Nux Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Hei, jeg leste en artikkel at nå vil det være mulig å få full støtte til utdanning i USA pga den nye regjeringen (http://www.dn.no/talent/article2677168.ece) . Uten at jeg forstår mye av artikkelen, betyr det da at prisene for medisin vil synke drastisk? Og jeg kan studere medisin i USA om 2 år? Endret 10. september 2013 av Mrfantastic Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Det betyr at man får støtte fra første år noe man ikke har fått før. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Det er på grunn av den sittende regjeringen. Som det står i artikkelen ble dette klart et par dager før valget. Endret 10. september 2013 av Flin Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Generelt sett er det å ta medisinutdanning i USA meget lite gunstig og krever i tillegg mye arbeid. Før du i det hele tatt kan søke, må du en bachelorgrad med de rette fagkravene (som i motsetning til i Norge er fire år, jeg ville ikke tatt det for gitt at du kommer inn med en norsk grad). Gitt at du fullfører dette, har mange utenomfaglige akitiver på CVen og selvsagt gode resultater kan du søke med håp om å komme inn. Kommer du inn, er det fire nye år. Skole i USA er heller ikke gratis, og medisin koster i størrelsesordenen $ 15k og oppover. Hvert år. Overhodet ikke verdt det. Lykke til! Lenke til kommentar
Nux Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Generelt sett er det å ta medisinutdanning i USA meget lite gunstig og krever i tillegg mye arbeid. Før du i det hele tatt kan søke, må du en bachelorgrad med de rette fagkravene (som i motsetning til i Norge er fire år, jeg ville ikke tatt det for gitt at du kommer inn med en norsk grad). Gitt at du fullfører dette, har mange utenomfaglige akitiver på CVen og selvsagt gode resultater kan du søke med håp om å komme inn. Kommer du inn, er det fire nye år. Skole i USA er heller ikke gratis, og medisin koster i størrelsesordenen $ 15k og oppover. Hvert år. Overhodet ikke verdt det. Lykke til! Nå får man jo støtte? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Nå får man jo støtte? Hvor store deler gis som lån, ja. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Helt vanlig at en amerikansk medisinstudent sitter igjen med 250k dollar i gjeld. Hvis du kommer inn på bachelor i USA og fullfører er det fortsatt ingen garanti for at du kommer inn på medisin. Det vil altså ta to år ekstra og du vil få MYE mer gjeld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå