Cuneax Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Her er navnet på Kim Dotcoms nye musikktjeneste? Vil revolusjonere musikkbransjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Gleder meg! Har troen på at Dotcom an forandre bransjen til det bedre. Nå er det bare kampen i rettsalen som gjelder. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Problemet med Spotify et al er at %-andelen av pengene MINE går til ting jeg IKKE hører på. Pga at flere hører på Miley Cyrus enn Sphongle, vil størstedelen av pengene jeg betaler for Spotify gå til hennes plateselskap enn Sphongles. Selv om jeg aldri hører på Miley Cyrus, og hører en del på Sphongle. Dette er den geniale streken de 4 store gjorde ved forhandlingene med Spotify, som har bundet dem på hender og føtter. Det er null vits å bruke Spotify hvis man vil støtte artistene man hører på. Spesielt om hører på litt sær musikk. Håper Baboom har en bedre modell for distribuering av inntektene. 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6x3szi Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Kjuuuult Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Problemet med Spotify et al er at %-andelen av pengene MINE går til ting jeg IKKE hører på. Pga at flere hører på Miley Cyrus enn Sphongle, vil størstedelen av pengene jeg betaler for Spotify gå til hennes plateselskap enn Sphongles. Selv om jeg aldri hører på Miley Cyrus, og hører en del på Sphongle. Dette er den geniale streken de 4 store gjorde ved forhandlingene med Spotify, som har bundet dem på hender og føtter. Det er null vits å bruke Spotify hvis man vil støtte artistene man hører på. Spesielt om hører på litt sær musikk. Håper Baboom har en bedre modell for distribuering av inntektene. Har det fungert sånn lenge? Jeg har vært i den forståelsen av at artistene får betalt per gang noen av deres låter blir oppspilt på noen enhet? Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Problemet med Spotify et al er at %-andelen av pengene MINE går til ting jeg IKKE hører på. Pga at flere hører på Miley Cyrus enn Sphongle, vil størstedelen av pengene jeg betaler for Spotify gå til hennes plateselskap enn Sphongles. Selv om jeg aldri hører på Miley Cyrus, og hører en del på Sphongle. Dette er den geniale streken de 4 store gjorde ved forhandlingene med Spotify, som har bundet dem på hender og føtter. Det er null vits å bruke Spotify hvis man vil støtte artistene man hører på. Spesielt om hører på litt sær musikk. Håper Baboom har en bedre modell for distribuering av inntektene. Har det fungert sånn lenge? Jeg har vært i den forståelsen av at artistene får betalt per gang noen av deres låter blir oppspilt på noen enhet? Dette lurer jeg også på... Dersom det er som forklart av Fangs78 som stemmer, sier jeg opp mitt abm. sporenstraks. Lenke til kommentar
KaedeYandereMode Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Problemet med Spotify et al er at %-andelen av pengene MINE går til ting jeg IKKE hører på. Pga at flere hører på Miley Cyrus enn Sphongle, vil størstedelen av pengene jeg betaler for Spotify gå til hennes plateselskap enn Sphongles. Selv om jeg aldri hører på Miley Cyrus, og hører en del på Sphongle. Dette er den geniale streken de 4 store gjorde ved forhandlingene med Spotify, som har bundet dem på hender og føtter. Det er null vits å bruke Spotify hvis man vil støtte artistene man hører på. Spesielt om hører på litt sær musikk. Håper Baboom har en bedre modell for distribuering av inntektene. Har det fungert sånn lenge? Jeg har vært i den forståelsen av at artistene får betalt per gang noen av deres låter blir oppspilt på noen enhet? Har alltids vært sånn, alle pengene går til plateselksapene. Artistene får rundt 5% av inntektene. Visst du har lyst til å faktiskt støtte et band/artist så er det beste å kjøpe offisielle skjorter å gå på konserter. Tl;Dr plateselskapene er noen grådige selskap som stjeler artistene sine penger 1 Lenke til kommentar
ruhande Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Har alltids vært sånn, alle pengene går til plateselksapene. Artistene får rundt 5% av inntektene. Visst du har lyst til å faktiskt støtte et band/artist så er det beste å kjøpe offisielle skjorter å gå på konserter. Tl;Dr plateselskapene er noen grådige selskap som stjeler artistene sine penger Det er plateselskapene som har utgiftene til produksjonen av platene og det er de som promoterer og får fram artistene. Da er det vel ikke så rart at størstedelen av inntektene tilfaller plateselskapet?? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Store milliardselskap er ikke nødvendig i dagens musikkmarked. Distribusjon kan gjøres av egne selskap, mens artistene har copyright til den musikken de selv produserer. Men siden de gigantiske selskapene løfter frem artister som ikke verken skriver sangene eller spiller instrumenter, og som knapt synger (autotune/pitcher) så er jo nesten hele musikkbransjen en markedsføringsbransje, ikke så mye musikk. Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Så det er altså Spotify for artister i stedet for plateselskap? Det høres bra ut. Er det en nettside og ikke en applikasjon? Artikkelen sier ingenting om det. Lenke til kommentar
Django Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Har alltids vært sånn, alle pengene går til plateselksapene. Artistene får rundt 5% av inntektene. Visst du har lyst til å faktiskt støtte et band/artist så er det beste å kjøpe offisielle skjorter å gå på konserter. Tl;Dr plateselskapene er noen grådige selskap som stjeler artistene sine penger Det er plateselskapene som har utgiftene til produksjonen av platene og det er de som promoterer og får fram artistene. Da er det vel ikke så rart at størstedelen av inntektene tilfaller plateselskapet?? Hvilke plater? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Problemet med Spotify et al er at %-andelen av pengene MINE går til ting jeg IKKE hører på. Pga at flere hører på Miley Cyrus enn Sphongle, vil størstedelen av pengene jeg betaler for Spotify gå til hennes plateselskap enn Sphongles. Selv om jeg aldri hører på Miley Cyrus, og hører en del på Sphongle. Dette er den geniale streken de 4 store gjorde ved forhandlingene med Spotify, som har bundet dem på hender og føtter. Det er null vits å bruke Spotify hvis man vil støtte artistene man hører på. Spesielt om hører på litt sær musikk. Håper Baboom har en bedre modell for distribuering av inntektene. Har det fungert sånn lenge? Jeg har vært i den forståelsen av at artistene får betalt per gang noen av deres låter blir oppspilt på noen enhet? Ville tatt utgangspunkt i att alle artistene splitter hele potten av intekter basert på hvor mye deres sanger blir spilt. Lenke til kommentar
passdeg Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Problemet med Spotify et al er at %-andelen av pengene MINE går til ting jeg IKKE hører på. Pga at flere hører på Miley Cyrus enn Sphongle, vil størstedelen av pengene jeg betaler for Spotify gå til hennes plateselskap enn Sphongles. Selv om jeg aldri hører på Miley Cyrus, og hører en del på Sphongle. Dette er den geniale streken de 4 store gjorde ved forhandlingene med Spotify, som har bundet dem på hender og føtter. Det er null vits å bruke Spotify hvis man vil støtte artistene man hører på. Spesielt om hører på litt sær musikk. Håper Baboom har en bedre modell for distribuering av inntektene. Har det fungert sånn lenge? Jeg har vært i den forståelsen av at artistene får betalt per gang noen av deres låter blir oppspilt på noen enhet? Det trodde jeg også, hvertfall slik det bør være.... Lenke til kommentar
blueandred Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Jeg ønsker velkommen til enhver musikktjeneste! Håper denne utviklingen gjør at flere og flere tjenester ser dagens lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå