SS-Schibsted Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Morna grådige jævler! Betale for å lese mediokre artikler? Niks. Finnes bedre alternativer der ute, heldigvis. 3 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Prøvde å skru av litt nå men ble sjokkert av størrelse og mengde på flash dynamiske reklamer. Så blokkerte heller jQuery og satt på adblock igjen. Da får jeg ikke kommentarer som er litt kjipt, men dedisert bedre en alternativet. Endret 29. oktober 2013 av Rudde93 2 Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Haha, det er snakk om 300 kroner i året, ærlig talt. Jeg synes gjengen her gjørt et bra stykke arbeid, så jeg har valgt å bestille ekstra. 4 Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) gamer.no har aktivert samma greia. (Ingen bombe da de er en del av samme nettverket tek.no) Edit: Virker som det er aktivert på hele tek.no nettverket. Endret 29. oktober 2013 av Saapa Lenke til kommentar
Populært innlegg Chivas Skrevet 29. oktober 2013 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Haha, det er snakk om 300 kroner i året, ærlig talt. Jeg synes gjengen her gjørt et bra stykke arbeid, så jeg har valgt å bestille ekstra. ...og hvis du ganger 300 med hvert eneste nettsted du vanligvis er innom i løpet av en dag, blir regnestykket litt annerledes kanskje? 11 Lenke til kommentar
IndirectCell Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 300 her 300 der.. bare dumt å ta betalt for å see artikkler... man kan heller argumentere for dem som ikke vil see reklame kan betale, mens oss andre som ser reklame betaler jo for å see innholdet... da blir dette opplegget dumt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Morna grådige jævler! Betale for å lese mediokre artikler? Niks. Finnes bedre alternativer der ute, heldigvis. Teknisk sett, så begynte det vel med at man måtte betale for å slippe reklame. Lenke til kommentar
Populært innlegg SiR0 Skrevet 29. oktober 2013 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Hei! Jeg har full forståelse for at mange synes det er kjedelig å måtte se annonser når man er vant til å surfe uten. Det er imidlertid viktig å huske på at det er annonsene som finansierer innholdet man ser på, og uten disse er det ikke mulig å drive nettstedet. Selv får vi 80 % av våre inntekter fra annonser. Når så mange likevel bruker AdBlock, er det et tydelig signal om at mange vil ha sidene våre uten annonser. Derfor har vi som eneste mediehus i Norge lansert et eget tilbud for de som vil slippe annonser: Ekstra. Kjøper du Ekstra får du en annonsefri hverdag og en litt ryddigere forside. Velger du heller å se annonser, har du akkurat samme nettsted som du hadde i går. Man kan selvsagt ikke få i både pose og sekk, bruke AdBlock og forvente at andre brukere skal betale prisen for at du selv får lese innholdet. 300 her 300 der.. bare dumt å ta betalt for å see artikkler... man kan heller argumentere for dem som ikke vil see reklame kan betale, mens oss andre som ser reklame betaler jo for å see innholdet... da blir dette opplegget dumt. Jeg skjønner at det kan være mye penger for noen, og vi forventer at det store flertall vil fortsette å være gratisbrukere. Derfor har det vært et viktig mål for oss at Ekstra-tjenesten vår ikke skal påvirke vanlige brukere. Det er akkurat like mange saker å lese gratis nå som før. På Hardware.no har vi imidlertid så mange Ekstra-brukere (2000 stk nå) at inntektene har gitt oss mer å rutte med. Disse pengene har vi brukt på å ansette en egen journalist, som i sin helhet er betalt av medlemsinntektene. Det er altså Ekstra-brukerne selv som betaler for dette ekstra innholdet. Vi har også valgt å gi bort 1 sak gratis hver uke, slik at vanlige brukere kan få litt glede av den ekstra journalisten. Setter ellers pris på at så mange tar seg tid til å gi oss tilbakemeldinger her i forumet, vi følger godt med på det som skrives her i tråden. Har man tanker om andre gode måter å løse dette på, er vi lutter øre. Endret 29. oktober 2013 av SiR0 11 Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 ...og hvis du ganger 300 med hvert eneste nettsted du vanligvis er innom i løpet av en dag, blir regnestykket litt annerledes kanskje? Vel, jeg ser ikke det som sannsynlig, men jeg er villig til å betale for å lese kvalitetsmateriale. Husk at alle sidene som er skrevet på engelsk har en mye større brukerbase enn det Tek.no-nettverket har, og at de da får større reklameinntekter enn norske nettsteder gjør. Dette er jo noe man garantert kommer til å se mer og mer av, du ser selv utviklingen på Dagbladet, VG, Aftenposten. Wallstreet Journal har jo drevet med betal-artikler i mange år allerede. 2 Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Jeg har ingenting imot at Tek-nettverket sperrer artikler for dem som bruker adblock, det er de berettiget til å gjøre. Men jeg synes i hvert fall at kommentarfeltet kunne vært tilgjengelig, som tross alt er brukergenerert. Som oftest får jeg mer ut av kommentarene enn selve artikkelen. Hei Det er kun artikler som har denne sperren. Du kan lese og skrive i kommentarfeltet her: Akam – https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=258 Amobil – https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=126 Gamer – https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=624 Hardware – https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=107 Mobilen – https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=602 Teknofil – https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=601 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Prøvde å skru av litt nå men ble sjokkert av størrelse og mengde på flash dynamiske reklamer. Så blokkerte heller jQuery og satt på adblock igjen. Da får jeg ikke kommentarer som er litt kjipt, men dedisert bedre en alternativet. Skru av adblock, og installer Ghostery. Da forsvinner reklamene og trackerne 2 Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Skru av adblock, og installer Ghostery. Da forsvinner reklamene og trackerne Hvem skulle tro at lille HW hadde dobbelt så mange trackere som VG. Anbefaler også denne så føler man seg bittelitt mindre overvåket. Endret 29. oktober 2013 av cptCory Lenke til kommentar
si-m1 Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Hei. Vi har lagt til en innstilling i profilen til Ekstra-medlemmer nå som begrenser sporingen. Valget heter "Skru av Facebook, Twitter og Google+". Med denne forsvinner også trackingen også på maskiner du ikke kontrollerer selv eller ikke har plugin installert. Merk at deleknappene for facebook, twitter og g+ forsvinner fra artikler når dette er av. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Takk for tipset ang. Ghostly, iFire. Jeg gjorde som du sa, og det fungerer strålende her på tek.no-nettverket, pluss at det ser ut til å blokkere like mange reklamer på vg.no - i tillegg til å blokkere for trackere. Jeg har kastet AdBlock på dør for første gang på mange år, og går nå for Ghostly! Ut i fra det jeg leste på nettsidene dems skal det også være mulig å bruke på iOS, så jeg skal prøve ut det også. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Fint at dere likte utvidelsen! Liker også at man kan trykke på facebook/g+/twitterknappen for å skru på trackerne. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Whitelisting av tek.no-sider er én ting, men nå har sidene begynt å gi langt faen i om jeg har whitelista eller ikke. Blir litt lei når popupen dukker opp og adblock-ikonet er grønt, og det skjer litt for ofte. Lenke til kommentar
amund Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Blir litt lei når popupen dukker opp og adblock-ikonet er grønt, og det skjer litt for ofte. Det skal absolutt ikke skje. Kan du gi oss litt mer informasjon slik at vi kan reprodusere feilen? Hvilken nettleser bruker du, og hvilke utvidelser har du installert? Ser du annonser når nettstedet er whitelistet? Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Det skal absolutt ikke skje. Kan du gi oss litt mer informasjon slik at vi kan reprodusere feilen? Hvilken nettleser bruker du, og hvilke utvidelser har du installert? Ser du annonser når nettstedet er whitelistet? Beklager, ser ut til at det var en extension (Disconnect) som hadde stoppa opp på én maskin, men som fortsatt kjørte på den andre. Vil tro det fungerer fint nå, men skjer det igjen så skal jeg holde dere oppdatert. Lenke til kommentar
amund Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Beklager, ser ut til at det var en extension (Disconnect) som hadde stoppa opp på én maskin, men som fortsatt kjørte på den andre. Vil tro det fungerer fint nå, men skjer det igjen så skal jeg holde dere oppdatert. Takk for kjapt svar! Godt å høre at årsaken til feilen denne gangen bare var lokalt på din maskin og at du raskt fant ut av det. Hører fra deg om det skulle skje igjen. Lenke til kommentar
genser Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Vil det være et regelbrudd i forumet å sitere hele artikler inn i en tråd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå