dundersalt123 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Hei!Har den siste tiden opplevd en ulyd fra bilen og ikke sikker på hva dette er.Lyden kommer ved skarp sving, gjerne i rundkjøringer, parkeringsplasser osv.Er spesielt hørbart ved venstresving, men dukker også opp ved høyresving, dog ikke like kraftig. Vanskelig å avgjøre hvor lyden kommer fra, men kan høres ut som høyre fremhjul (i alle fall fremre del av bilen).Det kan på mange måter beskrives som en skrapelyd, men i dag tidlig når det hadde regnet mye var lyden med "pipete" som om vannet har påvirket det på noen måte (Dette er bare litt spekulering tidlig på morgenen, så om det høres helt usannsynlig ut så er det nok jeg som innbiller meg ting)Noen som har noen formening om hva dette kan være?Oppdaget lyden første gang et par dager etter jeg hadde byttet bremser på fremhjul. (hos veksted). Kan dette ha noe med saken å gjøre? Til å begynne med virket lyden å være annerledes, så forsvant den helt før den nå har kommet tilbake og blitt sterkere med tiden. Er en mulighet at lyden jeg hørte først (som forsvant igjen) var noe annet, så ikke legg for mye i dette!Ble litt rotete, men håper dere forsto hva jeg mente Bilen en forøvrig en 1996 Toyota Corolla Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Defekte drivakselknuter antagelig. Det pleier å låte ved fullt rattutslag. Lenke til kommentar
dundersalt123 Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Defekte drivakselknuter antagelig. Det pleier å låte ved fullt rattutslag. Har hatt en mistanke om dette selv, men innbilte meg at dette vil lage mer en "klunk-klunk" lyd, og ikke skrapelyd(?) Lenke til kommentar
madammim Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Kanskje en innerskjerm i plast som har flyttet på seg slik at hjulet skraper i den ved mye rattutslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå