Hayer Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Heisann, ser fortiden etter verktøy som lager meg skrive C# til Android og iOS. Skal utvikle en applikasjon som skal gjøre på begge og vil helst skrive kun en versjon. Ikke en versjon for hver platform. Har sett på Xamarin, men den koster $299 for hver platform, altså $598 + 10% rabatt, men syns det blir litt vel mye. Grunnen til at pris på verktøyet spiller en rolle er at dette er et prosjekt jeg skal gjøre gratis, og har derfor ikke fått tildelt noe stort budsjett på det heller. Målet er ikke å tjene penger, men å levere noe de(ungdoms org. i nærområde) kan bruke, og jeg kan ha på CV. Edit: Kan være verdt å ha med at applikasjonen skal skanne QR koder. Det å f.eks ha to layout filer, én for Android, én for iOS ser jeg ikke som noe problem. Det jeg vil unngå er å skrive logikken bak to ganger. Endret 9. september 2013 av Hayer Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Skal du bruke C# er egentlig MonoTouch og MonoDroid det eneste du kan bruke.edit: ser de har byttet navnXamarin.iOS og Xamarin.Android er riktig.Starter versjonen er da gratis, men har en cap på maks 32k med CLR. Hvis ikke kan du høre med skolen om de er villige til å lange ut for en lisens. $600 er tross alt ikke så fryktelig mye penger. Endret 9. september 2013 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Skal du bruke C# er egentlig MonoTouch og MonoDroid det eneste du kan bruke. edit: ser de har byttet navn Xamarin.iOS og Xamarin.Android er riktig. Starter versjonen er da gratis, men har en cap på maks 32k med CLR. Hvis ikke kan du høre med skolen om de er villige til å lange ut for en lisens. $600 er tross alt ikke så fryktelig mye penger. Hvilken skole? Går ikke på skole og dette er mer et sideprosjekt ved siden av jobben. Leser på nettet at mange har prøvd å brukt Unity til det samme, men med varierende resultat.Noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Hvilken skole? Går ikke på skole og dette er mer et sideprosjekt ved siden av jobben. Leser på nettet at mange har prøvd å brukt Unity til det samme, men med varierende resultat.Noen som har erfaring med det? Hvor i svarte fikk jeg at det var en skole du skulle gjøre det for fra? Jeg aner ikke. Uansett, Unity høres ikke ut som måten å gjøre det på. Det er ikke laget for den oppgaven i det hele tatt, men du ville fått deployet til både iOS og Android gratis. Hvis programmet er helt trivielt kan du bruke GUI funksjonene i Unity som er temmelig simple i bruk. Enkelt fortalt så lager du en klasse med en funksjon som ser slik ut: public class MyGUI : MonoBehaviour { void OnGui() { GUI.Label("Foo"); if(GUI.Button("Foo button", new Rectangle(1,2, 3, 4))) { ScanQRCodeOrWhatever(); } } } Løst basert på minnet mitt. Er noen måneder siden jeg rørte unity sist. Det har et litt merkelig GUI-system. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Har erfaring med Unity selv, og kan helt ærlig ikke si at det er egnet til oppgaven. Lese QR koder med Unity ser jeg også for meg må være noe herk. Men det finnes da altså ikke laternativer til Xamarin? Betaler altså alle som trenger noe slikt minimum $300 per år per platform? Eller er alt annet in-house? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Har erfaring med Unity selv, og kan helt ærlig ikke si at det er egnet til oppgaven. Lese QR koder med Unity ser jeg også for meg må være noe herk. Men det finnes da altså ikke laternativer til Xamarin? Betaler altså alle som trenger noe slikt minimum $300 per år per platform? Eller er alt annet in-house? Vel, for C# tror jeg ikke det finnes alternativer. Den eneste plattformen som bruker C# er Windows Phone, mens Apple har gått for ren native code applikasjoner og Android for Dalvik. Det eneste prosjektet jeg kjenner til for cross platform C# på mobiler er Xamarin. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Meh, men GeirGrusom; du slenger vel sammen en C# -> Dalvik & en C#->ObjC i løpet av et par dager, skal vi si 4-5? Jaja, hvis ikke noen kjenner til noen alternativer så får jeg vel bare cashe ut av egen lomme.. da har jeg det hvertfall. Irriterer meg bare at jeg ikke får bruke VS med den billigste versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå