Nilsen Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Vi oppsummerer partienes IT-løfter.Dette er løftene: Slik blir din nye og blå IT-hverdag (Ekstra) Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Ser ikke ut som det blir de store endringene på IT-fronten, dessverre. 3 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Ser ikke ut som det blir de store endringene på IT-fronten, dessverre. Si ikke det. Venstre i regjering kan gi et løft for IT. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg ApeBapsen Skrevet 10. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. september 2013 Utrolig irriterende at slike saker må være en ekstra-artikkel -.- 12 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Erna har vel, om mulig fingeren lengeren opp i rompa på usa enn Jens hadde. Blir neppe noen slutt på overvåkingen nå. 2 Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Ser ikke ut som det blir de store endringene på IT-fronten, dessverre. Si ikke det. Venstre i regjering kan gi et løft for IT. Venstre og KrF er ikke så mektige at de kan stille så mange krav. Regner med de vil fokusere på hovedsakene sine som miljø og utdanning, og håpe på at de får gjennomslag der. Venstre har en veldig god IT-profil syntes jeg, men det er ikke blant hovedsakene deres. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Selv om Venstre og KrF har gode standpunkter, så er det som Displayname sier, ikke deres kjernesaker. Jeg kan ikke huske å ha hørt noen av partiene nevne en IT-sak en eneste gang gjennom hele valgkampen. Det eneste håpet jeg har er at Snowden-saken holder liv i debatten med stadig mer alvorlige avsløringer, slik at flere blir informert om omfanget og konsekvensene av overvåkning og frihet på nettet. På den måten kan DLD indirekte bli en sak for allmennheten i Norge, om ikke kostnadene og forsinkelsene alene gjør at prosjektet skrotes. Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Samme dritten i annen forkledning. Jeg vet ikke helt om jeg ville sagt det om venstre da. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Jeg stoler ikke på Frp for 5 øre når det gjelder slike saker som overvåking, IT, og politimetoder Ta f.eks. en slik ting som DLD (datalagringsdirektivet) daværende justispolitiske talsmann i Frp, Jan Arild Ellingsen, talte varmt i Stortinget om hvorfor det angivelig var viktig å innføre direktivet. Men så oppdaget Frp etterhvert at DLD ikke var noen vinnersak ute blandt vanlige folk, å snudde dermed 180 grader om og ble plutselig "imot" En Edward Snowden, Julian Assange, etc. hadde ikke vært trygge hvis de søkte tilflukt her i Norge, med en Frp'er ved roret som justisminister. Der i gården er det nesegrus beundring for alt hva USA står for og overvåking-etatenes virksomhet. Satt på spissen så hadde vel frp-ministeren personlig tatt med seg "krapylene" i privatbilen å overlevert dem til det ventende CIA-fly på Gardermoen 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå