Marius13 Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Hei har nå leid denne "kjeller hybelen" siden 1 august nå... og kan si meg så si veldig misfornøyd? Fikk beskjed om at både tv og internet var inkludert, og dette er GODT under hva som kan forventes... de er loss på 80% på nettet osv... Men anyways her er mitt hovedtema for tråden. Jeg fikk beskjed om at de hadde en HELT ny seng.. som i seg selv er greit.. den var helt ny tok av plasten osv.. og den er relativt liten 70 cm brei. I dag flyttet jeg oppover min egen seng en dobbeltseng, og det er her problemet startet. Han vil ikke at jeg skal kunne ha en dobbeltseng, og han spurte meg blant annet om andre skal bo her nede med meg (noe som ikke er sant) Kort tid etter spørsmålet sa han at han kan hjelpe meg å flytte sengen, for så å bytte tilbake til den andre sengen... han nekter meg så si å ha dobbeltseng.. Så hva burde jeg gjøre i denne situasjonen? dette burde ikke være noe problem ettersom det KUN er jeg som skal bo her? Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Utleier har ingenting med hvilken seng du har... Vær ærlig med han, si at senga ble for liten og at du heller vil ha en dobbeltseng? 2 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Han er vell redd for at det skal komme kvinnfolk rekende for å bo med deg. Da jeg var student hadde jeg en roomie som hadde dama på besøk 24 timer i døgnet, svært irriterende med tanke på støynivå. Dersom det nå står en seng der og det klart står at du tar leilgiehten møbler så er sannsynligvis utleier ikke i stand til å oppbevare den lille senga noe sted uten at det er til ulempe for han. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Han er vell redd for at det skal komme kvinnfolk rekende for å bo med deg. Da jeg var student hadde jeg en roomie som hadde dama på besøk 24 timer i døgnet, svært irriterende med tanke på støynivå. Dersom det nå står en seng der og det klart står at du tar leilgiehten møbler så er sannsynligvis utleier ikke i stand til å oppbevare den lille senga noe sted uten at det er til ulempe for han. Oppbevaring av den lille sengen er så vidt jeg vet leietaker sitt problem. Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Oppbevaring av den lille sengen er så vidt jeg vet leietaker sitt problem. Godt mulig du har rett - jeg er absolutt ikke en som kan juss. Jeg har dog hatt en kontrakt der det stod jeg tok en møblert leilighet og ikke hadde lov til å fjerne ting fra rom til rom (for eksempel sette seng i stua) uten utleiers tilatelse. Jeg vet heller ikke om det er lov å kreve slike ting som utleier, men det jeg prøvde å spørre om med forrige post (enn om jeg var veldig vag) var; Står det noe i kontrakten din om møbler? Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Moderatormelding Fjernet off topic - vennligst hold dere til tema. Reaksjoner tas på privat melding eller ved å bruke forumet for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Oppbevaring av den lille sengen er så vidt jeg vet leietaker sitt problem. Dette er normalt riktig - hvis man leier møblert, har man selvsagt all rett til å sette inn egne møbler i tillegg - men det er ikke utleiers ansvar å oppbevare de møblene man eventuelt vil ta ut. I slikt tilfelle må leietaker selv sørge for forsvarlig oppbevaring av gjenstandene, og sette dem tilbake på samme sted i samme stand ved utflytting. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå