Gå til innhold

Bruke brukt lisens som ikke er i bruk?

Heika98

Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop som hadde win 7 og som jeg har oppgradert til win 8. Jeg har tenkt litt på å slenge inn en SSD i den og installere win 7 igjen på den. HDDen som er i den nå med win 8 vil jeg da putte inn i ett eksternt kabinett og formatere den. Kan jeg da bruke oppgraderingslisensen som jeg brukte på den igjen, men bare på gamer-PCen min som kjører win 7? Må jeg kanskje gjøre noe spesielt for at Microsoft skal vite at den ikke er i bruk lenger, og lar meg bruke den på nytt? Det er jo tross alt en oppgraderingslisens, ikke OEM-lisens. Finnes det noen "Windows-guruer" her på forumet som kan svare på spørsmålene mine?

PS: jeg har ikke lyst å kjøpe en ny lisens da de plutselig har blitt så dyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk sicky tråden i Windows 8 forumet ang måter å aktivere på...så finner du svar.

Jeg leste den tråden din og den sier stort sett det jeg trodde tidligere. Jeg skal ta upgrade på disk med windows 7(aktivert). Da bør det vel funke uten problemer. Men hva skjer med driverne? Slettes windows 7 driverne automatisk, eller slettes de når jeg installerer windows 8 driverne (bruker CD). Jeg har bare tatt clean install.

Hva trenger jeg å gjøre på den disken som allerede har installert windows 8? Er det bare å formatere den og så er den good to go for ny installasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...