neptun22 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hei. Jeg har lyst til å prøve å overklokken min CPU. Men har lite peiling på dette. Noen som har lyst til å hjelpe meg litt? Min PC: Hovedkort: ASUS P8P67 LE CPU: Intel Core i5 2500k 3,3 GHz Ram: 8giga Hvor skal man starte? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Du kan starte med hvilken kjøler du har. Klokket min i5-2500k til 4,5Ghz med Corsair H70, har fortsatt litt å gå på, da den aldri overstiger 60 grader. Lenke til kommentar
neptun22 Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Hei. takker for svar! Er ikke helt sikker på hva kjølern heter men den er lik den: https://www.amentio.no/amentio/default.asp?page=vare&ProdusentID=NH-U12P+SE2 Men med dette programmet TurboV EVO auto tuning. Er det ikke greit å bruke dette? Da fikser programmet alt selv? Endret 10. september 2013 av neptun22 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 bare følg en guide på youtube, helst prøv å finn en som har samme HK som du Lenke til kommentar
neptun22 Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Har sjekket youtube, finner bare guider fra HK pro og deluxe! Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=WMZoWOpry40 Gå inn i bios, og bare se at settings er like, trenger ikke være 100% likt så lenge du har oversikt over settingsene du skal innpå. Så kan du etterpå følge videoen, du trenger program for å overvåke temperatur, som "RealTemp", "CPU-Z". Du kan også bruke et program for å teste om CPU er stabil, "IntelBurntest", "Prime95". Endret 10. september 2013 av Korporal Kranium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå