Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger innspill på best 5-dørs kombi til rett under 300.000

Bane

Anbefalte innlegg

Planlegger å kjøpe nybil og har så langt sett på

1. Mercedes A-klasse (som er favoritt akkurat nå)

2. Audi A3

3. BMW 1

4. Volvo V40

Men om noen vil foreslå noe som ikke står på lista gjør ikke det noe. Det kan se ut som BMW 1 er den beste bilen, men den er også dyrest og kanskje hakket for liten. Er det noe som peker ut en av dem favoritt når det kommer til kjøreegenskaper, utstyr og hvor praktiske de er (altså størrelsemessig)? Har noen testet den nye A-klassen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel funnet fram til tre premium-alternativer og én wannabe, alle sammen er normale, helt greie biler som ikke vekker særlige følelser i de variantene du får for under 300k. Kan ikke komme på andre alternativer du har glemt innenfor den subgruppen du kikker på. A-klassen er nevnt som et hett tips i andre sammenhenger, jeg tror jeg ville holdt en knapp på denne. Har kjørt V40 og synes den er relativt trang og med overraskende høyt støynivå, med tanke på prisen. Synes både A3 og 1-serie er i ferd med å gå i Golf-fella, de var banebrytende da de kom, men nå likner de litt for mye på forrige utgave. Man må hete Porsche for å kunne klare det trikset der ;)

For å hive noen andre navn på bordet kommer vel snart Pug 308, synes den ser spennende ut. Du får sannsynligvis bedre plass, garanti og utstyr for 300k i en Hyundai i30 enn i bilene du nevner. Har du vurdert Citroën DS4?

Lenke til kommentar

Ja, det at A-klassen er den som ser best ut utseendemessing i forhold til A3 og BMW1 teller veldig positivt (selv om jeg foretrekker interiøret på BMW). Det eneste som bekymrer meg med A-klassen er at de skriver i anmeldelser at den er såpass stiv at den ikke takler ujevnt underlag veldig bra. Ikke at det gjør så fryktelig mye. Skal mest kjøres på store veier i Oslo og omegn.

Den nye 308 ser fin ut! Skal ta den i betraktning.

Har også lest at A-klassen er best på utstyr på basemodellen. Eneste jeg vet jeg vil legge til som ekstrautstyr er xenon-lykter og lettmetallfelger. Er det noe annet man bør ha/ikke ha av ekstrautstyr med tanke på hva man for for prisen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Etter å ha kjørt B-klasse i 3 år, er min erfaring at kvaliteten er elendig på de små MB'ene. Byttet til A3 for 2 år siden, og den har fungert perfekt. Av utstyr må du selv prioritere etter egne ønsker og preferanser, men det er noe man bør ha. For eks: parkeringssensorer (bak i det minste), cruise Control, 2-sone autoklima, OK lydanlegg/multimedie, metallic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...