Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Skal kjøpe meg laptop og sliter litt med å bestemme meg. Det står mellom ASUS Vivobook S551LB og Acer Aspire V5-573G. Har alltid likt ASUS pga. byggekvalitet og utseende, og mislikt Acer av de samme grunnene. Som dere ser er jo Aceren en mye kraftigere PC, men er redd for at den er i overkant "plastic fantastic" og at den er satt sammen av billige deler som gjør at den får problemer fortere... medfører dette riktighet? På papiret er hvertfall Aceren det soleklart beste valget, men ASUSen er jo mye penere, og sikkert mer solid. Noen som har Acer i V5 serien og kan fortelle litt om den? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Du kan jo lese min kjappe test av aceren: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1534014 Utenom viftestøyen så er det en utmerket maskin med god byggekvalitet (bedre enn nevnte asus maskin, som jeg også har brukt litt). Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Okey, ser at ASUS har metall på de fleste overflater med unntak av undersiden. Er det slik hos Aceren også? Fin test du har der ja! Da spørs det om støyen er slik på alle maskiner, eller om du bare har vært uheldig... Hvor plagsom vil du sin den er på en skala fra 1-10? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 i et stille rom - 8 Er nok et generelt problem, ihvertfall på maskiner produsert på samme tidspunkt, da jeg har samme problem på 2 maskiner nå. Har opprettet en supporthenvendelse hos acer, se om jeg kan sende den inn og få byttet til en annen vifte. Aceren er plast, men føles ikke billig, og føles bedre skrudd sammen enn asusen. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Så det er så ille altså... Det er ikke bra nei. Du gjør ikke akkurat valget lettere her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå