4everAlone Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Hei jeg er 13 år gammel og ønsker et nytt kjæledyr...... Jeg vet ikke hvilken og ønsker et virkelig kult dyr, jeg har lyst på ilder men redd pappa er allergisk for han er allergisk mot Hund,Katt Og Hest.... Har noen et Hint til AWSOME Kjæledyr som gjerne høyner kulhetsfaktoren min på skolen Gjerne kom med en side hvor de selger dette dyret.... Vil ikke ha et dyr som er ulovlig... uansett hvor kult det er! Og vil ikke at det skal være utrolig vanskelig å ta vare på..... Endret 9. september 2013 av 4everAlone Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Før du gjør noe som helst annet; minn pappaen din på at han ikke har lov til å la deg få ha et selvstendig ansvar for kjæledyr alene før du er blitt 16 år. Skal du ha dyr, må han ta ansvaret. Det er litt brutalt, det beklager jeg - men det er viktig. Men dere blir nok enige Ref. Lov om Dyrevelferd, §6. Endret 9. september 2013 av jonlem Lenke til kommentar
Cappoile Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Jeg ville også ha et dyr å ta vare på når jeg var 10+, og jeg valgte 2 hamstere for å starte med. Og hvis du ikke har tatt vare på en hamster før, IKKE skaff deg en Faren min er også allergisk mot pelsdyr, som katter og diverse. Vi skaffet oss, for 2-3 år siden 2 marsvin! Han reagerer ikke noe imot dem, og de er totalt familie og barnevennlige! Bare les noen bøker, og omså bli med i en marsvin gruppe på Facebook som alltid er der for å hjelpe deg. Og du MÅ ha to marsvin, siden marsvin er dyr som går i grupper så føler de seg alene nå de bare er 1. Når det gjelder kjøpen av marsvin, anbefaler jeg deg å kjøpe fra en oppdretter, eller hvertfall en dyrebutikk som klarer og vil ta hånd om marsvin og vet litt om den. F. Eks, jeg kjøpte mitt første marsvin (som er død nå), og det visste seg at marsvinet hadde kreft helt fra starten. Men jeg angrer ikke 1. Sekund på at jeg kjøpte han, han var min bestevenn. Anbefaler deg virkelig å kjøpe fra en oppdretter, hvertfall en som vet noe om foreldrene, rase, alder og alt annet. Viktig å være nøye! Og hvis du skaffer deg marsvin, så er det bare å kontakte meg også for å få info og hjelp! Endret 3. oktober 2013 av Cappoile Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Tarantella Det vil gjøre deg til den kuleste gutten på skolen. Lenke til kommentar
4everAlone Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Tarantella Det vil gjøre deg til den kuleste gutten på skolen. Jeg er Jente Og Har Edderkopp-Skrekk...................... Skriker Av De Minste Petter EdderKoppen... Lenke til kommentar
4everAlone Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Jeg ville også ha et dyr å ta vare på når jeg var 10+, og jeg valgte 2 hamstere for å starte med. Og hvis du ikke har tatt vare på en hamster før, IKKE skaff deg en Faren min er også allergisk mot pelsdyr, som katter og diverse. Vi skaffet oss, for 2-3 år siden 2 marsvin! Han reagerer ikke noe imot dem, og de er totalt familie og barnevennlige! Bare les noen bøker, og omså bli med i en marsvin gruppe på Facebook som alltid er der for å hjelpe deg. Og du MÅ ha to marsvin, siden marsvin er dyr som går i grupper så føler de seg alene nå de bare er 1. Når det gjelder kjøpen av marsvin, anbefaler jeg deg å kjøpe fra en oppdretter, eller hvertfall en dyrebutikk som klarer og vil ta hånd om marsvin og vet litt om den. F. Eks, jeg kjøpte mitt første marsvin (som er død nå), og det visste seg at marsvinet hadde kreft helt fra starten. Men jeg angrer ikke 1. Sekund på at jeg kjøpte han, han var min bestevenn. Anbefaler deg virkelig å kjøpe fra en oppdretter, hvertfall en som vet noe om foreldrene, rase, alder og alt annet. Viktig å være nøye! Og hvis du skaffer deg marsvin, så er det bare å kontakte meg også for å få info og hjelp! Jeg Har Selv Tenkt På Marsvin, Men Mamma Vil Ikke Ha For hun ikke liker de biter så mye, og jeg har hatt hamster men døde i fjor tror jeg det var, og den levde ikke særlig lenge.. jeg vil ikke knytte meg til et nytt dyr som dør så raskt.......... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Hvor mye jobb vil du ha med dyret? Hva med pinnedyr/bladdyr? Krever lite, men er ikke akkurat koste av seg. Endret 20. oktober 2013 av aklla Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6x3szi Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Jeg ville ha en hund, men de fleste i familien min er allergiske. men jeg leste meg opp på raser og fant ut at labradoodler kan få noen pelstyper som er allergivennlige.(labradoodler er blandinger av labrador og puddle og blir sett på som offisielle raser i mange land, men ikke i norge. selv om det har rase pris. Kongefamilien har en stor labradoodle.) http://www.drobakhundehotell.no/ Mellomdoodle er den mest allergivennlige og du velger at den skal være allergivennlig når du bestiller den. så får du den som har den mest allergivennlige pelsen i kullet. Vi har ikke hatt noen som har reagert allergisk enda og vi har hatt hun i 2,5 år nå, hun er virkelig en helt fantastisk hund. vil bare advare om at de er ganske dyre. tror vi betalte noe mellom 15 og 18 tusen. Lenke til kommentar
Cappoile Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jeg Har Selv Tenkt På Marsvin, Men Mamma Vil Ikke Ha For hun ikke liker de biter så mye, og jeg har hatt hamster men døde i fjor tror jeg det var, og den levde ikke særlig lenge.. jeg vil ikke knytte meg til et nytt dyr som dør så raskt.......... Marsvin biter IKKE mye Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Paronhai i akvarium! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Paronhai i akvarium! Hvor mange tusen liters akvarium anbefaller du til haien da? Ett mellomstort svømmebasseng er vel ca passe... Lenke til kommentar
Quote Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Oter. http://www.youtube.com/watch?v=tQ_Krei6EKw Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hvor mange tusen liters akvarium anbefaller du til haien da? Ett mellomstort svømmebasseng er vel ca passe... Hysh da. Det er jo det som er litt av gøyen med det. Den er 5cm i begynnelsen, og etter en stund eter den alt den kommer over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå