Gå til innhold

[Løst] Liten og god mobil

:utakt

Anbefalte innlegg

Samboeren sliter med en kranglete Xperia Mini (den lugger og går til stadighet tom for ledig plass), og ønsker seg noe nytt. Så da skal hennes ridder i skinnende rustning *host* komme til unnsetning..

Den største utfordringen i valget er egentlig størrelsen. Hun har prøvd min Xperia V, den syns hun er for stor. Hun har også fått prøve en Galaxy S3 Mini, den var visstnok "helt grei", men jeg merket at entusiasmen uteble

Jeg tenker litt i retning iPhone til henne, kanskje mest pga størrelsen.

iPhone 4 med 8GB har jeg sett til ca 2800. Nå finnes det jo både 4S og 5 - er da nr 4 noe å ha? Og er 8 GB nok? Jeg skjønner det blir litt som å spørre "hvor lang er en kjetting", men bruksområdet tror jeg er rimelig beskjedent. Lite spilling bortsett fra Wordfeud, (hvertfall har ikke det vært noe tema på Xperiaen), ikke musikk (det tar iPoden seg av) og antallet installerte apps er vel heller ikke voldsomt.

Nå har jeg skjønt at Apple har ny lansering like om hjørnet (i dag?). Neste toppmodell er nok ikke et tema, men pleier tidligere modeller å synke litt i pris når det lanseres noe nytt? Jeg syns 4S er stivt priset fortsatt, så jeg har mine tvil, men spør.

Finnes det eventuelt noen bra Androidmodeller med skjermstørrelse 4" og nedover?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I hennes tilfelle vil nok feks en Samsung s4 Mini være helt perfekt.

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMI9195BLACK/samsung-galaxy-s4-mini-i9195-smarttelefon-sort

Den har så tynne rammer, at hele telefonen oppleves veldig liten. Å kjøpe ny tlf i dag under 4", kun på bakgrunn av at hun er vant med en såpass liten (og rimelig udugelig) telefon er nok ikke smart. Det tar en dag eller 2, så vips så er større telefon helt kurant.

Den kan fint opereres med én hånd, og veier særs lite. Hadde aldri i livet vurdert en iPhone 4 eller 4s i dag.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

S4 Mini ser ut som et godt kjøp (særlig nå som den er på tilbud), men jeg er litt skeptisk til størrelsen. Den er omtrent som min Xperia V, noe kortere. Får nesten ta henne med i butikken og prøve det ut.

Jeg ser jo at det finnes en del mindre Androider. Spesielt Samsung har så mange modeller at man kan bli svimmel av mindre. Er ingen av disse verdt en nærmere titt?

Endret av JLa
Lenke til kommentar

S4 Mini ser ut som et godt kjøp (særlig nå som den er på tilbud), men jeg er litt skeptisk til størrelsen. Den er omtrent som min Xperia V, noe kortere. Får nesten ta henne med i butikken og prøve det ut.

Det er nok lurest, synes selv at S4mini ligger perfekt i hånden min, den føles betydelig mindre enn en S2 siden den er smalere. Er nok lurest at hun prøver i butikken ja.

Xperia V: 129 x 65 x 10.7 mm

S4mini: 124.6 x 61.3 x 8.9 mm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...