Dragen Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Slutt å lyv. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1551331 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Vet ikke om jeg er enig i det resonnementet. Som Ekstra-bruker trenger du kun å logge inn én gang på én av sidene våre, og vil da være innlogget på tvers av hele nettverket for fremtiden. Du kan også skru av all tracking og alle scripts i kontrollpanelet. Fremgangsmåten du beskriver vil ikke la deg lese Ekstra-sakene, ei heller gi de nye forsidene med store bilder. Ikke minst vil alle javascript-baserte funksjoner som artikkelkommentarer, søkeforslag, forumfeed m.m slutte å fungere. Er du vanlig bruker trenger du verken skrive inn brukernavn eller passord. Etter min mening høres en fremgangsmåte med å installere plugins for å være gratispassasjer verken særlig mye enklere eller sosial ut. Jeg har ingen problemer, men jeg kan lese her i tråden om andre som finner det vanskelig. En annen ting er at ingenting av det du hevder jeg mangler, frister noe særlig. Beklager det også. Historisk sett ble det en gang det å kjøpe lovlig filmer med all medfølgende DRM, gjorde det vanskeligere for lovlige brukere. Piratbrukere fikk det mye lettere og kunne bruke sine filmer nøyaktig slikt de ønsket. Det var det brukeren lain mente med sitt innlegg. Jeg mener nå at to musklikk er lettere enn om man må logge på med brukernavn og passord hver gang (slik det er hevdet her). 3 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hei! Det er umulig å lese artikler fra Tek-nettverket på mobil/nettbrett som Nexus 7. Kan dere fikse dette? 1 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Som Ekstra-bruker trenger du kun å logge inn én gang på én av sidene våre, og vil da være innlogget på tvers av hele nettverket for fremtiden. Bullshit, og grunnen til at dere ikke lenger var autorisert til å trekke penger for Ekstra fra meg. Man var ikke logget inn på tvers av nettverket, man måtte logge inn gjentatte ganger og det var fortsatt sånn at man ikke fikk lese artikler. Dette med hele nettverket whitelistet i adblock, cookies godkjent og ingen scripts deaktivert i seneste Chrome. Fremgangsmåten med å installere plugins en gang og så väre ferdig med det er enklere enn å skulle krangle med sidene deres. Om nettverket ikke stötter browsere med plugins installert kan dere vel like godt legge inn sperre på alt annet enn IE. De fleste aktive brukere med litt teknisk kunnskap bruker gjerne plugins for å få browseren slik de vil ha den. 4 Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Jeg har tidligere ytret min misnøye med reklametvangen her, så det skal jeg ikke gå inn på igjen, men når det først er kommet, så kan jeg da si så mye som at det burde vært implementert slik at sidene i utgangspunktet vises riktig, for så å blokkere innholdet hvis det er noe som bekrefter at adblock er på, og ikke motsatt. På den måten hadde man sluppet det tullet med at artiklene blir blokkert i nettlesere som er litt modifisert, utdatert eller ikke har alle egenskapene som f.eks javascript aktivert. Men har dere i Tek tatt tak i problemet i feil ende. Man må huske på at det finnes flere nettlesere enn bare IE, chrome, firefox, safari og opera forWindows og OSX. Man har også mange mobile nettlesere på både gamle og nyere telefoner, nettbrett, på TVer, spillekonsoller, media sentre, og andre mindre vanlige nettlesere på f.eks linux. Følger man de standardene og de retningslinjene som er for å skrive en nettside riktig, så skal det også fungere på alle nettlesere. Det er når man begynner å jukse, eller anta at "de fleste nettlesere støtter det og det" at det bare blir rot av ting. Som jeg har påpekt før, er det så viktig for dere at de 15%ene som måtte finne på å gå rundt sperrene ikke slipper gjennom, at dere heller risikerer at 15% av de "lydige" leserne deres blir feilaktig straffet? Her bør dere tenke dere om to ganger, og heller ta tak i problemet i riktig ende. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Selv på mobilversjonen av sidene har de lagt inn reklame... Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Hei! Det er umulig å lese artikler fra Tek-nettverket på mobil/nettbrett som Nexus 7. Kan dere fikse dette? Muligens er det fordi jeg har CM på Nexusen.. 1 Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Da har også Aftenposten begynt å ta betalt for nett-, brett- og mobilversjonen av avisa: http://www.nrk.no/kultur/aftenposten.no-tar-betaling-1.11374450 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Alle gjør det etterhvert. Annonsørene gidder ikke bruke tid på dette lenger, og noe må man tjene penger på. Og de aller fleste vil ta betalt selv om de har reklame, det er ikke enten/eller. Geir Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Alle gjør det etterhvert. Annonsørene gidder ikke bruke tid på dette lenger, og noe må man tjene penger på. Og de aller fleste vil ta betalt selv om de har reklame, det er ikke enten/eller. Geir Forskjellen er at de sikkert er like mange journalister der som her på Tek.no, men alikavel er det kunn én artikkel til dagen som blir spyttet ut her, mens andre aviser publiserer flere titals. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Like mange journalister hvor? Aftenposten hadde 250 journalister og 350 andre ansatte for et år siden. (Dog har vel noen måttet gå siden den gang.) Tek har 22 journalister og 22 andre ansatte. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Aftenposten tar nå 199 kroner pr. måned, med reklame. Bannere og blinkeads, alt er der fortsatt. Ger Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Aftenposten tar nå 199 kroner pr. måned, med reklame. Bannere og blinkeads, alt er der fortsatt. Ger Tvinger de brukerne til å ha javascript aktivert og adblock deaktivert? Blir sikkert diskutert der også... http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Betalingsmur-er-ikke-svaret-7384601.html Endret 25. november 2013 av Slettet-t8fn5F 1 Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Tvinger de brukerne til å ha javascript aktivert og adblock deaktivert? Ikke så langt, de tvinger deg til å betale eller så får du åtte -8- artikler i uka. HW.no er muligens tidlig ute med denne løsningen, men de blir neppe de siste. Og nye script og plug-ins kommer til å bli skrevet for å møte neste utfordring. Det vanlige kappløpet er igang og det bli til slutt bare tapere... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Like mange journalister hvor? Aftenposten hadde 250 journalister og 350 andre ansatte for et år siden. (Dog har vel noen måttet gå siden den gang.) Tek har 22 journalister og 22 andre ansatte. Geir Ja, jeg overdrev nok en smule. Men 22 journalister, hvor de produserer én artikkel per dag, er ikke særlig imponerende i min bok. Er det rart at økonomien til Tek.no går så dårlig? Lenke til kommentar
Ruben1987 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Tvinger de brukerne til å ha javascript aktivert og adblock deaktivert? Ser ut til at Aftenposten baserer seg på cookies. Man kan lese alle artikler i et privat vindu i firefox (ctrl-shift-p). Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Ja, jeg overdrev nok en smule. Men 22 journalister, hvor de produserer én artikkel per dag, er ikke særlig imponerende i min bok. Er det rart at økonomien til Tek.no går så dårlig? Jeg leser bare unntaksvis Teks artikler, siden jeg ikke er så teknisk interessert blir det helst bare når jeg er i markedet for å anskaffe en eller annen duppeditt. Så det får du diskutere med andre. Spørsmålet er ikke om Tek eller Aftenposten er verd månedsprisen, det er en subjektiv vurdering. Jeg betaler for Aftenposten. Spørsmålet er: Når Aftenposten og VG må innføre betalingsmurer på grunn av annonsørsvikt, hvorfor tro at det er mengden innhold som er problemet hos Tek? Geir Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Spørsmålet er: Når Aftenposten og VG må innføre betalingsmurer på grunn av annonsørsvikt, hvorfor tro at det er mengden innhold som er problemet hos Tek? Geir Som du påpeker, så har Aftenposten 250 + 350 ansatte, mens Tek har har rundt 40stk. Da er det klart at Aftenposten trenger mer inntekter enn det Tek.no gjør. Når i tillegg Tek.no publiserer artikler andre journalister har skrevet, så skjønner jo leserene at de like godt kan lese nyheten fra det opprinnelige nettstedet (som de gjerne kan lese et par dager før Tek.no har fått nyss på dem). Da mister jo Tek.no en del lesere. Når man ikke har så mange lesere så vil heller ikke annonsørene være her. Hadde Tek.no-nettverket produsert bra, selvprodusert innhold så hadde nok dere hatt en god solid brukermasse her. Men litt kleint når det den dag idag publiseres 1 egen skrevet artikkel pr dag, når dere har over 20 journalister. Vi får se, kanskje de endrer seg? Eller er det for sent? Tiden vil vise 2 Lenke til kommentar
amund Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Muligens er det fordi jeg har CM på Nexusen.. Hei, har du fortsatt problemer med dette? Vi har testet på Nexus 7 her hos oss (standard OS), og har ingen problemer med å lese artiklene på den. Kan det være annen programvare installert som skaper problemene? CM i seg selv burde ikke være noe hinder her. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hei, har du fortsatt problemer med dette? Vi har testet på Nexus 7 her hos oss (standard OS), og har ingen problemer med å lese artiklene på den. Kan det være annen programvare installert som skaper problemene? CM i seg selv burde ikke være noe hinder her. Det funker bare i mobilmodus, men det får gå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå