Haanz Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Veit ikkje om det høyrer til under HD, HK eller noko anna... Eg har kjøpt meg nytt utstyr og som vanleg er det oppstartsproblem... Men eg har eigentleg ikkje problem med nokon av komponenta... Relevante komponent er vel: MSI K7T266 PRO-2 WD 7200 40GB Det har seg slik at eg må inn i BIOS og finne harddisken kvar gong. Og kvar gong ein skal berre finne harddisken ved oppstart, både før og etter eg har vore i BIOS venter maskina i 30 sekund før ho går vidare, akkurat som ho aldri har funne noko... men ho går vidare til oppstart av OS... W2k Håper på seriøse svar MVH Hans Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Du har vel en mulighet for "detect ide-drives" eller lignende i bios ? Kjør denne og save instillingene på exit. Lenke til kommentar
Haanz Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Det har eg gjort, og gjer det kvar einaste oppstart... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: Haanz skrev (2002-02-15 12:33):Det har eg gjort, og gjer det kvar einaste oppstart... Altå etter at den har detekta driven trykker du 1 og enter (lagrer ikke om du bare trykker enter, default valg er "skip") ? - Prøvd "auto" og "halt on no errors" - prøvd å skrive inn diskparametre manuelt å låse (enable reset config ellerno sånt -> disable) Vetta pokker..... funka hos meg. Lenke til kommentar
ViperGTS Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Sjekk jumperne bak på harddisken.Den skal stå på Master(for å få master er det mulig at du må fjerne jumperen,men dette står på disken) Lenke til kommentar
Zaarin Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hvis du ikke har slave, så sett HDen til single, ikke master. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Står ingenting på WD disken?, fra Service & Support hos WD er det ei oversikt over plasseringa av jumperen. Har min satt som "Single - nøytral posisjon" jumperen nede - vannrett med 1 ledig pinn mot strømtilkoblinga. Skal då vere aleine på IDE tilkoblinga, kan også være uten jumperen. Lurer på om disken blei levert med jumperen loddrett nærmest strømkoblinga, står beskrevet som "Cable Select". WD har ei side (4) over "jumper setting info" her: http://www.westerndigital.com/support/tech...ral/jumpers.asp Lenke til kommentar
Haanz Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: Altå etter at den har detekta driven trykker du 1 og enter (lagrer ikke om du bare trykker enter, default valg er "skip") ?- Prøvd "auto" og "halt on no errors"- prøvd å skrive inn diskparametre manuelt å låse (enable reset config ellerno sånt -> disable)Vetta pokker..... funka hos meg. Kva pratar du om her, utanom lagringa, for eg er sikker på at eg lagrar... Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Kan det ha noe med dette å gjøre ? ; http://www.pcnineoneone.com/dcforum/comput...uter/30336.html -------------------------------------------------------------------------------- EVERYBODY! Stop nagging around - we've tested around a little bit and it turns out that the VIAKT133 chip somehow screws up the self test of some drives. It actually hangs the hardware reset signal in a way that the drive never finishes the self test. You can fix that by yourself, all you need is a modified cable. Take a new UDMA cable. Carefully cut the lines 1 and 2. line one is the color coded one. line 2 is the one next to it. They are the closest lines to the power connector when the cable is plugged into the drive. BE SURE NOT TO CUT ANY OTHER LINE. Those two pins resemble the hardware reset signal (and its shield on the ULTRA ATA cable). On a NORMAL, NON ULTRA ATA cable, you must only cut pin 1, but normally you don't use them any more because of the massive performance decrease. This cut will not affect compatibility or performance in any way. I recommend cutting away a few milimeters of those lines and masking the cut with isolating tape to make sure that no short between the tiny copper ends and the case is possible. Go ahead - try it out - all you need to do is sacrifice a cable. Kind regs Thilo Thilo Lenke til kommentar
Haanz Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Kanskje, men eg har MSI kort da... og han finn harddisken, det berre verkar som om han ikkje vil finne... det er så merkeleg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå