Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Autooppstartprogram behøver manuell godkjenning for å starte i W7?

Anbefalte innlegg

Jeg har installert W7 på en gammel AMD pc med raid funksjon på hovedkortet. Jeg har installert programvare for raid, og når den kjører i XP modus virker alt ok. Den ligger som oppstartprogram i oppstart under msconfig, men til tross for dette starter den ikke automatisk. Når jeg starter den manuelt får jeg opp advarsel hvor jeg må bekrefte at jeg vil kjøre programvaren før den starter. Antar dette er årsaken til at den ikke starter automatisk. Hvordan fjerner man denne advarselen og gir programmet rett ttil å starte automatisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg funnet ut at programmet starter automatisk ved oppstart når jeg setter UAC til laveste nivå, så årsaken til at programmet ikke starter normalt er definitivt at det blir blokkert av sikkerhetssystemet. Så lurer på om det er mulig å lage unntak i UAC for bestemte programmer, en "hvitliste" egentlig.

Lenke til kommentar

I følge det store internettet går det ikke å lage unntak for UAC, den fungerer av eller på. Men det finnes likevel sideveier som kan du kan gå, hvertfall når det gjelder unntak for å starte spesielle programmer uten å sette ned UAC.

Les mer på denne siden: http://www.msfn.org/board/topic/135472-faq-what-is-the-uac-part2/

Hva er problemet med å ha UAC skrudd av? Har nå alltid det selv, den er jo bare i veien for hva jeg vet jeg vil gjøre :)

Lenke til kommentar

Det var det jeg og trodde jeg fant ut når jeg søkte på nettet, så da bekrefter du det samme. Jeg har satt UAC til laveste nivå så da er det problemet ute av verden. Så lenge man ikke laster ned/besøker suspekte nettsider så skulle det vel ikke være noe fare med det. Antar det blir omtrent samme sikkerhet som man har på XP f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...