settings Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg biter nå i det enda grønne gresset utpå plen og ber mine med-diskutanter om hjelp med min store irritasjon. Jeg har da en pc som jeg har reinstallert, jeg har to problemer med den, usikker på om de er relaterte. Nr.1 - Jeg har ikke lyd. første gang jeg starta opp hadde jeg lyd, men med første restart mistet jeg lyden. Jeg gikk inn på tjenester å prøve meg på å aktivere... og på Windows Audio Endpoint builder får jeg opp: Noen som kan gi meg litt hjelp videre? Problem nr.2 "strøm" under "tjenester" i msconfig må stå av for at pc'en ikke skal fryse under oppstart, noen som har noe som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Du mangler en eller flere tjenester. Eller du mangler dem antagelig ikke men de har ikke startet. Har du i det siste deaktivert windowstjenester i forbindelse med feilsøking eller virusfjerning? Lenke til kommentar
settings Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Jeg har starta på bar bakke med formatering av pc for en tre timer siden. eneste jeg har deaktivert er "strøm" ellers så har pc'en fått gjøre som den vil. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Har du innstallert alle Windows updates og SP1? Lenke til kommentar
settings Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 driver fortsatt med updates, SP1 er på plass. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Kjør gjennom alle updates, hvis det ikke hjelper så åpne msconfig->Tjenester og velg aktiver alle, reboot og se om det hjelper. 1 Lenke til kommentar
settings Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 alle oppdateringer nå på plass, aktiver jeg alle vil pcen fryse, men kan jo alltids prøve atter en gang. prøvde også å rulle tilbake driverne på lydenhetene, funka ikke :/ Lenke til kommentar
settings Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Da har pcen frøse på svart skjerm med en liten blå ring... oppdate: deaktivert "strøm" igjen og pcen går normalt med unntak av lyddriten. Endret 9. september 2013 av settings Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Du har kun innstallert Microsoft komponenter?? Ingen annen type software som hardwareovervåkning eller lignende? Lenke til kommentar
settings Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Jeg har kun kjørt windows update, chrome og java.ikke noe annet, da jeg egentlig regna med at det var noe av det andre som lagde problemer første gang jeg formaterte. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Nei, da er det tomt for ideer her. Det virker som om "Strøm"tjenesten tryner med noe. Du kan jo prøve et binært søk med å dele tjenestelista i 2. Inkluder Strøm i først den ene halvparten, reboot, hvis det ikke funker bytt til den andre halvparten og ta med Strøm. Funker en av disse alternativene så deler du den lista som ikke fungerte i 2 og fortsetter til du evt. finner hva den tryner på. Lenke til kommentar
settings Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 ingen? :'( Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Har du prøvd å installere drivere for lydkortet? Mest sannsynligvis er det snakk om et Realtek lydkort, men dette avhenger av hovedkort produsent. Lenke til kommentar
settings Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Lest meg igjenom en god del sider og har kommet frem til at lydtjenesten bruker "strøm" under msconfig.og at det er skjermkortet (560ti) som kødder med strøm. Så nå krangler jeg med eldre og eldre drivere for å se om det funker Lenke til kommentar
settings Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 vet ikke helt hva jeg gjorde, men nå funker alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå