Tommelom Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Har laget en fotoramme som skal kjøre linux. Har lagt inn Ubuntu og installert Xscreensaver via software center og krysset av for å installere det jeg kunne. Skal bruke glslideshow. Velger en mappe med bilder under "advanced". Men når jeg tester greia, så får jeg bare en haug med feilmeldinger. Lurer på om jeg skal legge inn en pakke som heter xscreensaver-gl-extra. Refereres til den pakken, men aner ikke åssen jeg skal få installert den. Ubuntu software center var det ingen hjelp i. Jeg kjører dette fra en livcd på minnepenn. Ubuntu 12.04 Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Har laget en fotoramme som skal kjøre linux. Har lagt inn Ubuntu og installert Xscreensaver via software center og krysset av for å installere det jeg kunne. Skal bruke glslideshow. Velger en mappe med bilder under "advanced". Men når jeg tester greia, så får jeg bare en haug med feilmeldinger. 20130910.jpg Lurer på om jeg skal legge inn en pakke som heter xscreensaver-gl-extra. Refereres til den pakken, men aner ikke åssen jeg skal få installert den. Ubuntu software center var det ingen hjelp i. Jeg kjører dette fra en livcd på minnepenn. Ubuntu 12.04 Ubuntu Software Center lister ikke alle pakker, stort sett bare hele programmer. I terminalen, kjør: sudo apt-get install <pakkenavn> Endret 10. september 2013 av oj88 Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Ser ut til at jeg har installert det som skal til, så problemet er noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå