Sheasy Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Hæ? Man er pliktig til å gi NRK adgang til å plombere TV-mottakeren sin. Hvis NRK velger å benytte seg av denne tilgangen er de i sin fulle rett, men jeg ser ingen grunn til at de skal kunne kreve at (eks-)lisensbetaleren må ta regningen. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Man er pliktig til å gi NRK adgang til å plombere TV-mottakeren sin. Hvis NRK velger å benytte seg av denne tilgangen er de i sin fulle rett, men jeg ser ingen grunn til at de skal kunne kreve at (eks-)lisensbetaleren må ta regningen. Jeg skjønte bare ikke relevansen i fra det til det jeg skrev. Siden jeg er enig med deg, og siden det jeg svarte på var NRK sin definisjon av om mottakeren er i bruk eller ei (de liker å regne hele TV-apparatet som en mottaker selv om du ikke aktivt bruker mottakerdelen av det). Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Jeg er ikke særlig interessert i hva tilfeldige ansatte hos lisensavdelingen i NRK mener, på samme måte som at jeg ikke er særlig interessert i hva selgere mener er reklamasjonstiden for et skjermkort. Jeg mener ordlyden er klar, jeg har verdiløse anekdoter som motsier dine verdiløse anekdoter, uten en rettskraftig dom som sier noe annet forholder jeg meg til lovteksten. Nå er ikke jeg jurist, så jeg kan selvsagt ta feil. Javellja godagmann. Et lite tips om Norge inntil nå..... Staten har alltid rett, og er det spørsmål om penger så skal staten alltid ha disse. De som nekter får svi pga Staten. Nå med ny regjering så håper jeg litt at NRK blir lagt ned eller forandret til privatkanal. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Jeg skjønte bare ikke relevansen i fra det til det jeg skrev. Siden jeg er enig med deg, og siden det jeg svarte på var NRK sin definisjon av om mottakeren er i bruk eller ei (de liker å regne hele TV-apparatet som en mottaker selv om du ikke aktivt bruker mottakerdelen av det). Jeg var på vei ut døren og leste det du skrev litt for fort, min feil. Javellja godagmann. Et lite tips om Norge inntil nå..... Staten har alltid rett, og er det spørsmål om penger så skal staten alltid ha disse. De som nekter får svi pga Staten. Nå med ny regjering så håper jeg litt at NRK blir lagt ned eller forandret til privatkanal. Staten må som regel følge loven. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Jeg var på vei ut døren og leste det du skrev litt for fort, min feil. ? Staten må som regel følge loven. Hahahahaha født i går? Lever du i Nårje Staten og NRK følger den loven de vil som passer dem best.... Endret 13. september 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Eh, nei. De må følge loven som alle andre. Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Eh, nei. De må følge loven som alle andre. Men nå har jo staten en viss innvirkning på hvordan loven skal fungere. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Men nå har jo staten en viss innvirkning på hvordan loven skal fungere. Fordi NRK Lisensavdelingen er den dømmende statsmakt? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Eh, nei. De må følge loven som alle andre.Igjen må jeg minne om at du ikke har noe å si når de først har fått lisensregningen i posten. Du må gjerne ansette Advokat Elden, tror nok det er endel dyrere enn lisensen. Staten har alltid rett når det gjelder penger. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Men de av oss som har meldt oss ut fra listen over lisensbetalere ved hjelp av den omdiskuterte paragrafen får jo ikke lisensregning i posten? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Fordi NRK Lisensavdelingen er den dømmende statsmakt? Det her er tull, det som gjelder er hvordan loven praktiseres og den praktiseres slik at kunden betaler for plombering og må stille tv til inspeksjon om NRK krever dette. Komisk at dere innbiller dere at NRK betaler 1000kr for dere, For at DERE skal slippe å betale lisens. Rofl Tenk litt da.. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Herregud Gould, nå har jo Sexylubb sagt at han har sagt ifra til NRK at han ikke lenger bruker TV-en, og da har NRK sluttet å sende han lisensen. Og det uten å plombere. Så, "rofl". 2 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Få noen som allerede har TV-lisens (F.eks foreldre) til å kjøpe, ved at du plasserer penger på kontoen deres. Men det du skriver om her, er ikke lovlig vis dvs. at hvis du bruker en tv, selv om du ikke eier den, må du betale lisens. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Herregud Gould, nå har jo Sexylubb sagt at han har sagt ifra til NRK at han ikke lenger bruker TV-en, og da har NRK sluttet å sende han lisensen. Og det uten å plombere. Så, "rofl". Ja, det har jeg ikke nektet for. Jeg bare sier at dersom NRK vil plombere, så er det DU som må betale kostnadene for dette og ikke NRK/Staten. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Komisk at dere innbiller dere at NRK betaler 1000kr for dere, For at DERE skal slippe å betale lisens. Rofl Tenk litt da.. Jeg har ikke påstått at NRK ønsker å betale plombering for noen. Det er jo nettopp derfor TV-en min står stuet bort uten plombering. Fordi NRK ikke ønsket å plombere den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå