Gå til innhold

Bærbar: Uleselig lisensklistremerke - Aktiveringsproblem

^fmj

Anbefalte innlegg

Ny info:

Har kjøpt en ny harddisk, til min store glede ble koden jeg fant godtatt da jeg installerte, men jeg får ikke aktivert.

Fant dette: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/activate-windows-7-on-this-computer

http://i.stack.imgur.com/EI5fM.png

Problemet er bare at jeg ikke har noe valg der det står: "Klikk Bruk det automatiske telefonsystemet.".

Slui.exe sender meg bare til lisensaktiveringssiden og ber om ny produktnøkkel. Slui 4, fører heller ingen veier.

https://support.microsoft.com/oas/default.aspx?st=1&as=1&as=1&tzone=-120&gprid=14019&timestmp=635154685129122829&ps=1&cn=NO&acty=ProductList&ctl=productlist&wf=PID&trl=PID~ProductList&x=7&y=9&c=SMC&ln=no&prid=13193&gsaid=598988

Her fikk jeg beskjed om at det ville ville koste 489 kr for svar på epost eller telefon.

Etter mye knoting fant jeg et nummer i system32/sppui og en installasjons-ID etter at jeg skrev slmgr.vbs /dlv i cmd.

Ringte så dette nummeret og tastet inn ID-en, men den ble ikke godtatt.

Hva gjør man så, ringe pc-produsenten?

Pcen til en bekjent har havaret og harddisken virker å virkelig synge på siste verset. Lisensklistremerket er uleselig og jeg kommer meg heller ikke inn i Windows.

Har koblet disken til min stasjonære og hadde et håp at det kunne være mulig å finne koden på den måten, men virker som at det blir vanskelig?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pcen til en bekjent har havaret og harddisken virker å virkelig synge på siste verset. Lisensklistremerket er uleselig og jeg kommer meg heller ikke inn i Windows.

Har koblet disken til min stasjonære og hadde et håp at det kunne være mulig å finne koden på den måten, men virker som at det blir vanskelig?

Om du ikke finner koden (riktig kode), så kan det fortsatt være håp: programmet SpinRite fra grc.com kan i de fleste tilfeller "gjenopplive" halvdøde disker. Om ikke 100% (pga. 'bad sectors') så ofte nok til at maskinen starter igjen, og nok til at man kan få 'klonet' disken. Da spiller det ingen rolle hva produktkoden er, man bare lar Clonezilla eller et lignende verktøy gjøre jobben.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Toshiba kunne ikke hjelpe.

Så lenge det er snakk om en Toshiba pc som kom fra fabrikken med Windows 7 ferdig installert finnes det et triks.

Går ut i fra at det er Home Premium utgaven det er snakk om.

Last ned Toshiba sertifikatet herfra...

Pakk ut filen og legg den direkte på c:\

Start ledetekst med administrator rettigheter

Skriv følgende kommandoer:

slmgr /upk

slmgr /ipk 6B88K-KCCWY-4F8HK-M4P73-W8DQG

slmgr -ilc c:\TOSHIBA.XRM-MS

slmgr /ato

Nøkkelen du bruker her, er den offisielle Toshiba OEM-SLP nøkkelen. Sammen med sertifikatet vil du få aktivert. Dette er kun mulig på en Toshiba pc som kom med Windows 7 ferdig installert, altså at BIOS er OEM-SLP 2.1

Om ikke dette fungerer, har du faktisk ingen annen mulighet enn å kjøpe en ny produktnøkkel.

Lenke til kommentar

Har du sett, takk skal du ha. Dette må prøves.

Om dette ikke skulle virke, kommer jeg ingen vei med den koden som fant med det keyfinder-programmet? Den er ikke identisk med den du har skrevet.

Installasjonen godtok den koden, men jeg fikk ikke aktivert.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...