Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Råd til kjøp av brukt Fiat Punto

mirj

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en Fiat Punto 2001 modell som er kjørt ca 45000km for 30 000 kr. 80hk og 5 dører.

Det er etter hva jeg kan se ikke noe teknisk eller elektronisk feil med bilen, men jeg kan altså ingenting om biler :) Dvs alle brytere/varme/lys/viskere/takluke osv fungerer. Det er en lang ripe i den ene døra men ellers bare vanlig slitt i lakken. Den er kun kjørt av en (1) eldre mann tidligere.

Jeg skal kun kjøre til jobben og kortere strekninger i nærområde, av og til en time eller to på det lengste.

Høres dette ut som et greit kjøp? Grei pris? Er det noe spesielt jeg bør sjekke ut?

Jeg er helt grønn og har ingen mulighet til å bestemme meg for om dette er et godt kjøp. Utseende har ingen betydning for meg så det er greit :)

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer i det Luske_Ludvig sier. Beregn noen kroner på å få den inn på et verksted, samt eventuelt nye dekk. Fiat Punto er neppe det beste eller det verste en kan kjøpe for peng, og prisen høres i utgangspunktet helt greit ut, så sant bilen er noenlunde OK. Et verksted kan relativ kjapt finne ut om dette er en utgiftsbombe eller en helt grei eldre bil :-)

Lenke til kommentar

Ok, høres jo greit ut å få den innom et verksted da kanskje..

Hvor mye koster en sånn sjekk?

Det er jo ikke verdens stiveste pris på bilen i utgangspunktet :) Tenker om det er verdt det.. trenger uansett ikke bilen i særlig mer enn ett år. Heia forbrukersamfunnet! ;)

Bilen hadde forreste nettopp vært på service, om det bør bety noe?

Lenke til kommentar

Ring til ditt lokale verksted og hør om det er mulig å observere sjekken. Timespris ligger på ca 1000 kr. Du får vite mye om bilen som er viktig enten du velger å kjøpe eller ei. Kanskje råder de deg til å undetstellsbehandle bilen eller bytte bremser. Og kanskje lærer du noe...

Det koster å ha bil og verksted kommer du ikke utenom dersom du skal være bileier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

NAF tilbyr også kjøpstest. De pleier å ha kort ventetid, og har ingen økonomisk interesse av å finne feil. Har vært ute for bilverksteder som mener det er fullstendig galskap å kjøre videre uten å skifte bremseklosser/dekk/bremseskiver - helt til de oppdager at de ikke har deler på lager. Da "går det sikkert bra en sesong til"..

Lenke til kommentar

NAF tilbyr også kjøpstest. De pleier å ha kort ventetid, og har ingen økonomisk interesse av å finne feil. Har vært ute for bilverksteder som mener det er fullstendig galskap å kjøre videre uten å skifte bremseklosser/dekk/bremseskiver - helt til de oppdager at de ikke har deler på lager. Da "går det sikkert bra en sesong til"..

Enig, dette må du ha i bakhode. Spess dersom kunde er grønn og i tillegg ukjent med verksted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...