SimenAsphaug Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) *Slettet* Endret 7. august 2017 av SimenAsphaug Lenke til kommentar
Frizt Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Jeg jobber som IT-lærling på en skole og den standar årslønnen der for en som ikke er lærling er 333 000,- 1 Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Jeg jobber også på en skole som IT-lærling og grunnlønna her er 301 000kr. Dette skal jeg i teorien tjene i løpet av 2 år Fikk lønn nå sist, siden det som oftest er 30%,40%,60% og 80% Lønnspyramide så ble den ikke på mer enn 5952kr sånn ca, etter 18% skatt Hva selve ikt faget går ut på innad de forskjellige bedriftene er ganske vanskelig og vite, men det vi holder mest på med her er reformatering av pcer, drifting av forskjellige internservere, løse tekniske problemer som oppstår, osv osv. Håper dette gir deg ett lite innblikk i IKT lærlingens hverdag Endret 12. september 2013 av Kakelagringsdirektivet Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Hmm, hadde faktisk trodd det skulle være mer, medarbeider i dagligvareforretning har jo fort 350k i året. Er timelønn eller fastlønn vanligst som IKT-servicemedarbeider? Og i hvilket område ligger den? Endret 12. september 2013 av shrek_2 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Tariff når jeg jobbet var 305,000kr om jeg ikke husker helt feil (tidligere i år). Har fagbrevet innenfor IKT-servicefaget selv. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Hmm, hadde faktisk trodd det skulle være mer, medarbeider i dagligvareforretning har jo fort 350k i året. Er timelønn eller fastlønn vanligst som IKT-servicemedarbeider? Og i hvilket område ligger den? Det spørs vel helt på om du jobber privat eller offentlig vil jeg tro, men vanligvis så er det fastlønn det går i Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Burde vel ikke forvente så mye mer av en vgs utdanning, men du går jo opp i lønn etterhvert også. Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Burde vel ikke forvente så mye mer av en vgs utdanning, men du går jo opp i lønn etterhvert også. så er det jo også eit alternativ å bygge på videre etterpå da Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Ja, det er vel en grunn til at i min omgangskrets er det de uten utdanning, som begynte å jobbe etter ungdomsskolen som har desidert best økonomi. Hvertfall for de rundt 40. Edit: sorry, skal slutte med OT. Endret 12. september 2013 av shrek_2 1 Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Burde vel ikke forvente så mye mer av en vgs utdanning, men du går jo opp i lønn etterhvert også. Det er massevis av fagbrev man kan ta som gir deg mye mer penger en dette. Automatiker, Rørlegger, Elektriker, CNC-operatør, Matros, etc. IKT serviearbeidere tjener ikke så bra fordi verden har nok av de. Det bedrifter har bruk for er folk med høyere utdanning innenfor IKT, programmering, etc. Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Det er massevis av fagbrev man kan ta som gir deg mye mer penger en dette. Automatiker, Rørlegger, Elektriker, CNC-operatør, Matros, etc. IKT serviearbeidere tjener ikke så bra fordi verden har nok av de. Det bedrifter har bruk for er folk med høyere utdanning innenfor IKT, programmering, etc. Ein som programmerer tjener faktisk ikkje så godt, men om han for eksempel er egen utgiver kan han bli millionær over natten. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Ein som programmerer tjener faktisk ikkje så godt, men om han for eksempel er egen utgiver kan han bli millionær over natten. Bullshit, en programmerer som jobber som konsulent (vanlig yrke) med master i informatikk har startlønn på rundt 4-500 tusen, og øker jevnt og trutt til ca 6-800tusen i året Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Bullshit, en programmerer som jobber som konsulent (vanlig yrke) med master i informatikk har startlønn på rundt 4-500 tusen, og øker jevnt og trutt til ca 6-800tusen i året ja men mastergrad er heilt ut av samanlikning (overpowered, nerf now!) Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Hvis du allerede har gått VG1 elektro og vil tjene penger, så kan det være lurt å ta VG2 elektro eller VG2 og VG3 Automasjon. Dette er de mest anvendelige og best betalte jobbene innen elektro på videregående nivå. Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Hvis du allerede har gått VG1 elektro og vil tjene penger, så kan det være lurt å ta VG2 elektro eller VG2 og VG3 Automasjon. Dette er de mest anvendelige og best betalte jobbene innen elektro på videregående nivå. Best betalte vil nok være vg 2 Brønnteknikk. Endret 12. september 2013 av martin1d Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Det er nok sant, men det er en lite anvendelig utdanning. I tillegg er det ikke en elektro utdanning. Selv om du kan gå kryss-løp fra elektro. Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Likte alltid Elektro VG1, spesielt dette ordet: Trefasaasynkronkortsluttningvekselstrømsmotor =3 Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Helt riktig, ikt service operatører er det mange av. Skal ikke så mye mer til enn en bachlor eller en 2 årig fagskole utdannelse så er mye gjort. Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Vel ikt er jo også ett type kryssløp :> Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Ja, det er vel en grunn til at i min omgangskrets er det de uten utdanning, som begynte å jobbe etter ungdomsskolen som har desidert best økonomi. Hvertfall for de rundt 40. Edit: sorry, skal slutte med OT. Da skal du jobbe for det, jeg mente at man ikke kan ta startlønn på 500k for gitt når man ikke har lang utdannelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå