Gå til innhold

[Løst] Lønn som IKT-servicemedarbeider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe som lønner seg svært godt, og i tillegg er et noenlunde godt marked for i Norge er å vinkle det mot offshore-industri. Da håver du inn uansett. Møtte faktisk nylig en med tilsvarende utdanning som jobbet offshore, men etter en del år orket han ikke 4 uker av og 4 uker på lengre. Det vet man imidlertid ikke før man har prøvd selv, og uansett vil det nok være en meget lærerik erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg er utdannet ingeniør, jobbet som serviceingeniør i 2,5år nå. Reist hele verden, både offshore og på land. Veldig spennende og lærerikt, men fikk ikke så mye mer ut av det annet enn penger følte jeg til slutt og gikk lei. Nå starter jeg ny jobb snart, ingeniørstilling på kontor. Årslønn går ned, men grunnlønnen går kraftig opp :) Gleder meg til det.

 

Syns ikke 300-350k i året høres galt ut for en vgs utdanning innen IKT. Vil man opp i lønn er vel noe innen elektro greit. Vanlig huselektrikker tjener vel fort 400k eller mer i året uten overtid.

Lenke til kommentar

Skal ikke kimse av at man kommer fort ut i jobb heller...

 

Hoppet selv av elektro/elektronikk og tok master i informatikk i stedet. Selv om jeg i dag tjener ca 150' mer enn dem jeg gikk på yrkeskolen med så er det lang, lang tid igjen til min økonomi tar igjen deres med studielån, toppskatt og 5-6 år kortere karriere....

 

(Jeg har ikke nubbesjangs til å ta dem igjen hvis man tar i betraktning boligprisutviklingendem var med på i de årene, men det prøver jeg å ikke tenke på...)

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Jeg tok Elektro, så IKT. Deretter 2 år som lærling i IKT. Fulførte førstegangstjenesten, jobbet et år som automatiker, og nå fast som IKT Ingeniør i rederi. Reiser verden rundt på båter, og tjener 550k i grunnlønn.

 

Med overtid og reisekompensasjon så blir det er del mer.

 

Det viktigeste når du skal søke jobb med lav utdanning er å vite hva du vil, og like å jobbe med det du gjør. Da viser du interesse, lærer veldig mye, og kan gå ut med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...