Gå til innhold

Til formann!

pback

Anbefalte innlegg

Hallo!

Satt nettopp inn et abit NF7-S 2.0 og en XP2500 Barton prosessor, og med kun luftkjøling klokket eg den opp til xp3200 hastighet. og nå opp til 2255Mhz.

Tempen ligger på ca 50 - 58 grader idle/load.

Har jeg vært heldig og kjøpt en overklokkingsvennlig prosessor, eller er dette vanlig?

Er ny på overklokking, og holder på å lage mitt eget vannkjølingssystem nå. Kan jeg regne med å klokke ennå mer med vannkjøling?

Håper på positivt svar.

Abit NF7-S v2.0

AMD Athlon XP2500@3200

Mosel 512Mb PC2700 2,5ns Ram

WD S-ATA 120Gb hdd

Asus Geforce 4600 128MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forstår ikke helt hva som menes med "slakkere timings" på rammen, men noen kan kanskje forklare litt nærmere.

Vil jeg kunne klokke denne prosessoren høyere med vannkjøling?

Kjører nå på 2.25Ghz me 1,7V core og 166x13,5

Med slakkere timings menes at om dine brikker nå kjører 2-3-3-5 kan du da sette de på feks 2-3-3-7 eller 2-4-4-7- osv

Du vil nok komme lengre med vannkj men hvor mye er vanskelig å si.

Lenke til kommentar
hvor velger eg 2.4.4.7 osv da?

Er ganske grønn :shrug:

Dette gjør du under "Advanced Chipset Features" i bios. Rekkefølgen disse står i varierer litt men på NF7 så vil det bli: (ovenifra og ned)

7

4

4

2

Når det gjelder overklokkingen din så sier du ikke noe om hvor høy vcore du kjører, men jeg regner med at det er 1.65 siden du ikke nevner noe. Siden cpu er ganske varm så tipper jeg du vil kunne klokke ca 70-100Mhz lenger med vannkjøling. Det er ihvertfall mine erfaringer at man kommer ca 100Mhz lenger. Du må riktignok øke vcore litt, men når man har vannkjøling så går det bra. Ved å øke vcore ytterligere så kan du faktisk nå ~2.5Ghz, men da må du ha en god cpu. Fasitsvarene er desverre få når det kommer til overklokking.

Lenke til kommentar

Hei formann!

Mitt oppsett er følgende:

External Clock 203

Multiplier x11,0

FSB Spread spectrum disabled

agp spread spectrum disabled

Vcore 1,75V

DDR Sdram Voltage 2,7v

I oppstarten står det "memory Frequenzy 334Mhz"

Temperaturen ligger rundt 55grader, var oppe i 60,5 i Prime95

Er det noe jeg bør forandre på og hva har du gjort for å få så gode resultater?

PS: Er ferdig med den hjemmelagde vannkjølinga mi til helgen.

Lenke til kommentar
Hei formann!

Mitt oppsett er følgende:

External Clock 203

Multiplier         x11,0

FSB Spread spectrum disabled

agp spread spectrum disabled

Vcore                     1,75V

DDR Sdram Voltage 2,7v

I oppstarten står det "memory Frequenzy 334Mhz"

Temperaturen ligger rundt 55grader, var oppe i 60,5 i Prime95  

Er det noe jeg bør forandre på og hva har du gjort for å få så gode resultater?

PS: Er ferdig med den hjemmelagde vannkjølinga mi til helgen.

Heisann.

Instillingene ser bra ut bortsett fra minne divideren din... ser at du har PC2700 RAM, og denne klarer ikke allverden.. men du burde prøve. Mine gamle Twimos PC2700 klarte 200 2-3-2-6 @ 3.0v. Om de ikke klarer dette så setter du heller ned FSB litt, og kjører minnet sync (3/3) for å få best ytelse.

Du har allerede ganske høy loadtemp, så jeg anfaler deg å vente med å klokke videre til du får vannkjølingen.

Det jeg har gjort er å prøve meg frem med alle mulige instillinger, og fått tak i gode komponenter. Jeg har testet et større antall cpu´er før jeg fant denne.. så det har vært litt jobb. Skal man få gode resultater så må man klokke opp det som klokkes kan, og tweakes det som tweakes kan. Ingen liten detalj blir glemt ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...