Goomba Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg får 'segmentation fault' når jeg starter wine i Redhat 9. Hva kan feilen være? Hvordan kan jeg fikse det? Wine fungerte perfekt i Mandrake 9.1, så jeg synes det var litt rart at det ikke virket i Redhat 9. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg får 'segmentation fault' når jeg starter wine i Redhat 9. Hva kan feilen være? Hvordan kan jeg fikse det? Wine fungerte perfekt i Mandrake 9.1, så jeg synes det var litt rart at det ikke virket i Redhat 9. Såvidt jeg vet så er det ingenting du kan gjøre for å fikse dette problemet, fordi feilen skyldes en bug i programkoden. Jeg foreslår at du bruker en annen versjon av WINE, evt. så kan du laste ned en rpm til Red Hat. Det kan jo hende at det er gcc som skaper problemer, men men... Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Du bør pøve og avinstalere (rpm -ev wine) først. Lenke til kommentar
Goomba Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Jeg bruker ikke RPM's, men jeg kan vel prøve. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Er det ikke den wine versjonen som fulgte med redhat du har problemer med? Lenke til kommentar
Goomba Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Nei, jeg lastet ned Wine source og RPM, men ingen virket. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 det følger med wine i RH9 som de er feil på (eller er det jeg som husker helt feil?), den versjonen av wine må du avinstallere før du installerer en ny versjon. Lenke til kommentar
Goomba Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg er nestensikker på at jeg ikke installerte denversjonen som fulgte med RH9, men jeg må vel sjekke. Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 jeg har også RH9 og når jeg skriver wine i konsole så kommer "minnesegmentsfeil" tror det er den versjonen som fulgte med RH Hvordan avinstalerer jeg den? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Minnesegmenteringsfeilen skyldes sannsynligvis det nye trådbiblioteket som er integrert i Red Hat 9. En midlertidig løsning på dette, som kan brukes inntil Wine får fikset koden sin, er å starte Wine med 'LD_ASSUME_KERNEL=2.4.1 wine notepad.exe' istedetfor bare 'wine notepad.exe'. Lenke til kommentar
Goomba Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Tusen takk! Det virket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå