Populært innlegg MillZ Skrevet 12. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 12. september 2013 Så sammenlign det med skjermer med animasjoner og reklamefilmer som står rundt forbi i lokalet. Uansett så påvirker deg det på ingen måte annet enn at det er en visuell forstyrrelse og at det tar litt lengere tid å komme gjennom butikken en vanlig. Det finnes ikke en haug med annonsører. Annonsører annonserer mot målgrupper, og en nettside som hardware.no har langt større begrensninger i forhold til hvilke målgrupper de kan nå enn f.eks google, vg eller lignende som favner bredt. De bruker google også, problemet er at google-ads helt sikkert ikke er verdt mye penger. Det er slikt man setter på hjemmesiden sin for å kunne betale domenekostnader for de hundre besøkende man har i måneden. Selvfølgelig får TEK bedre betalt for flash-annonser, men de må jo ha godt betalt for annonsene sine hvis de skal fortsette å kunne ansette journalister som kan tilby stoff. Gjerne da skulle de kunne betale journalistene sine såpass at de ikke må jobbe fulltid ved siden av for å overleve. Det som er å pisse i buksa for å holde seg varm, for å bruke din egen analogi, er å sitte og se andelen brukere som blokkerer annonser øke sakte men sikkert til det punktet hvor man står igjen uten annonseinntekter og må enten gjøre det valget som ble gjort nå eller kutte ned drastisk på utgiftene, som kommer til å gå utover kvaliteten på produktet som tilbys. For mange i TEK-nettverket så har de vært med siden oppstarten og bryr seg om produktet de tilbyr og ikke vil se at det forringes. La meg kunne påpeke at annonsører betaler for plassering. Ja, man kan plassere den store banneren i bunnen, men da kan du også forvente at de kun er villige til å betale 1/10 av det de betaler nå (hvis i det hele tatt det). Hvordan er det fraskrivelse på et mildt sagt latterlig nivå? Jeg som bruker er fullt klar over at jeg er en snylter på nett når jeg benytter meg av verktøy som adblock og lignende, og jeg har full forståelse for at de som har tjenestene jeg benytter meg av taper på å ha meg som kundene hvis jeg ikke aktivt gjør noe for å promotere de. Når de har vennlig oppfordret til å fjerne adblock har jeg gjort det, men når hardware gjorde det så endte det med at mange flere tok i bruk adblock. Det er ingen lojalitet å spore i brukerene hvis de ikke ønsker å betale for tjenesten de får, selv når de blir oppfordret vennlig til å bare akseptere litt reklame. Jeg har ikke noe problem med å kalle de personene som sitter her og godter seg over at de lurer seg rundt sperrer for snyltere. De er det, de er ekvivalenten av noen som sniker seg inn på kinoen for en gratisvisning. Google AdSense er da vel i høyeste grad konkurransedyktig på pris. Om de ikke hadde vært det hadde jo ingen brukt AdSense. Jeg har problemer med å finne en eneste AdSense-annonse på hardware.no. Grunnen til at store deler av brukerne har blokkert annonser fra siden er fordi det brukes latterlig store bannere og mye reklame. Om Tek kompanserer for dette ved å ha enda mer aggressiv reklame har man en ond sirkel gående som ikke resulterer i annet enn at brukerne flykter til en annen side. Å si at det er få annonsører er jo hårreisende. Det finnes en haug med annonsører i alle marked. Annonsører baserer seg på nøkkelord fra nettsiden og viser relevante annonser. Alt du trenger å gjøre er å sette opp reklameplasser på nettsiden din, så tar annonsørene seg av resten. Det som er skjedd her er at Tek-ledelsen har sett sitt snitt til å tjene ekstra grovt med penger ved å ha ekstremt store reklamebannere i FLASH av alle ting. Er det virkelig rart at vi er kommet til dette punktet? Om jeg har en butikk der 50% av de som er innom ikke kjøper noe, men bare drikker den gratise kaffen jeg har så har jeg to valg. Enten nekter jeg de å komme inn i butikken min, eller så kan jeg finne en måte å få disse til å kjøpe varene mine på. Jeg må finne ut hvorfor de velger å ikke kjøpe varene (i Tek sitt tilfelle alt for aggressiv reklame) og være litt nyskapende. Da har jeg nådd ut til en stor del av disse snylterne som bare er innom for å drikke kaffe. Med andre ord kan jeg fjerne halve kundegrunnlaget mitt, eller så kan jeg utnytte at jeg faktisk har mulighet til å teoretisk sett doble salget mitt om jeg får disse kundene til å kjøpe varene mine. Tek har valgt det første alternativet. Inntil reklamen er på et normalt nivå er det uaktuelt for meg å skru av adblock av prinsipielle årsaker. Om jeg så må bruke et kvarter på å komme meg rundt diverse sperringer hver gang jeg åpner hw.no kommer jeg til å gjøre det. Jeg støtter ikke selskap som blir grådig ved å komme med mer og mer reklame. En plass går grensen! Jeg spår at Tek er på randen av konkurs om 1 år ved å gå til frontalangrep mot kundemassen sin. Lykke til videre! 11 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Fordi det ikke lønner seg. Da mister de alle de som - i likhet med for eksempel meg - har lyst til å bruke siden av og til og ikke har noe alvorlig imot at de bruker reklame for å finansiere den. Det norske markedet er ikke stort nok for en slik modell. Lad falde hvad ikke kan stå. Endret 12. september 2013 av tigerdyr 4 Lenke til kommentar
SamCpp Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Om jeg har en butikk der 50% av de som er innom ikke kjøper noe, men bare drikker den gratise kaffen jeg har så har jeg to valg. Enten nekter jeg de å komme inn i butikken min, eller så kan jeg finne en måte å få disse til å kjøpe varene mine på. Nice story bro. Hw ekstra. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Etter det eg kan sjå ligg altså Hw.no nærare 2004-sjiktet enn 2013, så det er positivt. Det er moro med overdrivne Internett-bilete, men eg var meir interessert i realiteten, så eg tok ein sjekk. Den raude ramma på høgresida er meint å illustrere reklamen som følgjer deg etter kvar som du scroller nedover. Kjem du nedanfor banneret i toppen (på min PC er det snakk om å scrolle 0.7 ganger nedover, eller for å runde oppover, eitt rull med hjulet). På framsida er toppbanneret mindre enn inne i ein artikkel, så eg må faktisk opp til heile 2 scroll for å kome under det i ein artikkel. Etter det så får du litt reklame her og der, men det er på ingen måte ekstreme mengder. Noko av reklamen er animert, men det er stort sett intervall på 2-3 sekund mellom kvart bilete, så det er ganske greit å ignorere for min del. Som Rampage skriv er ikkje dette noko Hw.no kan bli kvitt sånn heilt utan vidare, utan at det går ut over annonseavtalar og ikkje minst inntekter. Mange her inne ser ut til å ha lite omgrep om korleis det er å drive ei bedrift. Pengar veks diverre (eller heldigvis) ikkje på trær, og reklamefinansierte føretak kan ikkje gå rundt utan reklameinntekter. Korleis trur de at TV2, TVNorge og TV3 får inntektene sine frå? Det som er skjedd her er at Tek-ledelsen har sett sitt snitt til å tjene ekstra grovt med penger ved å ha ekstremt store reklamebannere i FLASH av alle ting. Er det virkelig rart at vi er kommet til dette punktet? Du har bemerkelsesverdig god innsikt i budsjettet til Tek.no, til å ikkje ha noko med bedrifta å gjere. 1 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Nja vg.no ligner jo skummelt på sistebildet der 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Hvis de tjener SÅÅÅÅ grovt, hvordan forklarer du at de har et underskudd før skatt på over -2millioner kr? Og jeg er riktignok svaksynt og bruker briller men hvor er disse skrikende reklamene hen? Jeg klarer å telle 2 veldig moderate bannere på siden før man scroller. 3 Lenke til kommentar
SamCpp Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Kriteriene var: 1) populær nettside 2) uten reklame 3) produserer innhold selv. også ber du meg slutte å tulle når jeg svarer seriøst? maddox xmission har alle kriteriene som ble etterspurt, men det passer vel ikke med ditt syn fordi du har en påstand om at nett sider MÅ ha reklame?\ Hva tror du egentlig, at det ikke finnes populære nettsider uten reklame i verden? Bullshit! Og det er jo bevist med den beste nettsiden i universet. Vel, jeg pleier vanligvis ikke å sammenligne epler og bananer. Siden denne tråden handler om en redaksjonell nettside som publiserer rundt 5 artikler om dagen, var det en smule komisk at du linket til en blogg som sist var oppdatert i midten av august og som selger tskjorter for å holde i gang. Om vi forøvrig tar med alle sitene i Tek så publiseres mellom 40-50 artikler om dagen. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Lad falde hvad ikke kan stå. Fair nok. Som liberalist har jeg sansen for den. Men nå synes jeg godt at den kan bli stående, også med reklame. Geir 3 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Vel, jeg pleier vanligvis ikke å sammenligne epler og bananer. Siden denne tråden handler om en redaksjonell nettside som publiserer rundt 5 artikler om dagen, var det en smule komisk at du linket til en blogg som sist var oppdatert i midten av august og som selger tskjorter for å holde i gang. Om vi forøvrig tar med alle sitene i Tek så publiseres mellom 40-50 artikler om dagen. Er dette moving the goalpost? For jeg ga tydelig et eksempel som tilfredsstilte de opprinnelige kravene, men nå er altså kravene ytterligere utvidet med enda et kriterie. Endret 12. september 2013 av Abigor Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Jeg synes du skal la eksemplet ditt står jeg, Abigor. Det viser nettopp hva slags sider som er reklamefrie. Resten kan folk tenke seg selv. Geir 6 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Ser ut som at den "store" reklamebanneren på toppen er borte. Nå er dere vel glade? Endret 12. september 2013 av Aerow Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 1-0 i Bestefars favør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Ser ut som at den "store" reklamebanneren på toppen er borte. Nå er dere vel glade? Nei? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Nei? Da er det vel bare at den ikke synes på nettbrettet mitt akkurat nå. Pleide ihvertfall det før. Men det gjør ikke meg noe at den er der, hadde egentlig vært synd om de fjernet den og gått glipp av reklameinntekter. Endret 12. september 2013 av Aerow Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Fikk opp melding om Adblock.. Lastet siden på nytt og rett etterpå trykket " ESC ", det hjelper i alle fall her.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 De oppdatert nettsiden slik at det hjelper ikke lengre å hviteliste: @@||hardware.no/js/adtech_ad.js i Adblock. Jeg får vel bare aktivere Script Blocker igjen slik at det settes en effektiv stopper for Hardware.no sin oppdagelse av Adblock. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 De oppdatert nettsiden slik at det hjelper ikke lengre å hviteliste: @@||hardware.no/js/adtech_ad.js i Adblock. Jeg får vel bare aktivere Script Blocker igjen slik at det settes en effektiv stopper for Hardware.no sin oppdagelse av Adblock. Legg til @@||hardware.no/js/adtech_ad_v2_av_99999.js 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Legg til @@||hardware.no/js/adtech_ad_v2_av_99999.js Takk, da kan jeg deaktivere Script Blocker igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Legg til @@||hardware.no/js/adtech_ad_v2_av_99999.js Hva er det dere gjør for å finne disse linjene i kildekoden? Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Gir det til imorgen så får man se om HW blir i mine bokmerker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå