SimenAsphaug Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Så det dere sier er at det er nok folk med IKT-servicemedarbeider utdannels fra vgs, og at det vil lønne seg og heller gå automatisering eller elenergi på vg2? Altså bli automatiserer eller elektriker? Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Egentlig samme hvem linje du går, så lenge du trives og er interessert, det som betyr noe er en form for høgskole, en videreutdanning er det som er tingen Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Så det dere sier er at det er nok folk med IKT-servicemedarbeider utdannels fra vgs, og at det vil lønne seg og heller gå automatisering eller elenergi på vg2? Altså bli automatiserer eller elektriker? Kan lønne seg, om ein ikkje tar høgare utdanning eller er heldig med kva jobb ein får Lenke til kommentar
Meinang Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Noe som lønner seg svært godt, og i tillegg er et noenlunde godt marked for i Norge er å vinkle det mot offshore-industri. Da håver du inn uansett. Møtte faktisk nylig en med tilsvarende utdanning som jobbet offshore, men etter en del år orket han ikke 4 uker av og 4 uker på lengre. Det vet man imidlertid ikke før man har prøvd selv, og uansett vil det nok være en meget lærerik erfaring. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Jeg er utdannet ingeniør, jobbet som serviceingeniør i 2,5år nå. Reist hele verden, både offshore og på land. Veldig spennende og lærerikt, men fikk ikke så mye mer ut av det annet enn penger følte jeg til slutt og gikk lei. Nå starter jeg ny jobb snart, ingeniørstilling på kontor. Årslønn går ned, men grunnlønnen går kraftig opp Gleder meg til det. Syns ikke 300-350k i året høres galt ut for en vgs utdanning innen IKT. Vil man opp i lønn er vel noe innen elektro greit. Vanlig huselektrikker tjener vel fort 400k eller mer i året uten overtid. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Skal ikke kimse av at man kommer fort ut i jobb heller... Hoppet selv av elektro/elektronikk og tok master i informatikk i stedet. Selv om jeg i dag tjener ca 150' mer enn dem jeg gikk på yrkeskolen med så er det lang, lang tid igjen til min økonomi tar igjen deres med studielån, toppskatt og 5-6 år kortere karriere.... (Jeg har ikke nubbesjangs til å ta dem igjen hvis man tar i betraktning boligprisutviklingendem var med på i de årene, men det prøver jeg å ikke tenke på...) Endret 13. september 2013 av MailMan13 Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg tok Elektro, så IKT. Deretter 2 år som lærling i IKT. Fulførte førstegangstjenesten, jobbet et år som automatiker, og nå fast som IKT Ingeniør i rederi. Reiser verden rundt på båter, og tjener 550k i grunnlønn. Med overtid og reisekompensasjon så blir det er del mer. Det viktigeste når du skal søke jobb med lav utdanning er å vite hva du vil, og like å jobbe med det du gjør. Da viser du interesse, lærer veldig mye, og kan gå ut med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå