anerz Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hei! Har en pc hos meg som jeg skal prøve og få orden på. Hovedkortet er et Abit SE6. Problemet som startet opp for eieren av pcen, var at ikke alltid skjemen ville tenne når pcen ble slått på. Dette varierte fra gang til gang, noen ganger kom det med engang, andre ganger måtte en restarte pcen flere ganger før det skjedde noe. Nå vil ikke skjermen komme etter i det hele tatt. Hører på harddisken at det virker som maskinen starter helt opp med og laste operativ system osv... Benytter eget skjermkort i AGP porten, det på kortet er disablet i bios. Har prøvd og resette cmos for å bruke innebygde grafikk kort tilfelle det andre ikke virket, men ikke noen forskjell med det heller. Noen som har noen tips til hva som kan prøves?? Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Fy f az, mange som hadde den feilen da. Se her http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=153267 og http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=153680 Lenke til kommentar
anerz Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 har prøvd det meste av tips fra de to linkene. tatt ut alle kort, testet med et pci grafikk kort osv Mulig er cpu som er årsaken, har ikke mulighet for å teste med annen akkurat nå. Ser at det er ei lampe på hovedkortet som lyser rødt, skal denne lyse rødt både når strømmen er på, og når pcen har startet? Lyser hvertfall hele tiden her, veit at på andre kort varierer fargen etter som pcen er på/av. Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 OK, det betyr at HK din er ødelagt da, det samme skjedde med min DFI lanparty, alle de LED`ene lyste rødt, når dem ikke skulle det. Bare lever den, så skal du få et nytt et på garantien, fikk ihvertfall jeg(2 ganger). Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Har du prøvd en annen strømforsyning ? Lenke til kommentar
Kark Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg var borti noe av det samme akkurat nå,en kompis trengte hjelp etter han hadde montert ny cpu kjøler så ble maskinen helt "rar". Noen ganger bootet den opp til XP pro bildet med den blå tenke streken og ikke lenger,ved neste start bootet den ikke i hele tatt og sånn gikk det og vekslet. Da tok jeg av cpu kjøleren og så at han hadde sølt litt artic silver rundt på cpu`n, tok ut cpu og vasket grundig med egnet sprit og monterte alt på plass og var veldig nøye med påføring av kjølerpastaen. Etter det gikk pc`n som en drøm dette er jo en grei sak og sjekke ut først Lenke til kommentar
anerz Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 tatt av kjøleren nå, og der under var det kjølepasta som hadde blitt klint utover, pluss pastan hadde blitt ganske forsteinet.... Skal rense og legge på ny pasta etter jobb idag, så får se hvordan det går. Får håpe prosessoren ikke allerede har tatt kvelden da..... takk for svar Lenke til kommentar
anerz Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 renset og tatt på nye pasta, men ingen forskjell. Prosessoren har nok takket for seg... takk for innspill Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 renset og tatt på nye pasta, men ingen forskjell. Prosessoren har nok takket for seg... takk for innspill ...ingen lekk kondensator å se, med kul på toppen eller "saft" i bånn ? . Lenke til kommentar
anerz Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 når du nevner det så er det et par kondensatorer som har "bulet" ut på toppen, er litt tendens til noe irr i "krysset" på dem også.... er nok bare og sette seg ned og finne nye deler her ja :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå