eduus Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Hei. Jeg har mistet fullstending oversikt på hva som beveger seg i markedet de siste årene og trenger hjelp til å finne ut hva slags pc jeg må kjøpe nå som min gamle har tatt kvelden. Har hatt et par Acere de siste gangene, men hver gang har batteri/lader/skjerm til slutt tatt kvelden. Jeg bruker hovedsaklig pc til surfing, mail, excel etc. I tillegg så er jeg en svoren tilhenger av football manager. Jeg trenger derfor en pc som klarer å kjøre football manager med stor database raskest mulig. Hva slags specs trenger jeg for dette? Hva er den billigste løsningen for å få dette til å funke. Pc er blitt mer og mer forbruksvare og jeg synes de ofte blir trege eller går i stykker etter 2-3 år. Takker på forhånd for kunnskapsrike og gode svar! Lenke til kommentar
C64C Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Noe budsjett? Finn en maskin med firekjerners prosessor, så tygger den raskt i seg FM. Ivy-Bridge-serien har betegnelser som i7-3612QM og i7-3632QM, mens den nye Haswell-serien er i7-4700MQ osv. http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SATP5011J/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-solv Endret 9. september 2013 av C64C Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Sorry for å "kuppe" tråden, men har et ganske lignende spørsmål da jeg også spiller FM og er på utkikk etter nytt. Min nåværende maskin er en Macbook Pro 15" som er 4 år gammel. Den har alltid kjørt FM bra, dog begynner maskinen å bli gradvis tregere nå for tiden. Jeg har lyst på en MacBook Air. Den beste typen med 13" skjerm. Vil den kjøre FM passe raskt, eller er jeg nødt til å kjøpe meg nok en Pro? Noe annet enn mac er uaktuelt. Lenke til kommentar
eduus Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Noe budsjett? Finn en maskin med firekjerners prosessor, så tygger den raskt i seg FM. Ivy-Bridge-serien har betegnelser som i7-3612QM og i7-3632QM, mens den nye Haswell-serien er i7-4700MQ osv. http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SATP5011J/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-solv Som nevnt så er jeg ute etter å legge så lite som mulig i dette, da jeg føler at levetiden på en bærbar pc ikke er meget lang. Hvis jeg må bytte ut hvert 3.år, så tenker jeg at alt opp til 5000,- er innafor, men helst ikke mer enn dette. Ser stadig annonser for pc'er ned i 3000,- kroner, men lurer på om noen av disse er noe tess... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå