LarZen Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Elkjøp Notodden får inn rundt 200 eksemplarer, det er forholdsvis mye for en liten by som dette. Så da blir det å stikke ditt tidlig å få meg en kopi. Jeg bare håper det kommer opp en head2head før den 17, hadde vært kjekt å se om det var noen vesentlige forskjeller osv. Får litt dårlige vibes av å velge PS3 versjonen når jeg tenker på Read Dead Redemtion. Lenke til kommentar
jihn Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Ja jeg har klødd meg i hodet litt på hva jeg skal gjøre med den saken, på en side har jeg ikke lyst til å bruke penger på en harddisk når PS3'en min skal så og si "pensjoneres" etter dette spillet uannsett Nei må vel bestemme meg snart ja Ser egentlig ikke problemet, gå til anskaffelse av en SSD som du kan stappe inn i den neste konsollen din også. Jeg tar over min ps3 ssd til ps4 når det kommer, greier meg med 250 inntil videre. Lenke til kommentar
jihn Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Jeg bare håper det kommer opp en head2head før den 17, hadde vært kjekt å se om det var noen vesentlige forskjeller osv. Får litt dårlige vibes av å velge PS3 versjonen når jeg tenker på Read Dead Redemtion. Holder med deg her larzen, rdr var et skrekkens eksempel. Satser på noe sammenligning i forveien. I verstefall blir det å komme seg ned på gamezone for å bytte til xbox versjonen Endret 11. september 2013 av jihn Lenke til kommentar
Wangfu Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) tar spillet 18 gig???? Da har jeg et problem. Jeg har hørt flere plasser at spillet (CD versjon) kommer til å ta 8 gig.... Jeg har et stort problem da, med tanke på at PS3'en som jeg har på sjøen bare er 12 gig stor... http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2013/09/10/reminder-gta-5-requires-an-8-gb-installation-on-ps3-and-360/ Her står det hvertfa 8 gig... Men dette er CD versjonen.... aner ikke om det er forskjell om du laster det ned, men det er jo ikke usansynlig 8Gig for Fysisk kopi. For å lagre essentielle deler slik at lasting går kjappere og for å unngå "Stutter". Du trenger dog ikke det dobbelte av denne lagringsplassen for å få innstalert disse dataene ettersom instalasjons filen ligger på selve disken. Men man trenger nok fortsatt litt slingringsrom. En ca 10 gig vill jeg tippe. 18gig er størrelsen på hele spillet og på en digital kopi så må man åpenbart ha hele greia. (PS. Grunnen til at man trenger det dobbelte for å få installert er at man først laster ned innstallasjons fila som igjen installerer på maskinen, som igjen betyr at man teknisk sett har 2 utgaver av spillet mens installasjonen pågår) Ja jeg har klødd meg i hodet litt på hva jeg skal gjøre med den saken, på en side har jeg ikke lyst til å bruke penger på en harddisk når PS3'en min skal så og si "pensjoneres" etter dette spillet uannsett Nei må vel bestemme meg snart ja En 2.5" Sata er ikke så altfor dyr. Du trenger nok ikke mer en enn 128 gig. Men i disse dager er det vansklig å oppdrive disse. Denne her fra komplett på 320gig for en 500 lapp burde duge fint. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=358193 Om du klarer å oppdrive en 128 eller 256gig disk ligger nok de en til to lapper under det igjen au. En SSD disk som ble nevnt over her er strengt talt ikke nødvendig for en PS3. Og om du putter den inn i en PS4 vil du nok miste alle dataene som er lagret på den og blir "screw'd" hvis du en gang lenger ned i tid kanskje vil spille litt PS3 igjen, eller rote litt rundt i GTAV på din fine og ferdige save fil. Selv vil jeg nok ikke pensjonere min PS3 på en god stund enda, det er en spesiel grunn til det.. GTA Online. Endret 11. september 2013 av Wangfu Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Ser egentlig ikke problemet, gå til anskaffelse av en SSD som du kan stappe inn i den neste konsollen din også. Jeg tar over min ps3 ssd til ps4 når det kommer, greier meg med 250 inntil videre. 8Gig for Fysisk kopi. For å lagre essentielle deler slik at lasting går kjappere og for å unngå "Stutter". Du trenger dog ikke det dobbelte av denne lagringsplassen for å få innstalert disse dataene ettersom instalasjons filen ligger på selve disken. Men man trenger nok fortsatt litt slingringsrom. En ca 10 gig vill jeg tippe. 18gig er størrelsen på hele spillet og på en digital kopi så må man åpenbart ha hele greia. (PS. Grunnen til at man trenger det dobbelte for å få installert er at man først laster ned innstallasjons fila som igjen installerer på maskinen, som igjen betyr at man teknisk sett har 2 utgaver av spillet mens installasjonen pågår) En 2.5" Sata er ikke så altfor dyr. Du trenger nok ikke mer en enn 128 gig. Men i disse dager er det vansklig å oppdrive disse. Denne her fra komplett på 320gig for en 500 lapp burde duge fint. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=358193 Om du klarer å oppdrive en 128 eller 256gig disk ligger nok de en til to lapper under det igjen au. En SSD disk som ble nevnt over her er strengt talt ikke nødvendig for en PS3. Og om du putter den inn i en PS4 vil du nok miste alle dataene som er lagret på den og blir "screw'd" hvis du en gang lenger ned i tid kanskje vil spille litt PS3 igjen, eller rote litt rundt i GTAV på din fine og ferdige save fil. Selv vil jeg nok ikke pensjonere min PS3 på en god stund enda, det er en spesiel grunn til det.. GTA Online. Vel jeg tror jeg hadde flaks, jeg kom på at jeg en gammel Dell maskin som jeg har for lengst sluttet å bruke, og der var det jaggu meg en 120 GB gb 2.5 harddisk! Så da tror jeg saken er løst Lenke til kommentar
Wangfu Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Vel jeg tror jeg hadde flaks, jeg kom på at jeg en gammel Dell maskin som jeg har for lengst sluttet å bruke, og der var det jaggu meg en 120 GB gb 2.5 harddisk! Så da tror jeg saken er løst Det var ganske mange lapper billigere au det =) Lenke til kommentar
jihn Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 En SSD disk som ble nevnt over her er strengt talt ikke nødvendig for en PS3. Og om du putter den inn i en PS4 vil du nok miste alle dataene som er lagret på den og blir "screw'd" hvis du en gang lenger ned i tid kanskje vil spille litt PS3 igjen, eller rote litt rundt i GTAV på din fine og ferdige save fil. Selv vil jeg nok ikke pensjonere min PS3 på en god stund enda, det er en spesiel grunn til det.. GTA Online. Det er klart det ikke er nødvendig med ssd, en kan jo bare si seg fornøyd med disk som følger med konsollen. Men for meg har det vært en forbedring, mindre lyd fra konsoll, samt raskere loading(førsteutgaven av ps3) så hd'n var nok moden for utskiftning alikevel. kilde: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-can-ssd-upgrades-boost-ps3-performance Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Noen som har fått bekreftet fra Elkjøp når de sender spillet?Mener å ha lest at de sender 13. september, men jeg aner ikke om det er legit. Lenke til kommentar
Flight643 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Noen som vet om minnepen er greit å bruke mtp hastighet? I såfall hvilke minnepenner er å anbefale til X360? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Noen som har fått bekreftet fra Elkjøp når de sender spillet? Mener å ha lest at de sender 13. september, men jeg aner ikke om det er legit. De sender sånn at du skal ha spillet i posten den 17. Antar de sender lørdag. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Da ble spillet til syvende siste bestilt på PSN. Ser det står nå at det er forventet å preload starter 13 september, så forhåpentligvis er spillet klart kl 00.00 17 september, så kan jeg bruke tiden på å spille istedenfor å stå ute i en jævla kø.. Lenke til kommentar
Engern Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Var på Elkjøp på Gjøvik i dag å spurte om det gikk å forhåndsbestille der, men han som jobbet der sa det ikke var nødvendig ettersom de fikk inn så mange at hvis de solgte alle så kom det til å bli ny rekord. Så hvis det stemmer så skulle det ikke være noe problem å få tak i GTA V på lanseringsdagen. Hvis det samme gjelder alle elkjøp butikker i Norge. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Har vel aldri vært særlig panikk rundt om angående mangel på GTAV så det var vel knapt overraskende.. Lenke til kommentar
kopbjo Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Dette er ikke lett å bli klok på. Nå har jeg lest igjennom hele tråden, og er fremdeles like klok mht. hva som er lurt å gjøre. Nå er jeg en halvgammel, bleik småbarnspappa som har begrenset med spilletid midt i uka - så for meg er det kanskje (!) ikke så viktig at jeg har det i hånda 00:01 på tirsdag. Jeg har ikke forhåndsbestilt. Og foreløpig plan er å tusle innom Elkjøp Lade (Trondheim) på ettermiddagen 17. september i håp om at de har en kopi igjen til meg. Men det er kanskje "risky business"? Jeg bare håper at dattera har en mamma og pappa som fremdeles bor sammen om en måneds tid..... Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Dette er ikke lett å bli klok på. Nå har jeg lest igjennom hele tråden, og er fremdeles like klok mht. hva som er lurt å gjøre. Nå er jeg en halvgammel, bleik småbarnspappa som har begrenset med spilletid midt i uka - så for meg er det kanskje (!) ikke så viktig at jeg har det i hånda 00:01 på tirsdag. Jeg har ikke forhåndsbestilt. Og foreløpig plan er å tusle innom Elkjøp Lade (Trondheim) på ettermiddagen 17. september i håp om at de har en kopi igjen til meg. Men det er kanskje "risky business"? Jeg bare håper at dattera har en mamma og pappa som fremdeles bor sammen om en måneds tid..... Blir vel ikke så vanskelig å legge fra seg spillet etter dag 1. Litt spent på om det står Sendt på ordren min hos komplett i morgen, har sett så mye rart om når de sender ut at jeg heller bare venter å ser. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Så det er absolutt ingen som vet her når Elkjøp har sagt de skal sende ut? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Står jo at dem skal sende ut den 17, og om rykte stemmer at butikker har fått streng beskjed om å ikke sende før den 17 så er det nok ingen som får på lansering. Det er om ryktet stemmer da selvfølgelig, og om butikkene overholder det. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Sende ut 17.? Det er vel ikke mulig. Rockstar har jo sagt at det er lov å sende dagen før (altså 16.? sånn at den ihvertfall har en mulighet å nå meg 17. som er lanseringsdatoen? Tviler sterkt på at de kan gjøre noe så dumt som å SENDE ut samme dag som den er lansert. Please tell me I'm right. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Blir vel ikke så vanskelig å legge fra seg spillet etter dag 1. Litt spent på om det står Sendt på ordren min hos komplett i morgen, har sett så mye rart om når de sender ut at jeg heller bare venter å ser. Sjekk dette innlegget mitt fra forrige side, har snakket med Komplett ang. utsending på den 13. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1536727&page=6&do=findComment&comment=20922591 Så da tolket jeg det svaret til at de ikke sender ut før mandag, slik Rockstar har pålagt de. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Får virkelig håpe dem sender før den 17 for å si det slik, ellers er det mange sinte rundt omkring. Men å sende den 16 betyr at dem aller fleste ikke får det på den 17. Elkjøp har lager i Sverige så det pleier å ta ca 2-3 dager. I motstettning til fks Gamezone og Komplett osv osv som har lager her i Norge. EDIT: Men det løses enkelt dette, har du bestilt ifra Elkjøp og du ikke får det den 17 så går du å kjøper en kopi på din lokale Elkjøp. Når du får spillet i posten så leverer du det på Elkjøp og får pengene tilbake. Endret 12. september 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå