Gå til innhold

Trenger innspill til et PC-oppsett

Anbefalte innlegg

Hadde en tråd som jeg startet for litt siden om ny PC til Dota 2. Blir fort uoversiktlig å poste dette på samme tråd, og i og med at dette dreier seg om noe litt annet, så følte jeg det var greit å opprette et nytt emne :)

Link til nåværende oppsett (oppdateres):

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1277426&su=C1A1698D-71AA-4031-AB02-850DF0F85337

Link til forrige tråd:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1536137

Som jeg fikk tips om i forrige tråd, så har jeg valgt å gå for 2x GTX 650Ti Boost. Å få 2 kort som yter like under ett Titan-kort, og som koster 1/3 av prisen til Titan, føler jeg er et røverkjøp rett og slett!

Har bestemt meg for å ha en PC som kan vare veldig lenge, og da heller oppgradere få deler i framtiden.

PC'en skal i hovedsak brukes til Dota 2, så dette oppsettet er helt klart litt overkill i forhold til det, men et godt argument er at Dota 2 er mest sannsynlig et spill som kommer til å vare lenge, og Valve velger sikkert å oppdatere enginen de bruker per i dag. Samtidig kommer jeg til å spille andre spill og.

Hvis noen har innspill til deler jeg kan bytte ut, eller hvis det er noe som er litt for mye/lite, så setter jeg stor pris på det. Kommer ikke til å kjøpe før i slutten av neste måned, så jeg har god tid på å bestemme meg :)

Endret av varslot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

2-3 ting jeg reagerer litt på.

- Trenger du virkelig 3D skjerm? Ikke mange spill støtter dette og det virker ikke som spill industrien fokuserer på å lage 3D spill som jeg har forstått. (kan selvsagt ta helt feil på dette punktet)

- 16GB RAM? Ganske overkill, 4GB holder, 8 så har du litt for mye, men 16 er ingen vits ettersom ditt hovedfokus er gaming.

I mitt system er det installert 8GB RAM, har typisk oppe 10-30 chromefaner, Steam, Origin + masse annet bakgrunnsprogrammer + 1 spill oppe og er som regel sjeldent over 4GB, har ennå ikke vært over 5GB

- I7 er ingen vits i å ha på en gaming PC, I5 skal holde lenge.

- Ellers er jeg 100% enig med tanken om skjermkort valget ditt, Corsair sine SSD har jeg ingen erfaring med, men kan virkelig anbefale Samsung på det varmeste

Endret av teb1986
Lenke til kommentar

Heisann

2-3 ting jeg reagerer litt på.

- Trenger du virkelig 3D skjerm? Ikke mange spill støtter dette og det virker ikke som spill industrien fokuserer på å lage 3D spill som jeg har forstått. (kan selvsagt ta helt feil på dette punktet)

- 16GB RAM? Ganske overkill, 4GB holder, 8 så har du litt for mye, men 16 er ingen vits ettersom ditt hovedfokus er gaming.

I mitt system er det installert 8GB RAM, har typisk oppe 10-30 chromefaner, Steam, Origin + masse annet bakgrunnsprogrammer + 1 spill oppe og er som regel sjeldent over 4GB, har ennå ikke vært over 5GB

- I7 er ingen vits i å ha på en gaming PC, I5 skal holde lenge.

- Ellers er jeg 100% enig med tanken om skjermkort valget ditt, Corsair sine SSD har jeg ingen erfaring med, men kan virkelig anbefale Samsung på det varmeste

Hei og takk for svar :)

Skjermen er valgt på grunn av at den har 120 Hertz. Er nesten et must hvis man vil kjøre 120 fps i spill.

Det kan hende jeg må gjøre litt grafikk på denne PC'en, jeg jobber nemlig fulltid som grafisk designer, og da kjører man ofte 3-4 store programmer samtidig. RAM er uansett ikke dyrt, så ser ikke problemet med å overdrive her.

CPU'en er den jeg er mest usikker på selv, så i7 er muligens litt i meste laget, men samtidig så vil jeg ha en PC som kan være med i mange år.

Lenke til kommentar

Skal maskinen brukes til redigering er det fint du nevner det, kan faktisk ha stor betydning etter hvilke deler du trenger.

Hvilke programmer skal du bruke til å redigere med? Kanskje I7 da ikke er ett dumt valg, skal CPU kun være rettet til DOTA 2 ville jeg personlig aldri valgt i7,

16GB er kanskje heller ikke dumt når du redigerer, men igjen, kommer ann på hvilke program du bruker.

OFF TOPIC:

Hvis du skal i gaming verdenen, eller avansert databruk, du kunne vel kanskje ikke tenkt deg 2 eller 3xmonitorer med det samme du skal investere så mye penger?

Jeg personlig hadde aldri greid å gå tilbake til en monitor i dag!

Lenke til kommentar

Skal maskinen brukes til redigering er det fint du nevner det, kan faktisk ha stor betydning etter hvilke deler du trenger.

Hvilke programmer skal du bruke til å redigere med? Kanskje I7 da ikke er ett dumt valg, skal CPU kun være rettet til DOTA 2 ville jeg personlig aldri valgt i7,

16GB er kanskje heller ikke dumt når du redigerer, men igjen, kommer ann på hvilke program du bruker.

OFF TOPIC:

Hvis du skal i gaming verdenen, eller avansert databruk, du kunne vel kanskje ikke tenkt deg 2 eller 3xmonitorer med det samme du skal investere så mye penger?

Jeg personlig hadde aldri greid å gå tilbake til en monitor i dag!

Hele Adobe-pakken rett og slett. Alt fra PS til AE. Dette er dog ikke hovedfokus med tanke på at jeg har en Mac Pro på jobben.

Jeg vil absolutt ha 2 eller 3 skjermer, men per dags dato har jeg ikke plass på pulten grunnet at jeg nettopp har flyttet hjem til foreldrene etter 3 år med studier, og har ikke funnet meg et sted å bo enda. Kommer nok til å bo her en stund, null utgifter + et heftig studielån = sant. En ekstra skjerm eller to blir kjøpt når jeg får oppgradert pulten og boplass :)

Lenke til kommentar

Går fint å redigere med en I5 også. Jeg har aldri vært i nærheten av å bruke 8GB med RAM, så du kunne jo heller kjøpt et 8GB kit å gått for høyere frekvens på minnebrikkene.

Godt poeng. Som sagt så er CPU'en den jeg er mest usikker på. Jeg har hørt (jeg er egentlig ikke veldig kyndig på data, alt jeg vet hører jeg stort sett fra folk jeg kjenner) at RAM "slites" over tid, og at det er greit å ha litt ekstra, men det kan hende jeg er helt på bærtur. Og med tanke på dette, så setter jeg dette i rammen "jeg vil ha en PC som varer veldig lenge".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...