Ed Hunter Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Har tenkt å kjøpe nytt hk, cpu og ram. ASUS A7N8X nForce2, XP2500+ og PC3200 ram Har ikkje mykje peng og skal bygge inn i eit gammalt midi-tower av merke Compaq. I Compaq-kabinettet sitter det ein gamal strømforsyning som yter 250 W og blei brukt i system med ein P3 800 MHz. Har ingen umiddelbare planer om å overklokke, så eg lurar på om den strømforsyningen takler mitt nye oppsett? Mhv. Espen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Tror de i så fall blir helt i grenseland. PS: har du sjekket at det kortet passer inn i det kabinettet,jeg har nemmelig et qompac cab stående og der er det ingenting som passer inn ford dem har brukt spesielle fester og uttak Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Kva Compaq-kabinett har du stående? Mitt er av typen 7000-Series Bilde her: http://www1.compaq.no/pics/IJ1200_Presario...io7000_49KB.jpg Korleis ser eg at det er forskjellige fester? Trudde ikkje hk blei laga med andre enn standard fester og greie... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Kva Compaq-kabinett har du stående? Mitt er av typen 7000-Series Bilde her: http://www1.compaq.no/pics/IJ1200_Presario...io7000_49KB.jpg Korleis ser eg at det er forskjellige fester? Trudde ikkje hk blei laga med andre enn standard fester og greie... Det jeg har er eldre ja , men sjekk om det kab er atx kompitabelt, står muligens i det eller i boka som fulgte med. En annen mulighet er å sammenligne alle uttakene bak , er der en utskiftbar bakplate. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Takker for svar :smile: Prøver å lese meg til noko nyttig her, men ikkje lett med allt drit som Compaq leverer. Skal aldri meir kjøpe "ferdig-pc" på avbetaling... Ikkje at det er eg som betaler...! Men eg skal tru at det er ATX, sjølv om det ikkje står nokon plass, har ikkje manual til kabinettet då. Men eit P3 system har vel den standarden på hk? Hk er eit Compaq med VIA Apollo PRO133A system chipset! Skal sjekke innvendig, noko spesiellt eg må sjå etter? Håper på svar Mvh Espen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Takker for svar :smile: Prøver å lese meg til noko nyttig her, men ikkje lett med allt drit som Compaq leverer. Skal aldri meir kjøpe "ferdig-pc" på avbetaling... Ikkje at det er eg som betaler...! Men eg skal tru at det er ATX, sjølv om det ikkje står nokon plass, har ikkje manual til kabinettet då. Men eit P3 system har vel den standarden på hk? Hk er eit Compaq med VIA Apollo PRO133A system chipset! Skal sjekke innvendig, noko spesiellt eg må sjå etter? Håper på svar Mvh Espen Det som er problemet er at qompac fikk designet egne kort til en rekke maskiner disse er ikke lik noen av de du får kjøpt, dette hadde de på både p ll og lll men så vet jeg at noen hadde vanlige atx kort får håpe du er en av dem sjekk hvordan skruefestene er i forhold til et atx kort og uttakene bak om disse står samlet og at det er en plate rundt dem som kan byttes ut. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Er nok eit ATX-formfaktor kabinett ja! Har samenliknet med andre bilder av kabinett og hk på net, og dei har alle 10 hull for skruer som du fester hk'et på! Og takk og gud for det! Nå er det bare om eg virkeleg må ha ny strømforsyning, eller duger min gamle 250W heilt ut. Vil ikkje risikere at pc'n tar dagen sånn pluttselig! På forhånd, takk for alle svar. Mvh. Espen Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Til PSU, anbefaler jeg Antec truepower 480W på microplex! Det er sånn kongelys ut av det når det er mørkt Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Joa.... 480W med lys og greier er sikkert knall, men ikkje akkurat det eg trenger... Har ikkje peng til å kjøpe ein ny PSU til 400-600 kroner eller meir! Lure på om 250W PSU takler XP2500+ og ASUS A7N8X? :wink: Ser at Q-TEK har ein del billige strømforsyninger, men har lest ein del negativt om dei... Ellers såg eg ein demo-brukt Chieftec 360W Mvh Espen Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 ville ha kjøpt Antec Trueblue 480w fra databutikken.com/no skal selv kjøpe den! det er lurt å kjøpe en kvalitets powersupply den har du lenge:) den koster 960kr:) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 ville ha kjøpt Antec Trueblue 480w fra databutikken.com/noskal selv kjøpe den! det er lurt å kjøpe en kvalitets powersupply den har du lenge:) den koster 960kr:) Den har jeg i pentiummaskinen,meget bra :wink: Lenke til kommentar
VATN Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 kanskje den tt 400w psu'en som står på denne sida: http://www.netconnection.no/lucys/ ? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Takker for tilbakemeldinger... Er det virkeligt nødvendig med 400W for å dekke eit slikt system? Er det ikkje nok med 300-350W? Mvh Espen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 350 w holder i massevis det Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Kva med 300W? Lenke til kommentar
simba (= Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 kjøp en 360 w på komplett.no innpå demovarer der får du en til 250kr Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 kjøp en 360 w på komplett.no innpå demovarer der får du en til 250kr Har faktisk vurdert det sterkt! Håper den ikkje forsvinner med det første? Pleier dei å ha fleire av samme varen som DEMO? Eller er dette bare eit eingongstilfelle? Uansett er det bra pris Lenke til kommentar
simba (= Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 det varer vel en liten stund bare få fingern ut i tide jg har bestilt den der.. for 250kr konge pris a.. er ikke noe 1 gangs tilfele nei Lenke til kommentar
simba (= Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...&s=mx24&p=40406 Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Ser at Q-TEK har ein del billige strømforsyninger, men har lest ein del negativt om dei... Ellers såg eg ein demo-brukt Chieftec 360W Mvh Espen Q-TEK strømforsyingene støyer veldig(har bare hatt 550W`en=støy) ville kanskje gått for en Fortron/Source, 350W, ATX12V - med 12 cm. vifte på www.microplex.no, billig og støer lite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå