Gå til innhold

[Løst] Tips til ruter som fungerer med MHS 2011


ronron25

Anbefalte innlegg

Nei, det har jeg ikke prøvd.

Ifølge din beskrivelse, så har jeg gjort alt riktig, men likevel fikk jeg det ikke til. Så da lot jeg Telenor eksperthjelpen gjøre et forsøk og de mislyktes også, med å port forword(e)?

Men opprettet en adresse hos no-ip og bruker den nå(DDNS). Det var ikke slik jeg hadde tenkt meg det, men det ser ut til å fungere.

Da må jeg bare få takke for hjelpa og samtlige bidrag!!

Tydelig at de fleste som svarer deg her ikke har erfaring fra WHS2011.

 

Jeg bruker WHS2011, og dette fungerer smertefritt sålenge du portforwarder de riktige portene til riktig ip(serverens interne ip). Og deretter kjører du den remote access wizarden som du finner inne på dashboard.

 

Du må forwarde følgende porter:

 

4125

80

443

3389

 

Her har du guide til din router:

 

http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel_p2812/portapning.jsp

Endret av Rusher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydelig at de fleste som svarer deg her ikke har erfaring fra WHS2011.

 

Jeg bruker WHS2011, og dette fungerer smertefritt sålenge du portforwarder de riktige portene til riktig ip(serverens interne ip). Og deretter kjører du den remote access wizarden som du finner inne på dashboard.

 

Du må forwarde følgende porter:

 

4125

80

443

3389

 

Her har du guide til din router:

 

http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel_p2812/portapning.jsp

Oi, takk for den! Den eneste porten jeg ikke har brukt er den siste du viser til, nemlig 3389. Er den helt avgjørende for at det skal fungere? Forøvrig tror jeg at jeg har gjort alt riktig i ruteren.

Lenke til kommentar

Oi, takk for den! Den eneste porten jeg ikke har brukt er den siste du viser til, nemlig 3389. Er den helt avgjørende for at det skal fungere? Forøvrig tror jeg at jeg har gjort alt riktig i ruteren.

Siste er nødvendig visst du ønsker å benytte remote desktop.

 

Men visst alt er ok i router, så ville det fungert ;)

Lenke til kommentar

Siste er nødvendig visst du ønsker å benytte remote desktop.

 

Men visst alt er ok i router, så ville det fungert ;)

Med oppsett av DDNS, så fungerte det fint, men da var det andre programmer som ikke ville fungere, så jeg tror den beste løsninga for meg, er å kjøpe en egen ruter for serveren. Jeg synes jeg har fått mange bra innspill her og takker for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, og Dynamic DNS gjorde du ingenting med? Jeg oppfatter den statisk ip, som den ip adressen serveren blir tilordna fra, ja det er vel ruter, eller tar jeg feil? forøvrig hyggelig å se at noen får det til :) .

 

Feilmeldinga jeg får nå, er at UpnP er slått av og at jeg må sette opp port forwarding og at Remote Web access is blocked.

 

Portene jeg bruker er 80, 443 og 4125. Det skal være riktig.

Kanskje IP-adressen er feil?

 

 

DDNS i router bruker jeg ikke, lar whs 2011 ta seg av den delen, men vi har uansett fast ip inn i huset (altibox, den har ihvertfall ikke blitt byttet på den tida vi har bodd her, og det er snart 2 år).

Portene stemmer, men som nevnt, for remote desktop skal også 3389 åpnes.

 

Det jeg har gjort, er å la routeren dele ut adresser i fra 10.0.0.20 og opp, har satt opp router som 10.0.0.1, annet nettverksutstyr kjører på 10.0.0.2 til 10.0.0.10, og maskiner med fast ip kjører på 10.0.0.10 til 10.0.0.19.

Serveren har da statisk adresse (stilt inn i windows) 10.0.0.10, portforwarding i router er da satt opp mot 10.0.0.10.

Grunnen til at jeg gjør det på denne måten, er at jeg slipper å rote rundt i routerens menyer for å sette opp statisk adresse der istedet, og om jeg bytter ut en server, så er det nok med å bare stille inn samme adresse i windows :)

 

Men prøv å sette opp server med fast ip, enten via router, eller finn en adresse som routeren ikke deler ut (du vil få problemer om 2 maskiner har samme adresse).

Åpne portene mot servererens ip adresse, og prøv igjen :)

En annen ting, er at du bør få noen til å gå inn på ditt domene (eller gjør det selv via en mobil eller noe, som IKKE er tilkoblet din router, er ikke alle routere som støtter at du f.eks åpner en adresse som peker tilbake til deg selv.. Hatt problemer med dette selv før.. andre kom inn, men ikke jeg.. (men skal sies at dette var på tidlig 2000 tall også da..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...