Gå til innhold

Treningslogg for ræss93


ræss93

Anbefalte innlegg

Da ble det trening igjen.

 

Militærpress

20 kg x 10

52,5 kg 5x5

 

Markløft

100 kg x 5

122,5 3x5

 

Pullups

bw + 12,5 kg 2x7

bw 1x11

 

Franskpress med EZ-stang

25 kg 4x10

 

Kommentar

Skal bort hele neste uke på tur. Faen, veldig kjedelig. Får ta pause til fredagen/lørdagen. Så starte på de vektene der jeg er nå ca, for nå går alt greit. Kjedelig, men er obligatorisk tur med skolen så må jo det. :/ Bra økt det her. Lett..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er jeg tilbake fra skikurset. Har ikke spist så bra, så har nok gått ned litt i vekt. Hatt en ukes pause nå så spent på hvordan jeg ligger ann. Tenker å ta en økt i morgen der jeg kartlegger litt. Tenkte egentilig å starte på 85 i benk siden det var der jeg sluttet, men prøver nok 80 så ser jeg. Samme med de andre øvelsene. Masse mat og god trening fremover :)

Lenke til kommentar

Da er jeg tilbake fra skikurset. Har ikke spist så bra, så har nok gått ned litt i vekt. Hatt en ukes pause nå så spent på hvordan jeg ligger ann. Tenker å ta en økt i morgen der jeg kartlegger litt. Tenkte egentilig å starte på 85 i benk siden det var der jeg sluttet, men prøver nok 80 så ser jeg. Samme med de andre øvelsene. Masse mat og god trening fremover :)

Gjør bare godt med en pause i ny og ne, om det er frivillig eller ufrivillig. Lykke til videre, sønn.

Lenke til kommentar

Benkpress

30 kg x 10

50 kg x 8

80 kg 4x5

80 kg 1x8

 

Knebøy

60 kg x 8

90 kg 5x5

 

Stangroing

75 kg 5x5

 

Dips

bw + 15 kg 3x10

 

Kommentar

Ble trening idag. Tok en økt for å kartlegge hvor jeg ligger etter uken. Føler meg sterkere enn jeg trodde.

 

Økta idag gikk lett.

Endret av ræss93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å trene 2 volumdager i uka i tillegg til de 3 strongliftsdagene. Tar da volum på det jeg ønsker å få volum i.

 

Har kamp i morgen så tok ikke noe bein.

 

Benkpress

70 kg 3x8

 

Bicepcurls med EZ-stang

20 kg 3x12

 

Brystpress

35 kg 3x12

 

Sidehev

6 kg 1x12

6 kg 1x10

6 kg 1x8

 

Kommentar

Mange folk selv kl 22.00 på senteret. Utrolig. Ble benkpress siden alle skråbenkene var tatt. Tenkte å ta skrå hantelpress. Tok 3-4 sekunder eksentrisk og eksplosivt opp igjen på samtlige øvelser.

Merker at alt er mye tyngre hvis man tar litt flere repetisjoner og rolig ned. Starta for høyt på alle øvelser omtrent. Dette var for å teste litt uansett så var greit nok. Har aldri trent volum faktisk, så det blir spennende fremover.

Merker jeg er dritsvak i de øvelsene jeg aldri tar. Og med en gang jeg får litt pump svikter muskelen :/

 

De tre strongliftsøktene er hovedøktene, så sper jeg på med 2 volumøkter hvis jeg får tid :)

Endret av ræss93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe takk for det! Har faktisk hengt på 40 kg og tatt 5 reps før så nå bygger jeg meg bare rolig opp igjen :)

 

Kveldens:

 

Militærpress

57 kg 4x4

 

Markløft

60 kg x 8

90 kg x 4

135 kg 3x5

 

Pullups

13 reps

8 reps

 

Kommentar

Ble 57 kg idag siden alle de store stengene var opptatt. Stanga veide 12 kg. Var tungt. Mark lett. Blir en volumøkt i morgentidlig satser jeg på :)

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Dagens volumøkt

 

Skråbenk med hantler

15 kg pr. hantel 4x12

 

Flies på benk

10 kg pr. hantel 3x12

 

Brystpress

40 kg 3x12

 

Bicepcurls med EZ-stang

22,5 kg 3x12

 

Bicepsmaskin

35 kg 1x8

30 kg 1x10

 

Benpress

100 kg 3x12

 

 

Kommentar

Føler meg ikke så sterk når jeg står å curler, men sånn er det når jeg må ha litt volum.. Er lei av at folk som er svakere enn meg er større. Har starta lavt i alle øvelser nå, og skal bygge meg opp økt for økt. Går rolig eksentrisk, 3-4 sekunder og eksplosivt opp igjen. Kjenner det tar godt. Pleier ikke ta mange reps så det er veldig uvant å få pump kjenner jeg, men deilig :) Likte ikke bicepsmaskinen. Skal variere litt på øvelser, men blir noe sånt som dette den ene dagen med volum, og litt mer skuldre/rygg den andre.

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Benkpress

20 kg x 10

60 kg x 7

85 kg 5x5

 

Stangroing

80 kg 5x5

 

Knebøy

60 kg x 10

95 kg 5x5

 

Dips

bw + 20 kg 2x10

bw x 13

 

Kommentar

Benkpressen var tung, men håper jeg klarer å øke litt til, hadde 3 min etter første sett og 4 minutter pause på resten. Knebøy alltid tungt, men ok. Stangroing - tungt! Vurderer en deload der. Kort pause på dips idag. Blir en volumøkt i morgen med litt skuldre og triceps hvertfall, en liten "koseøkt", før jeg tar stronglifts B på søndag.

Lenke til kommentar

Volum økt. 2

 

Sittende skulderpress

12,5 kg (x2) 4x12

 

Sidehev

5 kg 3x10

 

Nedtrekk

61 kg 3x12

 

Sittende roing

50 kg 3x10

 

Franskpress

27,5 kg 3x12

 

Skulderpress i maskin

40 kg 1x10, 1x8

 

Triceps pushdown

41 kg 2x12

Kommentar

Første volum 2. dag. Prøvde meg litt frem, blir ca sånn her fremover. Likte ikke sittende roing der jeg har støtte mot brystet egentlig. Nedtrekk funka bra. Starta nok litt for høyt. Har plan om å ta rundt 12 reps og så øke slik at jeg tar 8-12 reps. Franskpress er syk for triceps, den brenner veldig bra.

Vil gjerne ha kommentarer/tips på volumtrening da jeg ikke har trent det noe før.

Nå tar jeg rolig eksentrisk 3-4 sekunder og eksplosivt opp igjen. Prøver å ikke locke ut armene helt heller for å ha konstant stress i muskelen.

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...