Muffinrex Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Jeg kastet opp litt i munnen min når jeg hørte talen til Siv Jensen. ..Men helt ærlig er hun en sabla dyktig politiker. Jeg godtet meg fælt da hun gruste over de andre i debattene på TV 1 Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 ...klarte ikke å mobilisere nok velgere. Fortsatt langt unna bare å få inn én mann på stortinget. Jeg tror Piratpartiet trenger noen til å fronte partiet bedre. Vel, vi er et 8mnd gammelt og har brukt mye av den tiden på å forme partiet. Vi hadde liten forberedingstid til stortingsvalget grunnet formingen av partiet, men likevel klarte vi å få nesten 10 000 stemmer - Det gir oss mye støtte til de neste valga og til å forme mer av partiets politikk og gjøre oss mer kjent! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Vel, vi er et 8mnd gammelt og har brukt mye av den tiden på å forme partiet. Vi hadde liten forberedingstid til stortingsvalget grunnet formingen av partiet, men likevel klarte vi å få nesten 10 000 stemmer - Det gir oss mye støtte til de neste valga og til å forme mer av partiets politikk og gjøre oss mer kjent! Jeg håper også at dere vil klare å være nærmere til å få inn én mann på Stortinget neste gang. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Jeg håper også at dere vil klare å være nærmere til å få inn én mann på Stortinget neste gang. Det er målet vårt Et av problemene vi støtte på var at vi var litt for lite kjent, selv om vi var synlige i samtlige byer i landet. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 ...klarte ikke å mobilisere nok velgere. Fortsatt langt unna bare å få inn én mann på stortinget. Jeg tror Piratpartiet trenger noen til å fronte partiet bedre. Det viktigste er å ha valgprogram klart. Det hadde ikke Pir klart ved dette valget. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Stemte selv FrP. Ser på det som ganske realistisk at de får gjennomslag for fjerning av arveavgift og bedre justispolitikk. Men håper også at de får gjennomslag for fjerning av bompenger og strengere innvandringspolitikk. Ser også at flertallet er i mot både DLD og den nye piratloven, og det lover jo bra! http://www.hardware.no/artikler/oppsummering/136704 Men jeg lurte på en ting: I en regjeringsforhandling så har et parti mer å "slå i bordet med" jo mer mandater/representanter det har, ikke sant? Tenker siden FrP har flere mandater enn V og KrF tilsammen? Har lest en del om valgprosessen osv., og prøver å slå meg til ro med en god nok forståelse for det, hehe. Må innrømme at det er ikke akkurat ukomplisert nei. Ganske tidkrevende å lese om alt. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Stemte selv FrP. Ser på det som ganske realistisk at de får gjennomslag for fjerning av arveavgift og bedre justispolitikk. Men håper også at de får gjennomslag for fjerning av bompenger og strengere innvandringspolitikk. Ser også at flertallet er i mot både DLD og den nye piratloven, og det lover jo bra! http://www.hardware.no/artikler/oppsummering/136704 Men jeg lurte på en ting: I en regjeringsforhandling så har et parti mer å "slå i bordet med" jo mer mandater/representanter det har, ikke sant? Tenker siden FrP har flere mandater enn V og KrF tilsammen? Har lest en del om valgprosessen osv., og prøver å slå meg til ro med en god nok forståelse for det, hehe. Må innrømme at det er ikke akkurat ukomplisert nei. Ganske tidkrevende å lese om alt. Det stemmer jo i utgangspunktet, men nå før forhandlingene så krever mer eller mindre Krf og Venstre at Lofoten, Vesterålen og Senja vernes før de i det hele tatt skal forhandle. Borgerlig regjering er avhengig av disse to små partiene sine mandater for flertall og har derfor et trumfkort, verning av disse områdene er vel omtrent den viktigste saken de har og de får nå kanskje dette igjennom. Jeg tror ihvertfall det. Dette er ingen stor sak for blant annet Frp, om de gir denne til Krf og Venstre får nok Frp mer gjennomslag i sine mer viktige fanesaker. Politikk handler om kompromisser, spesielt i en regjering med flere partier, alle må svelge kameler. Det handler ikke så mye om løftebrudd, fordi alle partiene kan ikke få det som de vil. Jeg har trua på en borgerlig regjering, Norge er i veldig dårlig utvikling om dagen og vi trenger en ny og mer bærekraftig retning. 1 Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Det viktigste er å ha valgprogram klart. Det hadde ikke Pir klart ved dette valget. Grunnen til at jeg og søsteren min ikke stemte piratpartiet var rett og slett dette. Manglende partiprogram. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Det stemmer jo i utgangspunktet, men nå før forhandlingene så krever mer eller mindre Krf og Venstre at Lofoten, Vesterålen og Senja vernes før de i det hele tatt skal forhandle. Borgerlig regjering er avhengig av disse to små partiene sine mandater for flertall og har derfor et trumfkort, verning av disse områdene er vel omtrent den viktigste saken de har og de får nå kanskje dette igjennom. Jeg tror ihvertfall det. Dette er ingen stor sak for blant annet Frp, om de gir denne til Krf og Venstre får nok Frp mer gjennomslag i sine mer viktige fanesaker. Politikk handler om kompromisser, spesielt i en regjering med flere partier, alle må svelge kameler. Det handler ikke så mye om løftebrudd, fordi alle partiene kan ikke få det som de vil. Jeg har trua på en borgerlig regjering, Norge er i veldig dårlig utvikling om dagen og vi trenger en ny og mer bærekraftig retning. Takk. Ja, har også troen på dette. Slik jeg forstår det så hadde ikke dette gått så bra med en mindretallsregjering, da de er uenige på flere punkter. Like så greit å gi V og KrF den seieren. Det er vel mindre viktig med en utvikling offshore per i dag kontra en i fastlands-norge allikevel. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Olja kan ligge der som en sparebøsse, bedre å ha den siden. Det er ingen hast, går olja på børsen nå så kan det hende den er tapt i et børskrakk. Senere har man bedre teknologi også, og sikrere utvinning. Lenke til kommentar
TobleroneDrone Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Jeg prøvde å finne et stort parti jeg kunne være helt enig med, men det viste seg å være temmelig umulig for meg. Det er litt småkvalmt at folk prøver å knytte ABB og terrorhandlingene hans til FRP. Det må være lov til å ha sterke meninger om ømme temaer uten å bli stemplet som rasister og sosiopater. Jeg er enig med trådstarter i at vi trenger en mer restriktiv asylpolitikk. (Jeg har selv vokst opp med og gått på skole med mange flotte innvandrere fra alle verdens hjørner, og det er absolutt ikke rasisme eller fremmedfrykt som er motivasjonen min her.) Vi kan rett og slett ikke fortsette å slippe inn så mange om gangen. Vi ender opp med ghettoer der de ikke gidder å snakke norsk, og aldri blir ordentlig integrert. I den store sammenhengen er det også en temmelig håpløs kamp mot verdens fattigdom og elendighet, som illustrert i denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE For de pengesummene asylsøkere får i stønad i Norge kunne man sikkert ha hjulpet mange flere i deres egne land (gitt at man kunne forsikre seg om at pengene ikke forsvant til korrupsjon). Det er klart at familier som flykter fra krigsherjede land må få hjelp på en eller annen måte, men det blir fryktelig dyrt for Norge å slippe så mange inn som vi gjør. Oljeformuen varer ikke evig, og samtidig bidrar det til å skape uro når vi importerer så mange potensielt traumatiserte mennesker som kanskje sliter med alvorlige psykiske problemer som følge av traumene. En ting jeg ikke er enig med FRP om er alkoholpolitikken deres. Jeg har ingen tro på at nordmenn vil få et sunnere forhold til alkohol med mulighet for å kjøpe øl og sprit sent på kvelden i vanlige dagligvarebutikker og bensinstasjoner, og med lavere avgifter på disse giftstoffene. De høye avgiftene vi har nå burde være der for å bidra til å dekke noe av skaden alkoholmisbruk påfører samfunnet via økt vold og andre helseproblemer. Det er ikke bare de som drikker for mye selv som tar skade, men også de som står dem nær, eller tilfeldige forbipasserende, så "ansvar for egne handlinger" er bare ikke bra nok i dette tilfellet. Formueskatt og Arveavgift stiller jeg meg ganske nøytral til. Kan se både fordeler og ulemper med begge, men det vil jo være meget forskjellig fra sak til sak. FRP vil styrke psykiatrien, sikre en verdig eldreomsorg og fjerne helsekøene. Høres jo kjempeflott ut, men jeg lurer litt på hvordan de tenker å få penger til dette samtidig som de vil kutte diverse skatter og avgifter. Det å "bygge ned byråkratiet" er ingen enkel sak, og vil trolig ta meget lang tid å gjennomføre i praksis. Jeg endte opp med å bare stemme på Piratpartiet for å protestere mot den latterlige åndsverkloven. Selv betaler jeg for mye mer enn jeg piratkopierer, så det er mest en prinsippsak. Med gode nok distribusjonstilbud over internett vil nok piratkopieringen reduseres kraftig, og jeg tror ikke det vil lønne seg for noen som helst å drive heksejakt etter pirater. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Stemte selv FrP. Ser på det som ganske realistisk at de får gjennomslag for fjerning av arveavgift og bedre justispolitikk. Men håper også at de får gjennomslag for fjerning av bompenger og strengere innvandringspolitikk. Ser også at flertallet er i mot både DLD og den nye piratloven, og det lover jo bra! Eh nei flertallet er ikke mot DLD eller piratloven. Da må de smiske med Høyre først, siden både Høyre og AP er for DLD og piratloven. De har flertall....... Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Ja, du har selvfølgelig rett. Tenkte feil der. Mente som partier, ikke mandat. Er ganske fersk når det gjelder hvordan politikk faktisk fungerer på stortinget...Søren. Får håpe de klarer å smiske seg fram til noe med Høyre ang. piratloven da i første omgang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Jeg stemte ikke FrP, men jeg er glad for at mange andre gjorde det. Jeg mener at i et så sosialistiwk land som Norge er det bare en fordel å ha et stort parti som sparker de andre i rævva. Det vil på sikt endre de andre partiene også. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 FrP er vel ganske nøytrale når det kommer til DLD så vidt jeg har forstått, men er imot overvåkning ellers i samfunnet. De har vært både for og imot, alt ettersom hvilken vei vinden har blåst.. Og de er neimen ikke imot overvåking vil tvinge 14-åringer til å ta urinprøver http://www.oblad.no/oppeg%C3%A5rd/frp-er-vil-tvinge-14-aringer-til-a-ta-urinprover-1.6445353 Hadde jeg vært tenåringsfar, ville jeg nektet å la min sønn/datter bli tunget til generel obligatorisk tissing på tomglass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå