EvilSeagull Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) Jeg har den siste mnd hatt mange anfall panikk og pustevansker. Jeg har brukt opp nesten alt jeg har av penger på taxi og legevakt. Går det an å få hjelp av nav til å dekke slike utlegg eller deler av det? Det er såvidt jeg har råd til mat slik det er nå Endret 8. september 2013 av annonymus Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Alternativ 1. Ikke dra på legevakten så ofte. Alternativ 2. Ikke dra hjem fra legevakten så ofte. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Her er et par gode linker; http://www.psykiskhelse.no/index.asp?id=29672 http://helsenorge.no/Sykdomogbehandling/Sider/Angst/Generelt.aspx 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Egenandel er på 2000 kroner. Alt over dette er gratis. Du må da ha nådd den grensen for lenge siden? Og jeg er helt sikker på at NAV kan hjelpe deg. Gå å snakk med dem. Du skal ikke trenge å ha det slik som du har det nå. 1 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg har den siste mnd hatt mange anfall panikk og pustevansker. Jeg har brukt opp nesten alt jeg har av penger på taxi og legevakt. Går det an å få hjelp av nav til å dekke slike utlegg eller deler av det? Det er såvidt jeg har råd til mat slik det er nå Uansett om disse problemene er fysiske eller psykiske, altså at du får anfall grunnet f.eks folk, biler, uansett hva som skulle gi deg slikt, eller en fysisk lidelse, så kan du ikke bare dra til legevakten hele tiden. Dra til fastlegen, si hva som er problemet, han får deg til spesialist, det være seg psykiater eller lungespesialist eller nevrolog. Men det koster deg mindre å dra til fastlegen å få bot på problemene. Og da kan du også få skikkelig grunnlag til å søke støtte for eventuelle framtidige anfall. Du kan ikke bare forvente at NAV skal tro deg uten bevis fra fastlegen din. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå