Jaeggen Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Sjelero... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hei, Jon Arne. Først: Det var synd at det ikke blir flere bilder av Fetsund lenser på en stund, for det er definitivt en av de vakreste bildeseriene jeg noen gang har sett ! Men, men, ... "Den som venter på no' ..." o. s. v. Dette bildet har, - i likhet med dine to foregående, en fabelaktig ro over seg, i tillegg til et betagende vakkert lys. En avdempet fargepalett understreker inntrykket av ro. Jeg blir fristet til å skrive: "Det er SUNT å se på bildene dine !". Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Vekker minner dette. Mine foreldre leide hytte nede ved ælva på en gård på Rælingsia rett overfor Fautøya der Nittelva og Leira møter Glomma. Bonden jobba ved lensene og vi hadde faktisk ei slik hytte ikke ulik denne som var blitt kassert som lekestue. Å gå på tømmerlundene på Svelle nedenfor Stormgjerdet som jeg ikke vet om er der lenger med fiskestanga ga ofte åbbor. Var sjøl om bord på et par av båtene som dro tømmeret nedover mot fossene lenger nede et par ganger da de ikke hadde slep - ja, også om bord i de noe mindre kraftige båtene som ble brukt til styre tømmerslepet lenger bak når det trengtes fordi bonden hadde med seg en hjem av og til. Mens han var på jobb hendte det ofte at det var jeg som kjørte høyvender etc. hjemme på gården i slåttonna da det trengtes. Roar Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Hei, Jon Arne. Først: Det var synd at det ikke blir flere bilder av Fetsund lenser på en stund, for det er definitivt en av de vakreste bildeseriene jeg noen gang har sett ! Men, men, ... "Den som venter på no' ..." o. s. v. Dette bildet har, - i likhet med dine to foregående, en fabelaktig ro over seg, i tillegg til et betagende vakkert lys. En avdempet fargepalett understreker inntrykket av ro. Jeg blir fristet til å skrive: "Det er SUNT å se på bildene dine !". Vennlig hilsen Albert Andersson. Hei, Albert. Hyggelig at du synes bildene var bra... kommer nok flere skal du se. - Jon Arne Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Vekker minner dette. Mine foreldre leide hytte nede ved ælva på en gård på Rælingsia rett overfor Fautøya der Nittelva og Leira møter Glomma. Bonden jobba ved lensene og vi hadde faktisk ei slik hytte ikke ulik denne som var blitt kassert som lekestue. Å gå på tømmerlundene på Svelle nedenfor Stormgjerdet som jeg ikke vet om er der lenger med fiskestanga ga ofte åbbor. Var sjøl om bord på et par av båtene som dro tømmeret nedover mot fossene lenger nede et par ganger da de ikke hadde slep - ja, også om bord i de noe mindre kraftige båtene som ble brukt til styre tømmerslepet lenger bak når det trengtes fordi bonden hadde med seg en hjem av og til. Mens han var på jobb hendte det ofte at det var jeg som kjørte høyvender etc. hjemme på gården i slåttonna da det trengtes. Roar Hei, Roar. Det er det som gjør det så trivelig med bilder.... minner kommer frem i dagen igjen. Ofte er det ikke mye som skal til heller,,, :-) - Jon Arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg