Gå til innhold

Tråden for alle løftebrudd fra Frp

Tollari

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt å klage over løftebrudd over et statsbudsjett de har fått servert av de rødgrønne, og som har bare blitt tafset på i tre uker. Kom tilbake i 2017, med en komplett liste over alle ting de har lovd å gjøre, men motarbeidet. DA kan vi begynne å snakke om løftebrudd.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er du et kjøtthue eller?

- Nei, det blir ikke noen omkamp. Høyre er bundet av avtalen med Arbeiderpartiet, og Stortinget har truffet sitt vedtak.

Om du ikke har fått med deg, så sitter både Høyre og FrP i regjering. FrP kan derfor ikke overkjøre Høyre.

De har uansett ikke et flertall til å ta en omkamp, og dermed er det lite vits å starte et slikt kjør igjen.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Ser også at Ketil kommenterte på artikkelen også:

Mange ønsket omkamp om DLD beslutningen, ikke minst i FrP. Problemet er at valgresultatet ikke endret flertallet i Stortinget, tvert imot.

AP og Høyre støttet DLD innføring. I forrige periode hadde de 94 representanter, i nåværende storting har de 103 representanter. Velgerne har således ikke signalisert ønske om omkamp, dessverre.

Resultatet av en omkamp er dermed gitt - DLD blir innført så lenge AP og Høyre ønsker det. For DLD motstandere er det ikke FRP, KrF, V, SV eller SP som er problemet men de som utgjør flertallet bak vedtaket.

Det passer rimelig greit med hva jeg sa.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og nå vil de to partiene som reduserer formuesskatten innføre skatt (moms) på det frie ord. Det er vel valgfrihet satt i system.

Det var nesten rørende å se hvilken varme Per Sandberg møtte i gårsdagens omtale av sin bok. Han vet nok hvor makta ligger og hvem han skal smiske for. NrK journalistene fikk god omtale i boken, Undervurder ikke den blåblå regjeringen NrK. Etter reduksjon og avskaffelse av pressestøtten kommer dere.

Det var en svært interessant kort omtale av boken på side 2 i spalten "På kornet" av Tom Stalsberg i dagens papirutgave av Dagbladet. Jeg har ikke sett om den er tilgjengelig på nettet.

Lenke til kommentar

Morsomt å klage over løftebrudd over et statsbudsjett de har fått servert av de rødgrønne, og som har bare blitt tafset på i tre uker. Kom tilbake i 2017, med en komplett liste over alle ting de har lovd å gjøre, men motarbeidet. DA kan vi begynne å snakke om løftebrudd.

Det argumentet ditt holder ikke. Hvis man faktisk går inn og ser på statsbudsjettet de rødgrønne har utarbeidet, og ser hva den nye regjeringen har gjort med det, så har de faktisk kuttet ned på en del av de postene de lovte å bevilge mer penger til. Altså bevilget mindre penger enn de rødgrønne, på ting de har lovt å bevilge mer penger til enn de rødgrønne. Med andre ord har de gått i direkte motsatt retning av hva de har sagt.

Statsbudsjettet varsler altså at vi kommer til å se en lang, lang rekke med løftebrudd de neste 4 årene. Og det er egentlig bra, for gjør de alt de har lovet, kommer Norge til å gå på rævva økonomisk sett. Så egentlig uansett hva de gjør, blir det vanskelig å argumentere for at de skal få fire nye år når nåværende periode går mot slutten.

Det hjelper heller ikke å si at Frp nå går tilbake på noen av valgløftene sine fordi Høyre ikke støtter de. Hva er da vitsen med at de sitter i regjering, om de ikke skal være en motvekt og argumentere for sitt syn om de bare dilter etter Høyre i absolutt alt? Kun Frp-tilhengere som finner på et slikt argument.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå har folk flest råd til å lage nistemat til barna sine. Hadde vært fint, men er større hull i skipet å lappe igjen vil jeg si.

Nå har jeg ikke jeg barn, men av de jeg kjenner som har barn på barneskolen har jeg hørt nå og da hva som ofte regnes som niste blant andre foreldre. Når rester fra gårsdagens Grandiosa- eller wienerpølsemiddag daglig er hva som fortæres til lunsj på skolen kan jeg se for meg at det har negative utfall for opplæringen, selv om jeg ikke har noe faktiske data å forholde meg til.

En skolelunsj utarbeidet av folk som vet hva de snakker om tror jeg er en god investering for fremtiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

En skolelunsj utarbeidet av folk som vet hva de snakker om tror jeg er en god investering for fremtiden.

Svært enig og samfunnsøkonomisk kan det være mer lønnsomt enn tvilsomme såkalte vekstfremmende skattletter. Der er svært liten eller ingen empirisk støtte til teorien om at skattelette er vekstfremmende om den går på bekosning av offentlige utgifter med høyere multiplikatorvirkninger.

Google Haavelmo theorem om du er interessert i en dypere forklaring.

Lenke til kommentar

Det argumentet ditt holder ikke. Hvis man faktisk går inn og ser på statsbudsjettet de rødgrønne har utarbeidet, og ser hva den nye regjeringen har gjort med det, så har de faktisk kuttet ned på en del av de postene de lovte å bevilge mer penger til. Altså bevilget mindre penger enn de rødgrønne, på ting de har lovt å bevilge mer penger til enn de rødgrønne. Med andre ord har de gått i direkte motsatt retning av hva de har sagt.

Statsbudsjettet varsler altså at vi kommer til å se en lang, lang rekke med løftebrudd de neste 4 årene. Og det er egentlig bra, for gjør de alt de har lovet, kommer Norge til å gå på rævva økonomisk sett. Så egentlig uansett hva de gjør, blir det vanskelig å argumentere for at de skal få fire nye år når nåværende periode går mot slutten.

Det hjelper heller ikke å si at Frp nå går tilbake på noen av valgløftene sine fordi Høyre ikke støtter de. Hva er da vitsen med at de sitter i regjering, om de ikke skal være en motvekt og argumentere for sitt syn om de bare dilter etter Høyre i absolutt alt? Kun Frp-tilhengere som finner på et slikt argument.

Du tror ikke dette var en bevisst taktikk fra de rødgrønnes side? Ta studiestøtten; den fikk et ganske grei økning, men fokuset er på at regjeringen har "kuttet" en måned med støtte.

Det er over 250 000 studenter i Norge, det er ganske mange potensielle stemmer. Hvis SV/SP/AP faktisk ønsket å levere et bedre tilbud til studenter, og ikke bare gjøre ting vanskelig for den nye regjeringen, hadde de ikke tjent på å faktisk nevne dette i løpet av valgkampen?

Lenke til kommentar

De rødgrønne laget jo bare et tullebudsjett som de blå måtte endre på, slik at de RG kunne lure folk til å tro at de blå begår løftebrudd. Lurte tydeligvis deg :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...