XperiaZ Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Noen som kan være snille og fortelle meg hvordan jeg kan skru av bakgrunnsdata på min Xperia Z? Batteriet lades ut på 1-2-3 og da er 95% av batterikapasiteten brukt av Google-tjenester. Dette begynte etter en automatisk oppdatering via google play, antar derfor at det er bakgrunnsdata som står på? På forhånd takk Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Innstillinger -> databruk -> meny. Hak av for begrens. Har du Google Nå (Now) aktivert, eller automatisk posisjonsrapportering og/eller logg i maps/Now? Det spiser batteri som bare det! Men 1d19t er IKKE å lade ut på 1-2-3,med mindre telefonen ligger i en skuff hele dagen. Med lite/moderat bruk er det god batteritid! Har du noe som henger og bruker strøm forsvinner det på 5 timer, omtrent det som er standard batteritid på en iphone5 :o) Lenke til kommentar
XperiaZ Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Takker så mye for svar Gjorde som du sa og da kommer det opp et utropstegn øverst i skjermen. Dette har jeg ikke hatt der før, og har ei heller før oplevd at google-tjnester bruker batteri. Mener bestemt at jeg en gang har sett et sted i menyen en hake der bakgrunnsdata kan skrues av, men klarer ikke finne det igjen. Får se nå om ditt forslag gjør susen. Når det gjelder batteribruk så ha telefonen så godt som vært ubrukt siste to døgn. Google-tjenester har i løpet av den tiden stått for 80% av batteriforbruket, nest mest er skjerm på 6%. Normalt pleier skjerm, celle standby og telefon ikke i bruk være topp tre i forbruk, google-tjenester har ikke vært der før. Og forresten, telefonen har en gang vært konstant på i litt over 6 dager uten lading Min gamle Xperia Ray klarte 8 dager Igjen, takk for svaret Lenke til kommentar
eiik Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Appen https://play.google.com/store/apps/details?id=com.asksven.betterbatterystats kan vise hvilke apper som har wakelocks(holder telefonen aktiv). Du kan så gå inn på Innstillinger -> Databruk -> Trykk inn på appen(e) som bruker bakgrunnsdata og deaktiver bakgrunnsdata for dem. Endret 10. september 2013 av eiik Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Når stamina mode er aktiv på XperiaZ får du automatisk opp en notis når noe hindrer telefonen i å gå inn i lavstrømsmodus. Du får også vite hvilken app det gjelder. Får ofte varsel om at Spotify gjør dette. Det gule utropstegnet er fordi du har passert en satt grense i begrens bakgrunnsdata-menyen. Den gule og den røde linja justerer du slik det passer ditt mobilabbonements datakvote. Lenke til kommentar
XperiaZ Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Takker for svar Rådet til MrMastodon hjalp mye, men det røde utropstegnet er der fortsatt. Er fordi bakgrunnsdata er begrenset og oppheves når jeg trykker på det - og googletjenester aktiveres... Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Om det er noen trøst, så er min Xperia V likedan. Google på topp med 60-80 % strømbruk. Telefonen holder rett i underkant av to dager hvis jeg bruker den lite (les: Ca to timer surfing og noen SMS daglig) - jeg har innfunnet meg med at sånn er det. Har deaktivert alt som er at data og bakgrunnsgreier, så jeg skjønner ikke hva som gjemmer seg i den Google-tjenester. Mulig det er noe relatert til selve OS'et? Android er jo Google sitt... Prøvde den batteriappen som er linket til over her, uten at jeg ble så mye klokere. Endret 12. september 2013 av JLa Lenke til kommentar
XperiaZ Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Min mobil har nå stått på nesten et døgn, etter lading til 99% for 22 timer siden. Det er nå 81% igjen av batterikapasiteten og div. google-greier står ikke lenger i listen over det som har brukt batteri - og telefonen har vært brukt ca 1 time til sammen Hele greia begynte etter en 'automatisk oppdatering' for noen dager siden, har aldri før hatt problemer da batteriet normalt har vart alt fra 3-5 dager. Har du prøvt som MrMastodon beskriver? Det hjalp hvertfall MYE for meg Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Nei, jeg har ikke prøvd å skru av bakgrunnsdata helt. Jeg pleier å skru av datatrafikk og Wi-Fi når jeg ikke bruker det. Men jeg gir det et forsøk nå. :-) Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Er du sikker på at det er "bakgrunnsdata" du skal slå av? Prøv heller å slå av Google Now, som foreslått tidligere i tråden. Lenke til kommentar
XperiaZ Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Jeg har diverse google-tjenester på min telefon, men ikke Google Now, hvertfall ikke som jeg har funnet. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Hold inne "power" knappen å "volum ned" neste gang du skal ta bilde av skjermen, så får du en screenshot. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Jeg har diverse google-tjenester på min telefon, men ikke Google Now, hvertfall ikke som jeg har funnet. Fremgangsmåten på Xperia V er å holde inne hjem-tasten til det vises et Google-symbol. Dra fingeren opp til det symbolet. Slipp. Jeg får da opp tastaturet, legg det ned. I nederste høyre hjørnet er det tre prikker (meny). Trykk, velg innstillinger og der kan du skru av/på Google Now. Satser på at det er lik fremgangsmåte på Xperia Z. :-) Lenke til kommentar
XperiaZ Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Hold inne "power" knappen å "volum ned" neste gang du skal ta bilde av skjermen, så får du en screenshot. Fungerer ikke på min Z... Endret 14. september 2013 av XperiaZ Lenke til kommentar
XperiaZ Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 Fremgangsmåten på Xperia V er å holde inne hjem-tasten til det vises et Google-symbol. Dra fingeren opp til det symbolet. Slipp. Jeg får da opp tastaturet, legg det ned. I nederste høyre hjørnet er det tre prikker (meny). Trykk, velg innstillinger og der kan du skru av/på Google Now. Satser på at det er lik fremgangsmåte på Xperia Z. :-) Når gjør som du sier får jeg opp en side uten tastatur og uten menyprikker oppe, men det står at kan trykke på 'neste' for å aktivere Google Now Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå