Renzor_ Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hei! Skal bestille adsl, og treng litt tips om kva leverandører som er smarte å velge.. Kommer til å spille ein del på internet,og laste ned ein del. Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Har personlig ingen problemer med ngt. Raske linjer til ok priser og ingen begrensning Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Henger meg på den, har bare positive erfaringer med Nextgentel. Hadde det en periode først så flytta jeg og har nå ngt igjen, veldig bra. Også får man med router da, stort + ! Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Er du ikke heldig nok til å få superlinje fra Bredbåndsfabrikken eller lignende, tror jeg NextGenTel er vinneren. Bare hold deg langt unna alt som har den minste tilknytning til Telenor. Kan ikke støtte det der tullet med grense på nedlastning om enn hvor fjernt. Husk går det på Telenors nett betales det leie, som er det samme som å gi penger til Telenor.... Huff... Ok.. får gi meg nå før jeg tar av.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Bare hold deg langt unna alt som har den minste tilknytning til Telenor. Kan ikke støtte det der tullet med grense på nedlastning om enn hvor fjernt. Husk går det på Telenors nett betales det leie, som er det samme som å gi penger til Telenor.... Huff... Ok.. får gi meg nå før jeg tar av.. Og hva kjører NGT på da? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Bare hold deg langt unna alt som har den minste tilknytning til Telenor. Kan ikke støtte det der tullet med grense på nedlastning om enn hvor fjernt. Husk går det på Telenors nett betales det leie, som er det samme som å gi penger til Telenor.... Huff... Ok.. får gi meg nå før jeg tar av.. Og hva kjører NGT på da? Alle bruker Telenors telefonlinjer, men til motsetning fra andre ADSL-leverandører har NGT sine egne sentraler. Resten leier også dette fra Telenor. Anbefaler på det varmeste NGT. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Alle bruker Telenors telefonlinjer, men til motsetning fra andre ADSL-leverandører har NGT sine egne sentraler. Resten leier også dette fra Telenor. Anbefaler på det varmeste NGT. Og disse DSLAM-ene leies det stort sett plass til hos Telenor så du slipper ikke unna og sponse TN uansett. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Alle bruker Telenors telefonlinjer, men til motsetning fra andre ADSL-leverandører har NGT sine egne sentraler. Resten leier også dette fra Telenor. Anbefaler på det varmeste NGT. Og disse DSLAM-ene leies det stort sett plass til hos Telenor så du slipper ikke unna og sponse TN uansett. EEK! Jeg føler meg skitten Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Montøren som var her lo av folk som bytta fra Telenor til bluecom, tiscali etc. De trenger ikke å gjøre noe i sentralen i det heletatt, det er kun et annet abbonemang. Men nedlastingsgrense er jo greit å bli kvitt da.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Montøren som var her lo av folk som bytta fra Telenor til bluecom, tiscali etc. De trenger ikke å gjøre noe i sentralen i det heletatt, det er kun et annet abbonemang. Hva var det han lo av da? Det er ikke det samme selv om man ikke kobler om i sentralen vet du. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Nei jeg vet ikke det :-) Trodde hvis man brukte eksakt samme utstyr og linje at forskjellen ble minimal, og i tillegg at leverandørene bruker samme hastigheter på abb. (utenom ngt) Ser ikke helt vitsen med å bytte da, er det så stor forskjell på å logge seg på en server hos telenor og bluecom e.l ? Men at man vil bli kvitt grense på 1GB osv. skjønner jeg godt. Jeg har ikke så peilig på dette, men sånn trodde jeg det var Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Nei jeg vet ikke det :-) Trodde hvis man brukte eksakt samme utstyr og linje at forskjellen ble minimal, og i tillegg at leverandørene bruker samme hastigheter på abb. (utenom ngt) De forskjellige leverandørene har egne stamnett og routing mot utlandet osv så det er litt mer enn GB-grensa som skiller. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 De forskjellige leverandørene har egne stamnett og routing mot utlandet osv så det er litt mer enn GB-grensa som skiller. Men fra ISP'n og hjem til deg er alle samme møkla. Alle kjøper/leier linja fra Telenor Networks og å vidreselge til deg. I så måte er de likestilt med Telenor Online. Tar jeg helt feil her..? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Men fra ISP'n og hjem til deg er alle samme møkla. Alle kjøper/leier linja fra Telenor Networks og å vidreselge til deg. I så måte er de likestilt med Telenor Online. Tar jeg helt feil her..? Mellom hus og sentral så er det likt men i fra sentralen og ISP kan det nok være alternativer til TNN. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Bare hold deg langt unna alt som har den minste tilknytning til Telenor. Kan ikke støtte det der tullet med grense på nedlastning om enn hvor fjernt. Husk går det på Telenors nett betales det leie, som er det samme som å gi penger til Telenor.... Huff... Ok.. får gi meg nå før jeg tar av.. Og hva kjører NGT på da? Alle bruker Telenors telefonlinjer, men til motsetning fra andre ADSL-leverandører har NGT sine egne sentraler. Resten leier også dette fra Telenor. Anbefaler på det varmeste NGT. Uh, ja. Det han sa Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Er det ikke snart nok poster med dette spm? Er jo ikke vanskelig og ta et søk eller noe da! Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Nextgentel, grei pris, bra hastighet (jeg har Bravo og får rundt 40 kb/s mere enn jeg betaler for) ingen nedlastningsbregrensinger (fri bruk) Lenke til kommentar
Technohead Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Nextgentel, grei pris, bra hastighet (jeg har Bravo og får rundt 40 kb/s mere enn jeg betaler for) ingen nedlastningsbregrensinger (fri bruk) Er det noen begrensninger i abb'et som f.eks. den Tele2 har at man ikke kan kjøre egen ftp eller web server.....? Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 nix. Din linje - du bruker den til hva du vil Lenke til kommentar
opticus Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 firstmile er heller ikke dumt det tar litt tid før de installerer bare, men har du tid på deg ville jeg gått for dem.. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå