Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går nå på Sotra videregående avd. Bildøy, og jeg har en rådgiver som ikke klarer å gi meg noe svar, eller ikke vil gi meg noe svar. Jeg kom inn på vg2 her pga en feil inntakskontoret gjorde, og jeg har ikke bestått vg1, jeg sluttet på vg1 kurset i april pga manglende karakterer i mange fag.

Rådgiver her sier at jeg bare skal fullføre og tenke på dette skoleåret, og når jeg spør om mer, vil hun ikke si det. Jeg ringte til inntakskontoret leder og han sa at jeg måtte snakke med rådgiver. Jeg vet rådgiver skal gi meg råd, selv pom jeg ikke får noe her, men det vet jeg ikke hvordan jeg skal endre hennes mening på...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil gå der så er det vel bare å fullføre? - Det du fullfører dette året blir jo ikke ugyldig selv om du egentlig ikke er kvalifisert, og du kan jo bare ta opp fagene du mangler fra VK1 som privatist?

Det er der problemet kommer. Enkelte av fagene kan jeg ikke ta som privatist, ifølge rådgiver, altså program fagene som f.eks Prosjekt i fordypning eller Kommunikasjon faget. Jeg går 2sssss

Det går vel an å gå vg1 etter å ha gått vg2, og så være ferdig?

Lenke til kommentar

Dersom inntakskontoret har truffet vedtak om å ta deg inn til VG2 er det vedtaket gjeldende inntil det eventuelt blir omgjort. Det er ikke et absolutt krav at man har bestått VG1 - kravet er at du har tilstrekkelige kunnskaper og ferdigheter til å kunne følge undervisningen på VG2. Dette følger av opplæringslovforskriften pgf 6-22 bokstav a annet ledd.

Lenke til kommentar

Dersom inntakskontoret har truffet vedtak om å ta deg inn til VG2 er det vedtaket gjeldende inntil det eventuelt blir omgjort. Det er ikke et absolutt krav at man har bestått VG1 - kravet er at du har tilstrekkelige kunnskaper og ferdigheter til å kunne følge undervisningen på VG2. Dette følger av opplæringslovforskriften pgf 6-22 bokstav a annet ledd.

Takk for flott svar, tenker jeg ringer inn til Inntakskontoret, eller går til rådgiver nå etter vi er ferdig med timen for å se hva hun sier til det om jeg opplyser henne om den forskriften :) Gir en lyd her om hva hun svarer til det så kanskje andre får bruk for dette seinere

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...