mobilen.no Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Tor Slørdal i Samsung demonstrerer hva smartklokken «Gear» kan gjøre.Slik fungerer Samsung Galaxy Gear Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 I dag bestilte jeg Sony Smartwatch 2, Gear er for dyr, stor og må lades hver dag. SW2 er også ubehagelig dyr, men da kan jeg pensjonere min gamle SW. Gleder meg til å slippe å trykke på knappen for å se hva klokken er. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=795711 Lenke til kommentar
Populært innlegg TheMoonMan Skrevet 9. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. september 2013 (endret) "Denne klokken...EHHHHH....kommer med EHHHHH....den har EHHHHH......kommer i EHHHHH....kan gjøre EHHHHH..." Endret 9. september 2013 av TheMoonMan 11 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 +1 til innlegget over. Hva er det egentlig disse klokkene bidrar med? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Det unike med Gear er at den kan brukes som handsfree eller skjult kamera. Selv har jeg en enkel blåtann handsfree kjøpt for en hundrelapp i en tilbudskasse i en butikk. Skjult kamera har jeg sjelden behov for. Samsung er muligens inspiert av Dick Tracy? De fleste smartklokkene kan styre musikk, vise hvem som ringer og avvise anrop, lese SMS/epost/oppgaver/Facebook/Twitter osv, mange har mulighet for å vise GPS-hastighet/kart/bilder, slå av og på ringelyder osv. Sammen med en handsfree forsvinner mye av behovet for å ta den store mobilen opp av lomma hver gang det piper, med mindre man alltid må/kan svare på alle meldinger med en gang. De fleste smartklokker har også advarsel mot å glemme mobilen hvis man legger den fra seg, man får beskjed når den mister kontakt på blåtann. Det økte strømforbruket på mobilen med aktivisert blåtann blir vanligvis kompensert med redusert strømforbruk til skjermen. Man kan også se på smartklokker som toveis fjernkontroller for mobilen/nettbrettet. I begynnelsen var det mange som ikke skjønte hva man skulle med fjernkontroller til TV... Endret 9. september 2013 av Frobe 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Ja, vet ikke om Gear akkurat er tingen for meg, men kan absolutt se nytten av å kaste et blikk på epost, sms, og hva klokka er på håndleddet. AtW Lenke til kommentar
pokemoon Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 I dag bestilte jeg Sony Smartwatch 2, Gear er for dyr, stor og må lades hver dag. SW2 er også ubehagelig dyr, men da kan jeg pensjonere min gamle SW. Gleder meg til å slippe å trykke på knappen for å se hva klokken er. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=795711 Tror du må lese kritikkene om denne... Spesielt den biten om at den er ubrukelig i sollys, og at om den lader helt ut er den fullstendig ødelagt... Den der kjøper JEG IKKE... http://reviews.cnet.com/watches-and-wrist-devices/sony-smartwatch-2/4505-3512_7-35798775.html Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 @pokemoon: Jeg fant ikke noe om dette i artikkelen hos CNET, ei heller i kommentarene der. Er det riktig link? Lenke til kommentar
Raymond Brun Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 +1 til innlegget over. Hva er det egentlig disse klokkene bidrar med? Jeg vet ikke, men snart kommer Apple og revolusjonerer produktkategorien. Nei vent, de har ikke giddet. Kanskje fordi de ikke ser nytten i dette ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg