Gå til innhold

Sort hvitt på TV Out

iver89

Anbefalte innlegg

Om jeg kobler PCen til TVen via S-VHS kabelen blir bildet sort hvitt.

Jeg synes jeg kan huske at dette skjedde på fatterns PC når jeg jeg første gang prøvde å koble den til TVen. Da fikset jeg det hele ved å sette en innstilling til Composite fra Sammensatt video eller no.

Denne innstillingen finner jeg ikke på min PC, fordi jeg har en høyere versjon av Detonator driverne. Noen som vet hvor jeg kan innstille dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet at dette er tatt opp en drøss av ganger før. prøvde å søke etter nvidia tv out sort hvitt, og fikk da opp 7100 treff eller no, hvor 99% av dem handlet om andre ting.

i de postene som handlet om temaet, stod det bare at s-vhs ikke fungerer på eldre/billige TVer, og at dette var grunnen. det viste jeg fra før av. i andre stod det at man kunne gjøre en instilling under video out format, og endre den fra automatic select til composite. det husker jeg også at jeg gjorde en gang, men med eldre drivere (detonator), og jeg kunne ikke finne ut hvor jeg skulle innstille dette nå. det var det som var det egentlige problemet.

så prøvde jeg en demoversjon av TVTool v8.3.1, som hadde mulighet til å innstille mellom S-VHS og Composite på Video Out Format. da funket det.

Lenke til kommentar
tegn på at man har brukt windows for mye: Man snakker om tv-formatet ntfs :p

Mener å huske at man må koble til tv'n og velge noe på enhetsinnstillinger for den skjermen. Det funker hos meg, se det er leeenge siden jeg har giddet å bry meg med det

Hehe, you got me there! NTSC skulle det selvfølgelig være...

Lenke til kommentar

ja.. hva kan jeg komme med for å kanskje kunne.. eh.. lære?? dere noe?

heh.. anyhu. har g-bæsj kort.. vifta gikk til de evige silisium marker(vel å mærke etter ett par ukers u-utholdelig syting: Åh nei, jeg dauer, hold kjeft sa jeg, å den holdt kjeft. Den stoppa nemlig... fant ut at jeg hadde vært "litt" for agressiv i powerstrippen min... ehehehe.. over lengre tid også vel å merke... så den sprakk å spratt veggimellom i kabinettet mitt (etter at jeg å en kamerat prøvde å smøre den med oliven olje, dont smoke that shit.........))

ANyHow, tv-ut enmin ble svart hvær gang kortet overoppheta seg.. så det kan være en av årsakene..

Lenke til kommentar

Hadde samme problem (R-8500), det jeg fant ut var at overgangen fra s-vhs -> composit må være på pc-siden, dette er en kort overgang...den "lange" kabelen må være vanlig composite kabel som du strekker videre frem til tv-en (prøvde først å koble en "lang" s-vhs kabel direkte i pc-en, for deretter å sette overgangen på tv siden, da ble bilde s/v)

Konklusjon: ikke bruk s-vhs kabel....kun en kort overgang (det skjer visst noe med signalet i en "lang" s-vhs kabel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...