Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Søknad om å bli deltidselev

Gjest medlem-314042

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-314042

Hei! Jeg har planlagt å ta kroppsøving som privatist, men for å gjøre det må jeg først sende en søknad til rektor om å gå fra å være heltidselev til å være deltidselev. Grunnen til at jeg vil gjøre det er fordi jeg ikke trives i gymtimene, og det sliter veldig på motivasjonen å måtte delta i timene. Jeg vil helst ikke få veldig mye fravær pga gymmen (som det er et eneste som jeg får fravær i).

Tror dere at det er en god nok grunn? Hva har dere som har blitt/vært delstatuselev skrevet som grunn?

Endret av medlem-314042
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble deltidselev midt i skoleåret mens jeg gikk VG3 i fjor. Jeg måtte ikke sende søknad, men jeg avtalte møte med rektor hvor jeg argumenterte min sak og forklarte hvorfor jeg ønsket å gjøre det jeg gjorde. Mitt ønske baserte seg på at jeg ikke ville klare med enn fire i faget, og heller ønsket å ta et privatistfag som jeg viste jeg ville klare seks i. Min rektor sa til meg at de brukte å være snill på slik, selv om de kunne tvinge meg til å ikke slutte i faget. Med andre ord kunne de tvinge meg til å ta faget og møte opp, hvorpå jeg kunne fjerne karakteren fra vitnemålet - men de ønsket mitt beste og tillot det selv om de iht rettnlingslinjer IKKE skulle godta det.

Endret av Camorra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...