyggeligere er det! :)

Endret av w0nderCHiN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...