Tom-H. Stavik Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Er lei av kabinett md lite plass(lite vifteplasser) og vil derfor ha meg nytt...derfor lurer jeg på hvilket kabinett er billig,stort(bra å bygge i),nok med vifteplasser og "mod-bart"? ¨(modding er ikke så viktig som di andre tingene, kommer sikkert bare til å pælme inni noen katoder og noe styr ) Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Kanskje ikke verdens peneste kabinett, men du har ihverfall plass til det aller meste. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Chieftec Dragon Bigtower svart.. Kan moddes, 1100kr, 4 vifteplasser (eller er det mer på bigtower?) najz Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 5 x 80mm +evnt i dør Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Thermaltake Xaser III!!! 7 vifteplasser, modbart og STORT/solid Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Xaser III er vel miditower, altså ikke stort. Chieftec bigtower har 5*80mm plassser pluss en over psu, tror den er 92mm. Kan modde inn 120mm der. I tillegg kan du jo kappe i døra og slenge inn et par der. Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 skal bare nevne en ting: jeg synes det er teit å ha ledninger fast i sidedøra.. for tenk på hver gang du skal ta den av så henger det ledninger og annet fast i døra. Derfor er løsningen til Xaser III ganske bra, men dog "bare" et miditower. Men ikke så veldig billig. Og en del ferdig moddet.. men men STOR plass er fint å til evt vannkjøling. Ville kanskje gått for det der som ble nevnt først. Modde det så å si ferdig før du flytter inn hardware. Kanskje lakke det med bil finish, vindu osv.. Lenke til kommentar
//E Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Dette her ser jo ikke så verst ut; http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl Følger med strømforsyning og greier Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg har thermaltake xaser III selv, og er meget fornøyd med det! Før jeg kjøpte det syntes jeg det var dødstøft, men etter hvert likte jeg den sprakende rødfargen (svart kabbe) mindre og mindre. Og så nylig fant jeg ut at du kan ta av de "platene" forran. Nå syns jeg det nesten ble ett "pent" kabinett! :wink: Uansett, nok om det.. Det er et veldig kvalitetsfult kabinett med veldig gode løsninger. Det er meget solid, med front og dør laget i aluminium ( ), detveier kanskje litt mye men (17-18kg for ikke-hel-alu versjon.. :-) ), det er også veldig stødig! Det eneste jeg har og pirke på er at det kanskje blir litt fort riper i lakken (det kan hende det bare er meg som er dårlig når det gjelder vedlikehold.. ). Det er også IKKE et midi tower. Det har 4 kst. 5 1/4" drev (bare at den ene sitter det en fanbus i :wink: ), 2 ekst. 3 1/2" drev og 6 int. 3 1/2" drev. Det har jo også 7 medfølgende STILLE (synes jeg hvertfall :wink: ) kabinett vifter ( )! Jeg synes dette er et meget bra kabinett og kan absolutt anbefalle det! ThermalTake xaser III rocker! Den siste ulempen som kanskje også er den mest relevante er prisen (ca 1500,-), MEN det er absolutt verdt det! Og en ting til, dette ser litt tøft ut.. Der har du et "tre i ett-kabinett"! Det fikk tredjeplass på toms hardwareguide! (xaser III fikk andreplass ). Her er testen... EDIT> Og forresten, chieftec bigtower er jo nesten servertower da.. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Kanskje ikke verdens peneste kabinett, men du har ihverfall plass til det aller meste. Veldig bra kabinett. Solid, og man kan kutte vekk _mye_ plåt før det blir vinglete. En av de bedre tingene med det er at diskene kan plasseres under PSU. Da er det ingenting i veien for å file ut et større hull i fronten og sette inn dobbelradiator. Eneste minuset med det er at fronten må fjernes for å åpne sidedørene. Men fronten er skrueløs så noen voldsom jobb er det ikke. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Dette her ser jo ikke så verst ut; Avance midi server tower m. 300w psu til 523,- Det kabinettet er det beste du får tak i, hvis du tar pris/funksjonalitet i betraktning. En fryd for øyet er det ikke, men det er helt avsindig hvor mye du får for pengene. Foreløpig har jeg 7 harddisker inni, og det er vel plass til 2 til. Les testen på ocshoot.no.. samme kabinett, bare i svart. Lenke til kommentar
Tom-H. Stavik Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Dette her ser jo ikke så verst ut; Avance midi server tower m. 300w psu til 523,- Det kabinettet er det beste du får tak i, hvis du tar pris/funksjonalitet i betraktning. En fryd for øyet er det ikke, men det er helt avsindig hvor mye du får for pengene. Foreløpig har jeg 7 harddisker inni, og det er vel plass til 2 til. Les testen på ocshoot.no.. samme kabinett, bare i svart. Det kabinettet der var jo faktisk knall...i betraktning til pris og hva du får Ikke det at jeg kommer til å ha så mange Hd'er inni mn ellers var det ikke så dumt..! og billig også :) Eneste minus var vel at vinduet som gjorde kabinettet dobbelt så tøft var litt lite.. Men det stopper ikke meg i å kjøpe det kabinettet altså.. Edit: Hvordan er det med f.eks med en rheobus på dette kabinettet? går det?? Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Xaser III er vel miditower, altså ikke stort. Chieftec bigtower har 5*80mm plassser pluss en over psu, tror den er 92mm. Kan modde inn 120mm der. I tillegg kan du jo kappe i døra og slenge inn et par der. Har du noen gang sett Xaser III i virkeligheten? Det virker ikke sånn. Xaser III'er er så stor at den burde ikke kalles et miditower, selv om det er det den er. Det er større enn Chieftech kabbisene i hvertfall. Ganske bredt, og ganske stort, og man har plass til mange 80mm vifter i det. Det følger vel med en 5-7 stk når man kjøper det. (De er stille og har filter) Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Här är exakt vad du söker. Modda för att få plats med godtyckligt antal fläktar. Hälsningar Olle Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Du kan jo godt kjøpe deg et Chieftec Matrix Big Tower. Fin plass og enkelt å modde. Billig er det også. Fås hos www.komplett.no . Men særlig LAN-vennlig er det ikke. Da ville jeg heller ha kjøpt et midi-tower. Gjerne aluminium også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå