Gå til innhold

Setup finner ikke SCSI-disk

Koklimongo

Anbefalte innlegg

Etter nærmere 2 år med Win2000, uten nevneverdig trøbbel, så måtte det komme. En BSOD og ved oppstart igjen så feiler den når den skal boote og melder at en fil på roten har blitt korrupt.

Smekker inn Win2000 CD'en for å prøve å reparere, men den finner ikke disken min med den berørte partisjonen.

Jeg har en 18 GB SCSI-disk 10k mot en Adaptec Ultra160 og når jeg prøver å laste driverne til Adaptec så vil den ikke være med på det og melder om noe sånt som "error in line.....".

Jeg har hatt trøbbel med at setup på Win2000 ikke finner disken min tidligere, men dette er så lange siden, så jeg husker ikke hvordan jeg fikk det til forrige gang. Er det noen som har hatt samme utfordringen med Adaptec Ultra160 (19160) og Win2000 setup?

Mvh Ronnie "The Runner"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter på 29160, og Win2K finner disker fint på denne... trodde det var samme driver som 19160. Veit ikke om det hjelper deg noe, men når jeg har andre disker kobla til (IDE) finner Win2K en eller annen partisjon på en av disse og setter som systempartisjon.

Du kan jo også ha vært uheldig og mista hele disken. Det du kan prøve, er å installere OS'et på en annen disk og så se om du får lest fra den SCSI-disken du har problemer med...

Lenke til kommentar
Sitter på 29160, og Win2K finner disker fint på denne... trodde det var samme driver som 19160.

Det er mye mulig, det har jeg ikke sjekket. Når jeg booter opp Win2000 CD'en så gir den en opsjon på å laste inn drivere til RAID eller SCSI-kort som ikke ligger inne i 2000. Jeg har en diskett med driverne på, lastet ned fra Adaptec, men jeg får fremdeles error.

Veit ikke om det hjelper deg noe, men når jeg har andre disker kobla til (IDE) finner Win2K en eller annen partisjon på en av disse og setter som systempartisjon.

Hmmm. Se der ja. Det tipset skal jeg prøve litt senere i dag. Jeg er villig til å prøve alt.

Du kan jo også ha vært uheldig og mista hele disken. Det du kan prøve, er å installere OS'et på en annen disk og så se om du får lest fra den SCSI-disken du har problemer med...

Nei, disken er inntakt. Den starter med boot-prosessen, men stopper opp etter en 5-6 sekunder i prosessen. Jeg har kjørt opp PC'en med en gammel disk jeg hadde liggende og jeg har ikke noen problemer med å lese eller skrive til SCSI-disken, den ser bra ut.

Mvh Ronnie "The Runner"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...