Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ATV på traktor lappen

nilotuv

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fyller snart 16 og skal ta traktorlappen. Jeg har ikke lyst til å kjøre rundt med traktor på fritiden og vil skaffe meg ATV. Jeg har søkt litt rundt på nettet og finner mye forskjellig. Jeg lurer på hvor store og hvilke ATV jeg kan registrere som traktor. Kom gjerne med eksempel / linker til rimelige (helst under 40000) ATVer som er registrert / kan registreres som traktor med hvite skilter.

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det er ingen grense på hvor stor firehjuling du har lov til og kjøre på traktorlappen.

du kan kjøre alt fra 400cc til 1000cc om du har penger nok.

Jeg selv kjører Yamaha Gruzzly 450 :) Knall firehjuling og kommer seg overalt.

De fleste "Arbeids firehjulinger" over 400cc kan registreres som traktor :)

Om du forholder deg til kvalitets merkene da selvsagt som Yamaha, Can am, Polaris osv..

Sports firehjulinger kan ikke registreres som traktor.

Alle firehjulinger som registreres som traktor får en plombering i variatoren slik at dem bare går 40km/h

Men denne er selvsagt enkel og ta ut ;)

Jeg vil heller ikke si at det er ulovlig og fjerne denne plomberingen heller. For jeg har kjørt over 1 år nå med min uplombert og har blitt stoppet i flere kontroller og politiet og veivesenet bryr seg ikke så lenge du holder de orginale fartsgrensene :)

Plomberingen er heller ikke bra for motoren fordi den holder også igjen eksos inne i motoren som er dårlig og minsker motorens levetid. I tillegg mener jeg at og kjøre i 40km/h på veien er livsfarlig ettersom dette forårsaker mange farlige forbikjøringer.

Du kan helt sikkert få en traktor registrert atv til under 40 000,- men da vil dette være en godt brukt en eller en litt eldre modell. Jeg kjøpte min Grizzly 450cc helt ny til 80 000,- du kan få disse brukte ned i 60-50 tusen

mange ligger sikkert til 40 000,- :) Sjekk Finn.no og AutoDB!

Angrer ikke et sekund på at jeg tok traktorlappen og kjøpte atv! så mye deiligere enn og fise rundt på en 50/125cc ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...