Gå til innhold

Tråden for alle løftebrudd fra Frp


Tollari

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av bensinpriser. Ja, det koster noen kroner, men for den jevne borgers økonomi har det veldig lite å si om bensinen koster 10 kr eller 17 kr.

Kjapt regnestykke:
Bensin koster 10 kr literen.
Du kjører 20 000 km i året (relativt mye for fotgjengerne av dere).
Anslår et forbruk på 1,0 liter per mil, og ser da at man må betale hele 20.000 kr i året på bensin.
Galskap!

Samme regnestykke med 17 kr literen, og man bruker da 34.000 i året på bensin!
Galskap!

Hvordan kan jeg påstå at 14.000 er lite penger? Vel - hva kostet bilen da du kjøpte den? La oss si du kjøpte en 3 år gammel Mercedes til 400.000 kr. Hvor mye hadde en helt lik bil kostet i Tyskland? Tipper du hadde fått den får 200.000.

Nå 10 kroners spørsmålet - Hvor mange år kan du fylle bensin til 17 kr literen, før det er dårligere for økonomien din med dyr bensin enn lavere avgifter på bil? Husk at dette innebærer at du ikke bytter ut bilen til 200.000/400.000 til den er "nedbetalt" av sparte bensinpenger.

For de late:

14.000 kr i året.

200'kr delt på 14'kr/år = 14,3 år.

 

For min del er bensinpriser det som plager meg minst. Gratis blir det ikke uansett - og dyrere bensin gjør kanskje at jeg får færre biler på veiene.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Her kan vi samle opp alle løftebrudd til Frp, og med tanke på hvor mange (urealistiske) løfter de har kommet med, vil dette bli en meget lang liste utover de neste 4 år...

Hmm, kanskje endre trådtittel til "Den Store Tråden ..." ;)

 

Ellers kan du glede deg over at jeg nå (snart) vil bruke "Erna & Co ..." i alle eksemplene om hva Staten gjør for å forverre situasjonen for befolkningen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har åpenbart aldri vært aktuelt at FrP med 16% av stemmene skal kunne gjennomføre all politikken sin, og det er derfor tåpelig å opprette en tråd om det. Alle vet på forhånd at det ikke er mulig, og det samme gjelder Høyre, KrF og V i en eventuell regjering. AP og de andre brøt også mange valgløfter. Det er vel mer eller mindre derfor vi har det politiske systemet vi har i Norge med mange relevante partier, for at ingen skal kunne ture frem og banke gjennom alt de vil.

 

Tråden er heller en bekreftelse på at FrP fortsatt er partiet alle elsker å hate, en slags "utstøtt" fordi de ikke kjører samme linje som PK-partiene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aldri sett så mye sutring, grining og usakligheter før som nå etter dere tapere tapte valget.

 

Og, nei. Jeg stemte ikke FrP

 

Tråden burde hvert stengt og trådstarter burde bli gitt advarsel.

 

BITTRE TAPERE

 

Aldri hørt om ytringsfrihet? Forøvrig er topp-innlegget mitt i henhold til gruppereglene. Det samme kan jeg ikke si om dine usaklige personangrep.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

FRP har alltid vært et parti som ønsker å maksimere de 81 prosentene som utgjør vår felles verdiskapning gjennom arbeidskraft og ikke å maksimere de 4 prosentene som utgjør oljefondet, noe de fleste andre partier gjør. Men oljenæringen er for stor til å legges ned og oljefunn i Barentshavet kom jo til rett tid.

 

Fra VG: "Kilder som kjenner Frp-ledelsens vurderinger sier partiet raskt vil gi etter for kravet fra sentrumspartiene, dersom den nordlige landsdelen blir kompensert i form av midler til utbygging av infrastruktur."

 

Kanskje KRF og Venstre må svelge en kamel når det kommer til storflyplass i Lofoten. En flyplass som faktisk planlegges bygd i et naturreservat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...