Degeim Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Jeg kjøpte meg akkurat et Gigabyte HD7950 fra Komplett. Monterte det som normalt i PCen, og alt fungerte i ca to timer, så fikk jeg plutselig en helt hvit skjerm, og en hakkete lyd i høytalerene. Da restartet jeg PCen, men fikk aldri skjermen på igjen. Når PCen er av, står det "No signal" på skjermen, men så snart jeg skrur den på får jeg "Entering sleep mode", og så blir skjermen svart. Har testet med det gamle skjermkortet og med andre skjermer, og feilen ligger definitivt i det nye skjermkortet. Når jeg starter PCen med det gamle skjermkortet, lyser alle "Phase LED" på hovedkortet opp, og PCen starter som normalt. Når jeg starter den med det nye skjermkortet starter alle viftene, men ingen "Phase LED" lyser, og ingenting kommer på skjermen (ikke engang BIOS). Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut hva som er galt? Jeg tror ikke jeg gjorde noe feil (skjermkortet var montert akkurat som det gamle, og det var aldri særlig varmt), så jeg regner med dette er noe som går på garantien? Regner ikke med annen HW/OS egentlig er relevant, siden alt fungerte i noen timer, men her er det jeg har: OS: Windows 8 Skjermkortet som IKKE fungerer: GIGABYTE RADEON HD7950 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP Skjermkortet som fungerer: GIGABYTE GEFORCE GTX 470 1280MB PCI-E DVI/HDMI Minne: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10666 1333MHZ (2X4GB) Prosessor: INTEL CORE I5 760 2.80GHZ 8MB S-1156 Hovedkort: GIGABYTE GA-P55-USB3 P55 S-1156 ATX Pluss noen harddisker. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) Får du ingen bilde lenger så ser det ut som defekt skjermkort, særlig hvis det gamle fungerer som du sier. Kan jo prøve det nye skjermkortet i et annet pci-e spor for morro skyld og se om det hjelper noe? Eventuelt prøve skjermkabelen (dvi eller hdmi kabelen) i alle mulige innganger. Endret 8. september 2013 av Iceman22 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Det skjer jo fra tid til annen at H/W er dead on arrival. Det er nok bare og reklamere på det. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Kabel er prøvd i alle hull, men jeg kan alltids prøve i et annet spor også. Takk for svar, da satser jeg på å reklamere. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Er det forresten noen som vet hva som kan ha forårsaket dette? Jeg får et nytt kort på garantien nå, men jeg vil jo helst at det samme ikke skal skje en gang til. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Det er nok en fabrikasjonsfeil så det er ikke mulig og si hva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå