webbylix Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Jeg prøvde å sette opp en remote mysql på Ubuntu-serveren min, men jeg får ikke kontakt med mysql. Jeg har satt bind-adress=192.168.0.195 i filen /etc/mysql/my.cnf og restart mysql, men det fungerer fortsatt ikke. Hva kan være problemet? Takk på forhånd Endret 9. september 2013 av webbylix Lenke til kommentar
trondes Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Sjekk om porten er åpnet i firewallen ( iptables ) enkelt men farlig måtte å gjøre dette på er å slå den av en liten stund mens du tester, kommer du gjennom da så er det den som stopper tilkoblingen. Virker det ikke så er det noe annet som er feil Lenke til kommentar
webbylix Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Sjekk om porten er åpnet i firewallen ( iptables ) enkelt men farlig måtte å gjøre dette på er å slå den av en liten stund mens du tester, kommer du gjennom da så er det den som stopper tilkoblingen. Virker det ikke så er det noe annet som er feil Takk for svar. Var nok ikke firewallen som blokkerte, men fikk det til med disse mysql-kommandoene: CREATE USER 'bruker'@'localhost' IDENTIFIED BY 'passord'; GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO 'bruker'@'localhost' WITH GRANT OPTION; CREATE USER 'bruker'@'%' IDENTIFIED BY 'passord'; GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO 'bruker'@'%' WITH GRANT OPTION; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå